Gå til innhold

Politiet! Sånn egentlig..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei hei!

 

Fant dette på jobbfeber.no:

 

Gjennomsnittsinntekt 2006 er kr 304.000.- for Politibetjent 1, og kr 359.000.- for politibetjent 3. Politiførstebetjent har gjennomsnittslønn kr 423.000.- og politioverbetjent 429.000.-.

 

Håper dette svarte på spørsmålet ditt ;)

 

-

Erik

Lenke til kommentar
Hei hei!

 

Fant dette på jobbfeber.no:

 

Gjennomsnittsinntekt 2006 er kr 304.000.- for Politibetjent 1, og kr 359.000.- for politibetjent 3. Politiførstebetjent har gjennomsnittslønn kr 423.000.- og politioverbetjent 429.000.-.

 

Håper dette svarte på spørsmålet ditt ;)

 

-

Erik

8576289[/snapback]

 

 

Tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Hav gjør egentlig politiet? Og hva tjener de? Regner med at lønna kommer litt an på hvor høy utdanning du har.

8575997[/snapback]

Politiet gjør det meste. Fra hente å bringe fanger, etterforske, ha fartskontroller, dra rundt på skoler og informere, husbråk, drap, ulykker osv..

 

Du har jo ordenspolitiet, de patruljerer, arresterer og rykker ut ved all slags situasjoner.

Up, holder fartskontroller, sivile politibiler osv..

Etterforskning etterforsker :p

 

Som politimann er du "alltid" på jobb. Dvs at du har et vist ansvar hvis noe skulle skje i nærheten av deg.

 

Nå må dere bare arrestere meg hvis jeg har sagt noe feil :whistle:

Lenke til kommentar
Hav gjør egentlig politiet? Og hva tjener de? Regner med at lønna kommer litt an på hvor høy utdanning du har.

8575997[/snapback]

Politiet gjør det meste. Fra hente å bringe fanger, etterforske, ha fartskontroller, dra rundt på skoler og informere, husbråk, drap, ulykker osv..

 

Du har jo ordenspolitiet, de patruljerer, arresterer og rykker ut ved all slags situasjoner.

Up, holder fartskontroller, sivile politibiler osv..

Etterforskning etterforsker :p

 

Som politimann er du "alltid" på jobb. Dvs at du har et vist ansvar hvis noe skulle skje i nærheten av deg.

 

Nå må dere bare arrestere meg hvis jeg har sagt noe feil :whistle:

8577767[/snapback]

 

Det er politiets jobb :)

Lenke til kommentar
Hav gjør egentlig politiet? Og hva tjener de? Regner med at lønna kommer litt an på hvor høy utdanning du har.

8575997[/snapback]

 

Problemet med en del lønnsstatistikker og -utsagn er at de ikke skilller mellom grunnlønn og utbetalt lønn. Det er først og fremst grunnlønn som er egnet som sammenligningsgrunnlag med andre yrker.

 

Så vidt jeg kan se så er grunnlønn for nyutdannede politibetjenter 272 500 kr. Etter min mening skammelig lite for en slik jobb. Hvis gjennomsnittslønn er 304 000 så utgjør tillegg for overtid og ubekvem arbeidstid (vet ikke spesifikt hva slags tillegg de har) ca 30-40 000 kr pr år, men siden vi ikke vet hvor mange overtidstimer/andre tillegg det er i snitt så er tallet for total lønn vanskelig å bruke som sammenligningsgrunnlag.

 

(kilde: http://www.politiinfo.no/index.gan?id=4606&subid=0 "PF-studentene mener begynnerlønn i lønnsramme 41/lønnstrinn 32 (med 1 års ansiennitet fra PHS tilsvarende 272.500 kroner) på ingen måte samsvarer med den høgskoleutdannelse en politibetjent i en slik stilling begynner i.")

Endret av cybirg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...