Gå til innhold

Oppgradere fra X2 3800+ til E6600 - Revolusjon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dvs at jeg bare burde kjøpe meg en e6600 isteden for å vente på am2+ ?

8584223[/snapback]

 

Hvis du har et am2 hk i dag er det bare tull å oppgradere til c2d nå. Du vil ikke merke så sinnsvak forskjell i spilling, og de c2d som selges nå klokker visstnok ikke så godt som de første som ble solgt tidligere(hvis man skal høre på ryktene). Hvis du bare klarer å klokke din x2 3800 med 100 MHz gjør du noe feil. C2d er overlegne på superpi, men i spilling skal de ikke være så sinnsvakt mye bedre.

 

Lær deg å klokke den cpuen du har og vent heller til 10h (K10) cpuene kommer, istedenfor å sløse masse penger på noe du bare kommer til å merke forskjell i benchmarks uansett.

 

mener jeg :)

 

Edit: leifer

Endret av -LIKMARK-
Lenke til kommentar

Ja, men tingen er at det jeg har solgt oppsettet mitt, nå har jeg null og niks.

 

 

Er vell mer et "AMD-menneske", men hvis det er c2d som er bedre nå, så dropper jeg AMD og kjøper Intel.

 

Så, nå er jeg helt uten HW og har 6000 kr på meg.

 

 

Så det å kjøpe et nytt amd oppsett når Intel er bedre, er vell bare idioti?

Lenke til kommentar

Nei. Hvis du ikke har no hw, så bør du jo ordne deg noe :)

 

Men det er idioti å selge oppsettet sitt for å kjøpe nytt for flere tusen kroner som bare er 10-15% bedre i ytelse.

 

men

 

hvis du er (eller foreldrene dine er) stinn av gryn er det vel ikke så farlig

 

og

 

det er vel en heldiggris som har kjøpt din gamle hw for en billig penge..

Lenke til kommentar

Men til dere som har C2d e6600,

 

Var det slik at dere bare går inn på bios, setter opp cpu clocken (og spenningen) litt og litt, går ut og tester stabilitet, for så å gjøre dette? eller er det noe mer som må gjøres i bios? flashe eller noe?

 

 

 

Får ivertfall ikke cpuen jeg har nå til å klokke mer enn 100 mhz.. og jeg gjør det slik jeg nevnte over, klokker 100 mhz og setter opp spenningen 0,05 V

 

 

Er det en n00b feil jeg gjør da?

 

Når det gjelder cpu DYNAMISK overklokk, hva gjør den?

Lenke til kommentar

Jepp det blir revolusjonerende. Kjøper du deg et 8800gtx kort i tillegg bilr du blåst bakover. Makan til kraft har jeg aldri opplevd. Kjører FEAR med 16AA og får 55fps på det laveste på den innebygde benchmarken :D

 

Har seff klokka prosessoren til 3150mhz :dribble:

Endret av evgeny
Lenke til kommentar
Jepp det blir revolusjonerende. Kjøper du deg et 8800gtx kort i tillegg bilr du blåst bakover. Makan til kraft har jeg aldri opplevd. Kjører FEAR med 16AA og får 55fps på det laveste på den innebygde benchmarken  :D

 

Har seff klokka prosessoren til 3150mhz  :dribble:

8602606[/snapback]

 

Kan jo eventuelt skaffe deg en av de nye brearlake hk-ene med dr3 minne da :dribble:

 

Edit: litt feil sitat :whistle:

Endret av vgdev
Lenke til kommentar
Jepp det blir revolusjonerende. Kjøper du deg et 8800gtx kort i tillegg bilr du blåst bakover. Makan til kraft har jeg aldri opplevd. Kjører FEAR med 16AA og får 55fps på det laveste på den innebygde benchmarken  :D

 

Har seff klokka prosessoren til 3150mhz  :dribble:

8602606[/snapback]

 

Kan jo eventuelt skaffe deg en av de nye brearlake hk-ene med dr3 minne da :dribble:

 

Edit: litt feil sitat :whistle:

8602677[/snapback]

 

Den skjønte jeg ikke LOL

Lenke til kommentar
Hei,

 

Sitter her med en kjip amd athlon X2 3800+, og det jeg lurte på er om det å oppgradere til E6600 ville være dumt? vil dette bli STOR forskjell? såpass at jeg merker kraftig forandring? Er det vits i å oppgradere?

 

 

Bruker pc'n til mye spilling osv. Synest nesten ikke at 3800+ X2 holder..

 

En annen ting er overklokking, den prosessoren jeg har nå, klokker ikke mere enn 100 mhz, er det bare å kjøre på å klokke med e6600? Eller må man flashe bios osv?

8575750[/snapback]

 

hvis du bare spiller, kan du jo heller bruke penger på nytt skjermkort istedenfor ny PC. Den CPU'en du har nå fungerer utmerket til ditt bruk.

Lenke til kommentar
Hei,

 

Sitter her med en kjip amd athlon X2 3800+, og det jeg lurte på er om det å oppgradere til E6600 ville være dumt? vil dette bli STOR forskjell? såpass at jeg merker kraftig forandring? Er det vits i å oppgradere?

 

 

Bruker pc'n til mye spilling osv. Synest nesten ikke at 3800+ X2 holder..

 

En annen ting er overklokking, den prosessoren jeg har nå, klokker ikke mere enn 100 mhz, er det bare å kjøre på å klokke med e6600? Eller må man flashe bios osv?

8575750[/snapback]

 

hvis du bare spiller, kan du jo heller bruke penger på nytt skjermkort istedenfor ny PC. Den CPU'en du har nå fungerer utmerket til ditt bruk.

8603673[/snapback]

 

Han har allerede solgt pcen sin til blodpris. Trådstarter vil bruke pengene på et nytt oppsett.

 

Wollis.

Lenke til kommentar
e6600 og 8800gtx er super kombinasjon. kjøper du det så kommer du ikke til å angre. klokker du cpu'n i tillegg så kommer du til å oppleve himmelen

8604155[/snapback]

Tja, jeg opplevde nesten himmelen isted, da jeg nesten ble påkjørt av en buss :roll:

 

Jaja, jeg får vell spare opp til et 8800GTX kort og en e6600 da, men hvilket 8800gtx kort burde jeg først kjøpe når jeg kjøper? den med 320MB eller den med 720?

 

 

Blir noe sånt;

 

E6600

 

2 gig pc 5300 ram

 

Asus P5N-E SLI

 

Hiper 580W ??

 

Men burde jeg satse på det 8800gtx kortet med mest minne? slik at den håndterer teksturer som krever 512mb grafikkminne?

 

 

EDIT: Og vil en hiper 580W klare et slikt oppsett? med 8800gtx?

Endret av Storleer
Lenke til kommentar
e6600 og 8800gtx er super kombinasjon. kjøper du det så kommer du ikke til å angre. klokker du cpu'n i tillegg så kommer du til å oppleve himmelen

8604155[/snapback]

Tja, jeg opplevde nesten himmelen isted, da jeg nesten ble påkjørt av en buss :roll:

 

Jaja, jeg får vell spare opp til et 8800GTX kort og en e6600 da, men hvilket 8800gtx kort burde jeg først kjøpe når jeg kjøper? den med 320MB eller den med 720?

 

 

Blir noe sånt;

 

E6600

 

2 gig pc 5300 ram

 

Asus P5N-E SLI

 

Hiper 580W ??

 

Men burde jeg satse på det 8800gtx kortet med mest minne? slik at den håndterer teksturer som krever 512mb grafikkminne?

 

 

EDIT: Og vil en hiper 580W klare et slikt oppsett? med 8800gtx?

8606364[/snapback]

 

GTX kort finnes ikke med 320mb :) og du kan gå for hvilket som helst merke. de er alle like bortsett fra bundle i esken.

Endret av evgeny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...