Gå til innhold

Telehuset - ny rekord?


Anbefalte innlegg

Vil bare vite om noen klarer å slå denne "rekorden" på levering av en pc og om vi har noen rettigheter.

 

Vi bestilte en hjemme pc igjennom en bedrift og bestillingen ble sendt 13/02/07 (!) og har i skrivende stund IKKE mottat den enda. Det har gått 3 mnd nå uten å få så mye som en USB kabel. Vi har blitt lovet gang på gang på gang at "Nå kommer den!" uten at noe har skjedd. Jeg har ringt uten at de har hverken svart eller ringt meg opp. Selv salgssjefen nektet å ringe tilbake. Bedriften vi bestilte i fra hadde møte med dem (Telehuset) grunnet fraværende oppfølging, men tror dere ting ordnet seg? Nei...

Vi ble lovet en "kompensasjon" for lang ventetid. Har vi fått noe? Nei...

De presterte til og med å sende en laptop via posten med vanlig hentelapp :ohmy:

 

Har man ingen rettigheter når man har bestilt en vare?

 

Makan til useriøs butikk hvor de hele tiden har skyldt på at "underleverandøren" er tom (?) for utstyr.

 

 

**ARG** Når (hvis) vi får denne pc`en er den vel ut datert :mad:

 

[EDIT]

Nå har vi fått beskjed om at vi skal motta en ny modell (3`gang) og den vil bli levert om en uke......jeg tror ikke før jeg får se det :wallbash:

Endret av kåre klut
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

And bullshit walks :)

 

Men når det gjelder denne saken så har sikkert bedriften en avtale som sier hva som skal skje ved avvik av avtalen. Dagsbøter er vel ikke uvanlig, dette kommer nok ikke dere sluttbrukere tilgode, men slik er det gjennom bedriftskjøp.

 

Selv ventet jeg i 4 måneder på en PC for noe år siden i akkurat samme situasjon. Fikk bekreftelse på at den skulle leveres til jul, fikk den i mars en gang...

Lenke til kommentar

Han som har tatt over bestillingene tar dette mer alvorlig enn han forrige (heldigvis) og all ære til han.

 

Vi kan ikke avbestille for nå får vi en kraftigere pc med nesten 1 terrabit lagring. Intel® Core™2 Duo processor E6600 Intel® 945G express-brikkesett. 960 GB (3 x 320 GB) SATA 3G-harddisk (7200 rpm) opptil 8 GB partisjon, 2 GB DDR2-SDRAM pluss 22" widescreen. ATI RADEON X1700 SE (skal byttes i noe kraftigere)

Windows Vista.

 

Får vi denne er alt glemt og telehuset er tilgitt.

 

Den "gamle" maskinen begynner å skrante pluss at jeg tenkte jeg skal sette denne på rommet til poden når han begynner på skolen.

Er ikke mange 6 åringer med 19" flatskjerm og bra spillmaskin (skal nok fjerne alle spill ja) og installere Vista for der er det visstnok bra med foreldrekontroll :)

Lenke til kommentar
Fikk ikke med meg resten av linjen:

..opptil 8 GB partisjon for gjenoppretting av system

Det eneste er at det ikke følger med gjennopprettings cd (?)

Hvis det er dette partisjonen er ment som hva gjør man hvis hele disken krasjer?

8581060[/snapback]

Du kan helt sikkert lage gjenopprettings-cd'er.

Lenke til kommentar
Fikk ikke med meg resten av linjen:

..opptil 8 GB partisjon for gjenoppretting av system

Det eneste er at det ikke følger med gjennopprettings cd (?)

Hvis det er dette partisjonen er ment som hva gjør man hvis hele disken krasjer?

8581060[/snapback]

Du kan helt sikkert lage gjenopprettings-cd'er.

8581759[/snapback]

 

Ja, det kan jeg med ett eller annet progg, men det er bare å få gjort det (dårlig unnskyldning) :blush:

Lenke til kommentar
Det første som skjer når man kommer inn i windows etter å ha ferdigkonfigurert en pc med gjenopprettingspartisjon er spørsmål om man vil brenne ut master-cd'er eller dvd'er.

 

Så ikke vær redd for diskkrasj :).

8592804[/snapback]

Fikk ikke det på min HP, etter noen måneders bruk og lek med Norton Ghost gikk hele parisjonen en viss plass. :whistle:

Lenke til kommentar
Det første som skjer når man kommer inn i windows etter å ha ferdigkonfigurert en pc med gjenopprettingspartisjon er spørsmål om man vil brenne ut master-cd'er eller dvd'er.

 

Så ikke vær redd for diskkrasj :).

8592804[/snapback]

 

 

Vi får se hva som dukker opp "hvis" jeg får den. Leveringsdato er nåkommende tirsdag.

Først da får jeg se om jeg kan lage en "recovery cd". Burde vel egentlig følge med iom det er en kjøpt lovlig version av MS Vista. Selv om jeg ikke har hatt disk kræsj (bank i bordet) på ca 1.5 år.

 

Får håpe maskinen er stille for dette er en av grunnene til at vi bestilte ny. (pluss at jeg ville ha ny..hehe) Min 3 å gmle pc bråker som ett uvær. og den begynner å bli litt utdatert.

Lenke til kommentar

Tror foresten ikke det er noen rekord. Vi bestilte en PC-pakke gjennom et firma som het for complit.no(tror de er nedlagt nå) den bestilte vi høsten 2003 og den kostet da 30-40K

 

P43,2

Tvkort

FX5700

 

17" LCDskjerm

Høytalere

Printer

 

Denne fikk vi ikke før våren 2004 men da fikk vi en oppgradert modell.

 

Når jeg tenker meg om så sto den vel klar etter at jeg kom fra jobb på bursdagen min 6 april 2004:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...