Gå til innhold

Folk har trodd, Jesus er et spøkelse.


Anbefalte innlegg

Lauritius: Dikt fungerer dårlig som kommunikasjonsform i diskusjoner. Kan du si hvorfor du bruker dikt?

8580051[/snapback]

 

Dikt? Hva sier jeg til dere?

Jeg gjør vell noe som ikke alle andre gjør, jeg prøver å finne sannheten i dere.

En diskusjon, er det nødvendigvis å kverulere?

 

Jeg skal vise dere det.. vent litt.. men er det ikke viktig å sjekke opp det jeg sier angående bibelen med bibelen?

Endret av Lauritius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En diskusjon, er det nødvendigvis å kverulere?

Eneste som kverulerer av meg og deg er deg, da overhode ikke svarte på spørsmålet mitt.

 

Jeg kan stille et par spørsmål, kanskje du greier å svare bedre på dette.

 

Hva er det du prøver å oppnå med å skrive på en slik måte:

Hvorfor skriver du slik som du gjør?

Lenke til kommentar

Ok, skal gjøre som du sier.

 

Først spør jeg hva Livets tre er for noe..

 

 

Dersom man skal finne noe fornuft i det er det, at relgioner har tatt av det.

dette gliste jeg godt av i stad selv.. Jeg tenkte jo ikke noe på at dere ser på dette livets tre som noe annet en at det er blitt funnet opp av de som skrev det uten at de mente noe med det... at det er bare vås å svada.. Så jeg skjønner godt at jeg har jeg har driti meg litt ut.. hehehhe. hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.

 

 

Er det ikke sånn at livets tre tilhører oss alle? dette er et resultat av at jeg ikke viste at dere ser på det som et tre og at det sikkert bare er epler på det også..

 

Evolusjonen går ned, og vi deler samme stamtre... hihihihhihihi

 

Jeg får god støtte ved å lese bibelen...

 

Saken er at jeg har funnet noe fornuft i den etter mye lesning og studering.

Saken er den at jeg har funnet ut at det er morsomt å toke bibelen =)

 

Satan er løgn... Løgnens far... Altså blir vi lurt.

Det står at man ikke skal ta av livets tre, så jeg tenkte at jeg skulle prøve og formidle at man skal gi det bort... er det dumt?

HAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH LOLLOLOL

 

Her er det ikke bare en liten tolknings ting jeg har glemt å utdype, her er det jo at jeg tok feil av Livets tre og Kunnskapens tre! huff, heheheh. lurer på hva gud hadde gjort med meg.....

 

Her er lignelsen om mannen i kvit truse som går på vannet.

 

Først var Jesus en liten tur og kjøpte seg fiske stenger.

Straks etter fikk Jesus, gutta til å sette seg inn i båten og dra i forveien over til den andre siden (ANDRE SIDEN) mens han selv sendte folket av sted (han måtte sende dem av sted hvorfor?). 23 Da han hadde gjort det, gikk han opp i fjellet for å være for seg selv og be.(er det naturlig at en Gud å gå og be til seg selv?

Som jeg skjønner har Jesus vert og bedt til seg selv å nå må han ha løpt ganske så kjapt ettersom båten ble sendt til andre siden (det er bare utenkelig å tenke at dette er ment, som at han faktisk har gått på vannet men at det er noe annet som blir ment her!)

 

«Vær ved godt mot! Det er jeg, vær ikke redde!»

 

Hvorfor i alle dager skulle dem være redde?

 

Da sa Arne til ham: «Jesus, er det deg, så si at jeg skal komme til deg på vannet.»

 

(jasså skal han på vannet også?)

 

29 «Kom!» sa Jesus. Peter steg ut av båten og gikk på vannet bort til Jesus. 30 Men da han så hvor hardt det blåste, ble han redd.

 

Redd når man står der sammen med en overjordisk?

 

Han begynte å synke, og ropte: «Herre, berg meg!» 31 Straks rakte Jesus hånden ut og grep fatt i ham og sa: «Du lite troende – hvorfor tvilte du?»

HÆR ER DET JEG MENER! Det at folk faktisk ikke ser på dette som en ligning men løper rundt og sier at jesus går på vannet er så tildi grader iriterende at jeg får fnat!

Derfor hadde jeg som mål og tolke denne!! Faen ass nå skal jeg begynne og angripe dem som har slengt drit at meg!!! Greia er at omtrent alt her inne er gåter man bør prøve og løse, jeg har funnet ut at det faktisk er det!!!! At noen sier at han gikk på vannet får meg til å spørre meg selv, HVOR DUM KAN MAN BLI?

Det er greit nokk dersom det bare hadde stått noe sånt som dette;

 

Jesus og disippelene kom til sjøen, de satte seg ned i båten.. Men jesus fikk så lyst til å vise dem et lite mirakel.. Han sendte dem ut et lite stykke, deretter gikk han bort til dem.. Peter kom og sa halla kammerat drit fett å se få se et mirakel ass!! Fett! Jeg er kjempe heldig, for jeg slipper i allefall bryet med å diskutere om du finnes eller noe, jeg vet det jo :D:D:D:D:D:D:D:D tusen takk Kristus, jeg kommer til himmelen!!! JIPPIIIII!! JEG SLIPPER TVILE!

 

Her er "the real shit":

32 Så steg de opp i båten, og vinden stilnet. 33 Men de som var i båten, tilba ham og sa: «Du er i sannhet Guds Sønn.»

 

Her hadde jeg svart: Yess! Sånn skal man gjøre det vettu Jesus, rock on!!! Fett å se et ekte mirakel LIVE!!

Endret av Lauritius
Lenke til kommentar

Eller kanskje vi skal tolke det som at Jesus ikke finnes? Han er et spøkelse, og de finnes jo ikke.

 

Du har ærlig talt kommet med alt for mange påstander uten bevis til at det er noen grunn til å ta deg seriøst. Før du raser videre i Bibelen, kanskje du kan bevise at noe av det som står i den er sant?

Lenke til kommentar

Saken er den at han ikke er et spøkelse.. Hva i huleste tenkte de som lagde "ligne på noe" lignelse?

 

Det som er sant er at det som står i bibelen, det står i bibelen... les vidre hva jeg sier: Grunnet bibelen, finnes det kriger.. Hva med å forstå den?

 

Saken er jo at makthaverene vet å misbruke den....

Verdens lys er sola!

Dersom det ikke eksisterer et verdens lys på jorda... hva finnes da? mørke..

"Menneskene lever i mørke" det er sitat fra bibelen. "for de elsker mørke" ja hvorfor tenker jeg... For av mørke kommer lys.

Endret av Lauritius
Lenke til kommentar

Nå kan du lese min nye tråd... Den bør kunne forståes.

Ta ballen, ikke spilleren...

 

Dersom jeg ikke har sagt noe om det før, så ber jeg dere skikkelig om unskyldning.

Jeg skriver mye, for jeg elsker og diskutere verden og samfunn.

 

Min tolkning av bibelen er at jeg som leser den er Gud, ikke misforstå meg...

Jeg tolker meg selv som Gudelig og dere også, altså dere er Gudelige..

Problemet jeg har egentlig er at dere ikke er Ugudelige, men at jeg ønsker at dere skal forstå at dere er Gudelige.

 

Ok, Skal se om jeg ikke kommer til det siden.

 

Jeg beklager om jeg har sagt noe dumt til noen eller noe...

Jeg ønsker bare og vise dere hva som faktisk er sant når det gjelder bibelen....

Endret av Lauritius
Lenke til kommentar

Tror du (Lauritius) på Gud, Jesus og Den Hellige Ånd?

 

Du har ihvertfall en meget spesiell tolkning på ting. Avgudsdyrkelse er jo en synd?

 

Ikke det at det har noe å si - ettersom alle mennesker er "syndige". Man kan dog si at avgudsdyrking er umoral - og da blir det noe annet ...

 

Å si at du selv ser på deg og alle oss som Gudelige blir jo ikke helt politisk korrekt :)

 

 

Jeg er faktisk i slekt med mannen som kristnet Norge, Harald Hårfagre. Bare synd jeg ikke har arvet det fagre håret :p

Lenke til kommentar

*måper*

 

Dette var noe av det mest tvetydige jeg noen gang har lest. Det kan hende jeg er trøtt, men her slenger du opp såkalte bevis uten noen som helst kildehenvisning eller noe som kan støtte oppunder. Det får innleggene dine til å virke både kaotisk og useriøst.

 

Det var godt ment, og vi ønsker en liten presisering. Det var ekstremt mange gode og vanskelige spørsmål du kom opp med, så hvis det er noe spesielt du har lyst til å diskutere, så presiser gjerne det.

 

Kan du presisere hvordan du beviser at bibelen er sann¿

 

Hodet mitt veier nå minst 2kg mer enn før jeg klikket meg inn på denne tråden. <3

Lenke til kommentar

Hvordan den er sann, hehe.

 

 

Jeg sammenligner på en måte en Ånd med Lag Ånd, altså det med at vi sammarbeider. Verdensånd blir når hele verden jobber sammen. Den hellige Ånd vil jeg da karaktrisere som at; dersom vi samarbeider, så vil vi kunne skape en fredfull verden.

 

Dersom bibelen er en "Fabel" så mener jeg at denne "Fabel skal tjene oss godt" ikke kirken og makthavere... Gud er ord. ord er Gud. Alt som er av Gud er i bibelen og i spåket.

 

Folk bruker guds ord, så hvorfor kan vi ikke bruke den fornuftig?

 

Jesus er jo verdens lys.. Mannen bak Jesus Kristus er Yeshua ben Yoseph... Saken er at han er en God leder! Han måtte ha hatt en meget stor sosial intligens.. Desuten så er det ikke slik at jeg tror overnaturlig eller overjordisk... Jeg får ikke til det jeg.. skjønner du meg nå?

Endret av Lauritius
Lenke til kommentar

Lauritius; du er ein spesiell/rar person. Måtte berre nevne det. Er veldig vanskelig å skjønne poenget ditt då du skrive dikt. Det å faktisk forstå om du er religiøs eller ikkje er og en ting som er vanskelig å forstå. Skriv no norsk her med setninga. Vi skal ikkje akuratt ha ei diktsamling ut av det greiene her.

Lenke til kommentar

Kristendommen, spesielt katolikkene har brukt religionen som et maktverktøy. Et politisk middel, som f.eks under inkivsisjonene [staves¿], desuten har paven hatt en del å si på krig og fred opp gjennom tidene. For ikke å nevne at all nordmenn ble i 1030 tvunget til å annerkjenne kristendommen og jesus.

 

Hvordan kan du si at bibelen bare har ført med seg gode ting¿

 

Alt er selvfølgelig idividuelt tolket, men kristendommen som et sentralt organ har stått bak en del opp gjennom tidene.

 

Jeg ser gjerne at du linker til den tråden du snakker om, jeg klarte ikke å finne den selv.

Lenke til kommentar
Kristendommen, spesielt katolikkene har brukt religionen som et maktverktøy. Et politisk middel, som f.eks under inkivsisjonene [staves¿], desuten har paven hatt en del å si på krig og fred opp gjennom tidene. For ikke å nevne at all nordmenn ble i 1030 tvunget til å annerkjenne kristendommen og jesus.

 

Hvordan kan du si at bibelen bare har ført med seg gode ting¿

 

Alt er selvfølgelig idividuelt tolket, men kristendommen som et sentralt organ har stått bak en del opp gjennom tidene.

 

Jeg ser gjerne at du linker til den tråden du snakker om, jeg klarte ikke å finne den selv.

8588215[/snapback]

 

Det jeg prøver på er og få fornuften til og seire til slutt. Jeg vet det er mulig og bruke bibelen på en positiv måte, men jeg ser den blir misbrukt og på det groveste misforstått! Jeg ser du har forstått det, og vil bruke det du har.. De som sier jeg er rar de har ikke forstått meg... Jeg spurte om noen kunne ta ballen i steden for meg. Jeg gir blanke F. i om folk syntes jeg er rar når det gjelder relgion.. Hva jeg syntes om folk som ikke har peiling på relgion og som angriper meg er en annen sak.

 

Kan man ikke se at det jeg prøver å gjøre er og vise hva man kan gjøre med bibelen?

 

Dette er en eldgammel bok som jeg har svært stor intresse for. Den er en av de elste skriftene.. Det dere gjør er og sitte og holde meg for narr, så nå er det på tide og ta igjen..

 

Det jeg prøver og formidle er hvordan jeg tror man tenkte på akkurat den lignelsen..

Det er det at jeg har sett på NT, som en gåte som skal ligne noe.

Lenke til kommentar

Jeg forstår nøyaktig hva du mener, men jeg føler meg litt oversett når du ikke svarer direkte på spørsmålene. Så jeg har egentlig ikke så mye mer å si.

 

Vanligvis når jeg diskuterer sånne temaer, så ender det med at den ene parten går fra diskusjonen i sinne og frustrasjon, fordi den ene eller begge parter overser totalt hva den andre sier.

Lenke til kommentar
Jeg forstår nøyaktig hva du mener, men jeg føler meg litt oversett når du ikke svarer direkte på spørsmålene. Så jeg har egentlig ikke så mye mer å si.

 

Vanligvis når jeg diskuterer sånne temaer, så  ender det med at den ene parten går fra diskusjonen i sinne og frustrasjon, fordi den ene eller begge parter overser totalt hva den andre sier.

8590384[/snapback]

 

Sorry, skal se om jeg ikke finner noe jeg kan bruke.

Ja, sinne og frustrasjon? Dersom du forestiller deg meg så bør du forestille deg en som liker å snakke med folk.. Diskutere, ikke akkurat så mye sinne i denna fyren.

Jeg blir nesten aldrig utslitt eller sliten av diskusjoner. Men jeg har merket meg et lite slit her.. Jeg sliter jo med det at folk bruker person angrep heletiden... Jeg er jo ikke vandt med å være på en plass der alle tar spilleren og ikke ballen..

 

Skal se om jeg finner noe og ta tak i.

 

PS; jeg tror egentlig vi møtes sånn på midten når det gjelder relgion, men jeg merker meg at vi misforstår hverandre.

 

 

Ja, nå merket jeg noe.. Det jeg har svart på er noen brudstykker i det du sa.. Det andre som jeg ikke har svart på er jeg faktisk enig i.

Endret av Lauritius
Lenke til kommentar

Det siste jeg sa der, det var ikke rettet mot deg.

 

Det er noe med meg og sånne temaer. Jeg har en jente i klassen som angriper meg hver gang jeg åpner munnen til religionstimene. Hun er prinsippielt uenig med meg og bryter derfor ut i protest hver bidige gang.

 

Av og til kommer jeg med ganske sterke og tildels urovekkende uttalelser, og det må jeg bare beklage.

 

Jeg er veldig glad i å diskutere ting, og jeg tror vi er tildels ganske enige. Oftest er de eneste konfliktene bare noe som den andre ikke var opplyst om på forhånd, og derfor skaper uro.

 

F.eks hvis den ene parten kjenner til begge sider av saken, mens den andre bare kjenner til den ene siden.

 

Foresten, hvor føler du at jeg misforstod deg¿

Lenke til kommentar

Du har ikke sagt så mye galt.. Men jeg føler jeg er i en krig noen ganger.

Se på denne idioten her:

 

Lauritius; du er ein spesiell/rar person. Måtte berre nevne det. Er veldig vanskelig å skjønne poenget ditt då du skrive dikt. Det å faktisk forstå om du er religiøs eller ikkje er og en ting som er vanskelig å forstå. Skriv no norsk her med setninga. Vi skal ikkje akuratt ha ei diktsamling ut av det greiene her.

 

Det er helt forjævelig å prøve og skrive noe når folk skal trakasere og dytte på meg at jeg er rar og spessiel og ikke er som alle andre. Hun skjønner jo for faen ikke hva jeg skal frem til! Hun forstår ikke meg, og da begynner hun med disse forpulte beskrivelsene av meg som menneske... Dette er såppas frekt at jeg mener hun kunne holdt seg langt faen unna denne posteringen og ikke skrevet noe i det heletatt!

 

Å si at: måtte bare nevne det.. Det er som å be om at jeg skal føle meg truffet etter hun har skrevet det.. Slike folk tåler jeg ikke tryne på. Dersom det er vanskelig å forstå poenget mitt, så SPØR! ikke trakaser! ikke begynn å måtte si noe stykt og nedlatende til meg. Hvorfor i all verden er det så sinsykt viktig for folk og vite om jeg er relgiøs eller ikke? I kjempemange posteringer har jeg beskrevet hva jeg står for!

Jeg elsker relgion, det er en livstil jeg har fått.. Jeg har faktisk satt meg inn i de fleste relgioner. Jeg er så langt i fra dum som du får det. Jeg har studert å lest så mye at folk ikke er klar over hvor dumme de selv høres ut når de begynner å trakasere meg. Det at hun sier at jeg ikke skriver norsk får meg til og spørre meg selv om hva hun leser med. Er det sånn at hun ikke har noen som helst mulighet med å forstå det som står skrevet da eller? Dikt sammeling? Når hun sier noe så idiotisk så lurer jeg på om hun noen sinne har lest et dikt.

 

Kristendommen, spesielt katolikkene har brukt religionen som et maktverktøy. Et politisk middel, som f.eks under inkivsisjonene [staves¿], desuten har paven hatt en del å si på krig og fred opp gjennom tidene. For ikke å nevne at all nordmenn ble i 1030 tvunget til å annerkjenne kristendommen og jesus.

 

Hvordan kan du si at bibelen bare har ført med seg gode ting¿

 

Dette er jeg fulstendig klar over. Jeg har rundt 1400 posteringer et annet sted. :)

Jeg leser på nettet.. Nå er det omtrent bare forum og folk. Jeg har ikke sagt at den har bare ført med seg godt, det har jeg ikke sagt noen sinne her inne, så jeg lurer på hvor du har fått det fra?.. Nå virker jeg kansje sint eller noe, men absolutt ikke :)

Alt er selvfølgelig idividuelt tolket, men kristendommen som et sentralt organ har stått bak en del opp gjennom tidene.

 

Tolket, hmm, jeg liker å ha det bokstavelig, slik får jeg mere greie på hvordan jeg skal løse gåtene/problemene. Jeg har bestemt meg får å lese bibelen som en meget Genial bok. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg gjør det. Jeg elsker også idéen om at det er en annen rase som bruker en tidsmaskin og som besøkte oss for kjempe lenge siden og at det er beskrevet ting der som jeg syntes det er artig å fantasere litt om.

Hva med at de brukte moderne teknologi? Man ser jo herren som flyr oppe i himmelen og slipper store bomber over byene..

 

Fantasi er en stor del av meg, så kanske det er bedre og kalle meg FansiTeist?

Jeg har utrolig lyst til å lage en ny relgion som baserer seg på det nye og det gamle testamentet... hehe.. :) ikke lage noe nytt, bare skape en ny og fancy tolkning av det hele ;)

Lenke til kommentar

Bibelen kan jo ikke tas bokstavelig. Den ble først oversatt fra orginalspråket, hebraisk til latin. Deretter oversatte Martin Luther den til Tysk, vi fikk den videre til dansk og senere norsk. Det er grunnen til at den må tolkes, i tillegg til at en del ting er skrevet med symboler og vage beskrivelser.

 

Fra jord er du kommet, til jord skal du bli - kan liksågodt være en metafor for at det ikke finnes evig liv for alt jeg vet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...