Gå til innhold

Flere P35-kort underveis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Topp chipsetet til intel som erstatter 975x.

 

For entusiastene vil Intel tilby brikkesettet X38 som en erstatter for 975X. Dette vil dukke opp i tredje kvartal og tilby støtte for PCI Express 2.0 og prosessorer med fire prosessorkjerner. Systembrikkesettet skal takle ddr3 på 1066 MHz og busshastigheter opp til 1333 MHz.
Link

 

Eneste kortet jeg har funnet er DX38BT fra Intel. Dette er etterfølgerern til Bad Axe 2 og vil hete Bone Trail.

 

DX38BT Product Highlights:

 

    * Based on the next-generation X38 Express chipset (MCH)

    * Intel Duo/Quad/Extreme (dual and quad) Core support at up to 1333MHz FSB, dual channel DDR2/DDR3 memory support with Fast Memory Access technology

    * Intel ICH9 southbridge, 12 USB ports, supporting up to 6 additional PCI Express 1.1(a) lanes [physics card upgrade support], GBit LAN

    * 2x PCI Express 2.0 16x ports (backwards compatable with PCI Express 1.1 specification), Crossfire is supported

    * 6x SATA 3.0GB/s ports, Intel Maxtrix Storage Technology (RAID)

    * Intel High Definition (HD) Technology

    * Full overclocking/overvoltage options via BIOS and NEW Windows GUI utility for overclocking, including auto-tune capabilities

Link
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei,

 

Finnes det noe sted på nettet hvor noen har satt opp en enkel og oversiktelig sammenlikning mellom P35 kortene til Gigabyte ?

Jeg er interessert i et slikt kort, men er veldig usikker på hvilket - ser ikke den største forskjellen mellom de (foruten prisen).

Jeg trenger et kort som støtter Q6600 (med moderat overklokking), skal kun ha 1 Geforce 8800 skjermkort og må ha 1 firewire port. Jeg kommer til å kjøre DDR2 inntil videre, men det er jo greit å kunne oppgradere til DDR3 engang også.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...