Gå til innhold

Mer trøbbel for Norman


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det eneste som oppfører seg som en virus på min pc er VIRUSPROGRAMMET!

 

Først kommer en melding som ikke er mulig å lukke om et "virus", som ikke kan lukkes uten å ctrl+alt+del og lukke, og så bygge norman opp en uendelig svær buffer-fil slik at jeg til slutt må lukke det for å kunne bruke pcen.

 

Jeg hater hater hater hater virusprogrammer, helt utrolig at ingen gjør opprør.

 

Eneste grunnen til at folk er redd for "trojansk hest", "virus" og "ormer" er valget av tittel, bevist linket mot folks angst for AIDS og lignende.

 

Det eneste et virus gjør er minimal irritasjon, mens programmet koster først penger og så bidrar til maksimal IRRITASJON.

Lenke til kommentar

Fikk Norman via GET (da chello) jeg også. Og flate det suger. Har ikke brukt programmet på langt over et år. Litt synd for jeg fikk en keylogger som tok world of warcraft passordet mitt, og med det renset de spillkontoen min for alt av utstyr :(

 

Fyren min var helt naken stakkar.

 

Men til tross for det vil jeg fortsatt ikke bruke norman, det vil ta det allerede møkk treige windows dobbelt så lang tid å starte hvis jeg gjør noe så dumt som å innstallere norman igjen. Jeg har funnet ut at nettvett er langt mer verdt enn noe antivirus eller ildvegg.

Lenke til kommentar

Sitter ute hos en kunde med dette problemet nå.

 

Den beste løsningen jeg har funnet er å installere v5.82, for så å hindre den i å oppgradere til v5.90. Det eneste som blir oppdatert er selve søkemotoren/virusdefinisjonene.

 

De som sitter hjemme og har problemer med Norman er heldige i forhold til diverse bedrifter rundt om. Ikke spesielt morsomt når bedrifter som lever av å sende og motta tilbud på epost mister tilgang til alle servere. Serverne grisehenger bare minutter etter oppstart.

 

 

Tror det er best å vente med 5.90 til de har funnet en løsning. Noe annet er å be om problemer.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Norman Virus Control i 10år, og kan skrive under på at det ikke fungerer eller har fungert som det skal. (Hvorfor jeg ikke har skiftet før er et godt spørsmål...)

 

Den slipper inn virus og trojaner på harddisken, og varsler ikke før viruset er aktivt og setter da den enkelte filen i karantene. Selv om man sletter viruset/filen som befinner seg i karante og scanner igjennom harddisken(e) forblir som oftes viruset på harddisken, da Norman er eledig til å fjerne selve problemet. Jeg tror Sandboxen ikke fanger opp alt og er overbevist om at det finnes hull i den.

 

Nå er det på tide å prøve noe annet en Norman!

Lenke til kommentar

Frem til siste oppdatering har vi ikke hatt noe trøbbel med Norman overhodet. Det er på ingen måte et drittprodukt som mange her skal ha det til. Ressursbruk er marginalt og oppdateringer går av seg selv.

Sistnevte ble dens bane, da oppdateringen gikk til ******

 

Nå er riktignok serveren oppe og går, men løsningen ble å avinstallerere serverversjonen. Ikke noe sikkerhetsmessig godt trekk, men serveren står i det minste bak brannmur, blir ikke benyttet til annet enn filserver og all inngående mail blir spam og virusvasket eksternt. Klientversjonene funker som de skal, så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Fikk Norman via GET (da chello) jeg også. Og flate det suger. Har ikke brukt programmet på langt over et år. Litt synd for jeg fikk en keylogger som tok world of warcraft passordet mitt, og med det renset de spillkontoen min for alt av utstyr :(

 

Fyren min var helt naken stakkar.

 

Men til tross for det vil jeg fortsatt ikke bruke norman, det vil ta det allerede møkk treige windows dobbelt så lang tid å starte hvis jeg gjør noe så dumt som å innstallere norman igjen. Jeg har funnet ut at nettvett er langt mer verdt enn noe antivirus eller ildvegg.

8566660[/snapback]

 

Kan jo legge inn ett annet antivirusprogram, som f. eks avast. Er ikke lurt å kjøre uten antivirusprogram, som du sikkert merket.

Endret av NevroMance
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65132
Kan jo legge inn ett annet virusprogram, som f. eks avast. Er ikke lurt å kjøre uten virusprogram, som du sikkert merket.

 

ehh.. Virusprogram eller antivirusprogram? Ville ikkje lakt inn eit virusprogram med vilje i alle fall :roll:

Lenke til kommentar
Norton er viden kjent for å være svært ressurskrevende, men et flott og forholdsvis enkelt brukergrensesnitt kan de i hvertfall lage.

 

Norman derimot har jo rett og slett ikke noe slikt, alt styres fra systray el med noen grusomme farger ol. Helt ufattelig dårlig brukervennlig og så gammeldags det kan bli.

Selv om jeg også får det gratis av min bank så bar det rimelig kjapt ut av pcen etter en test.

8565753[/snapback]

bruk nod32,brukte norman før også prøvd norton har nå nod 32 veldig fornøyd

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65132
Jeje, pirk:P

 

Redigerte den slik at du ble fornøyd :p

8575461[/snapback]

 

Hehe. Hadde fint lite å gjere på :)

 

Vil anbefale avast home for dei som vil ha eit godt og enkelt antivirusprogram. Fungera pirkefritt i tillegg til at det er gratis.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...