Gå til innhold

Paypal konto stengt pga. kredittkort


Anbefalte innlegg

Hei. Håper dere kan hjelpe meg litt her. Som endel andre så har jeg også fått problemer med paypal.

 

Det begynte med at jeg skulle kjøpe noe på nette og jeg ville bruke paypal som betalingsmetode.

 

Jeg opprettet en paypal konto inn min far sitt navn. Noe som var greit for han.

Mor min sa at når jeg skulle betale varen kunne jeg bruke hennes kredittkort.

Alså at jeg legger til hennes kreditkort til min ("far") sin paypal konto.

 

Dette gikk fint, jeg betalte varen.

Av en eller annen grunn så har jeg et restbeløp på paypal kontoen på 600 NOK.

Jeg vet ikke hvorfor. Om det er tilbakebetaling for at jeg betalte for mye kan det godt være.

 

Men så komm sjokket. Jeg får nå ikke logget meg inn.

 

Our system detected unusual charges to a credit card linked to your PayPal account. Kommer opp når jeg prøver og logge meg inn og adgangen jeg nå har er veldig bekrenset.

 

Jeg går så til Resolution Center. Der ber dem meg oppgi kredittkort informasjon.

Oppgi et gyldig telefonnummer (Jeg skrev ikke inn et gyldig et når jeg registrerte kontoen, det synes jeg var skummelt og tenk om det misbrukte det)

 

Og det vil ha meg til å sende en fax med legitimasjon. Pass eller noe annet.

Dette er sykt stress og far sier vi ikke skal bry oss. Han gidder jo ikke stresse.

 

 

Hva skal jeg gjøre? Det dume er at der står 600 NOK. Men det får vel bare være tapt da.

 

Noen råd?

Endret av cocke50
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første jeg ville gjøre var å kontakte Visa (gjennom banken til din mor) og sjekke at ikke kortet er blitt belastet for noe det ikke skulle. Det er jo det meldingen sier. I så fall må dere bestride disse overfor Visa.

 

Så er spørsmålet om PayPal infoen er kommet på avveier. Har du svart på noen eposter som foregir seg å være fra PayPal, eller klikket på noen linker i slike eposter eller andre på andre websider for å logge deg på? Adresselinjen skal vise en sikker adresse som starter med https://, merk s'en. Hvis ikke er det en jukseside laget for å stjele kontoinformasjon. (Beklager om alt dette er ting du vet.)

 

Hvordan vet du at du har 600 kroner der? Så du dette før tilgangen ble sperret/begrenset? Hvis det har vært en uregelmessig aktivitet på kontoen er det jo ikke sikkert at at de 600 faktisk er dine, men kan være et resultat av denne aktiviteten. Og at de kanskje er bort igjen nå i alle fall. Men alt dette blir spekulasjoner.

 

Det er jo ikke sikkert at meldingen er riktig. I så fall er det kurant å få det åpnet igjen om du kontakter dem.

 

Ellers er det ikke mye vi kan hjelpe med her. PayPal har sine rutiner for å hindre svindel, at de krever legitimasjon er bare positivt. Edit: Bare pass på at de dere sender den til faktisk er PayPal og ikke noen andre skumle mennesker.

 

Det er ikke PayPal som er problemet i denne saken, det er faren din. Og han kan vi vanskelig hjelpe deg med... ;)

 

Men så lenge problemet ikke er løst, ville jeg uansett startet med å sikre at ikke visakortet kan bli misbrukt.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Ok. Vi har sjekket at visa korte ikke har blitt misbrukt eller at informasjon har komt på aveie. Nei vi har ikke fått noen skummle mailer.

 

Men hva skjer om vi ikke bryr oss? Dette blir jo egentligt ganske stress for noe som egentligt ikke er noe problem.

Endret av cocke50
Lenke til kommentar

Det skjer vel egentlig ingen ting. Men på et eller annet tidspunkt blir sikkert kontoen stemplet som inaktiv og stengt for godt. Vet ikke hvor lenge det eventuelt er.

 

Og så kan det hende at dere ikke får lov å registrere nye kontoer på samme person eller kort så lenge dere har en som er merket med "unusual charges".

 

Men det ville jeg spurt PayPal om. Send dem en skriftlig henvendelse (epost) og spør.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Hihi, artig... Du er nok "litt" paranoid ja...

 

Nei, det skjer overhodet ingen ting. Det som her later til å ha skjedd, er at paypal sikkert har oppdaget at kontoinformasjonen ikke stemmer overens med kortinformasjonen (navn på korthaver og kontohaver overenstemmer ikke) det er sannsynligvis derfor de har stengt kontoen. Ta kontakt og spørr via mail hvordan du skal gå videre, det kan hende du må fakse (evt. scanne og maile) informasjon om deg selv. Amerikanerne er litt sære på det punktet.

 

Pappa'n din har nok rett, dette er "ikke noe stress" som han sier. Det ordner seg nok hvis du tar kontakt med paypal skal du se...

Lenke til kommentar
Hihi, artig... Du er nok "litt" paranoid ja...

 

Nei, det skjer overhodet ingen ting. Det som her later til å ha skjedd, er at paypal sikkert har oppdaget at kontoinformasjonen ikke stemmer overens med kortinformasjonen (navn på korthaver og kontohaver overenstemmer ikke) det er sannsynligvis derfor de har stengt kontoen. Ta kontakt og spørr via mail hvordan du skal gå videre, det kan hende du må fakse (evt. scanne og maile) informasjon om deg selv. Amerikanerne er litt sære på det punktet.

 

Pappa'n din har nok rett, dette er "ikke noe stress" som han sier. Det ordner seg nok hvis du tar kontakt med paypal skal du se...

8570537[/snapback]

 

Vel jeg vet hva dem krever. At jeg skanner og faxer legitimasjon.

Pluss at jeg leger til kredittkort.

 

Men da har eg to spm.

 

1. Hvis vi velger og ikke gjøre noe, så blir kontoen stengt til slutt og ikke noe annet blir foretatt?

 

2. Er det et kredittkort fra min far det nå ber om? Siden det var min mors vi brukte sist?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...