Gå til innhold

4GB kit DDR2 PC6400, tilbud.


Theo343

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nå får man klokket ganske bra med de pc 6400 brikkene, fsb er på 266 for intel eller 200 for amd (litt feil og si fsb på amd) så med en e6600 rekker man 3,6 Ghz før brikkene kommer opp til det de er spessifisert til. hos amd må man doble frekvensen på prosessorene. 6400 brikker gir masse headroom for klokking i dagens sytemer, så lenge hk, prosessor og kjøling henger med.

Lenke til kommentar

Så disse brikkene er greie kjøp altså? Og de funker fint til "lett" overklokk (e6600 opp til for eksempel 3ghz), eller vil dette være et problem med disse brikkene?

Og en ting til, ser disse brikkene har en timings på 5-6-6-15, er dette greit for 2gb brikker eller er det "slapt"?

 

Jeg personlig ser på det som en fordel med to brikker fremfor fire, både med tanke på fremtidig oppgradering og friere luftflyt mellom brikkene.

Endret av Fantasy6
Lenke til kommentar
Hva med 4 Gail brikker til kr 1670 . Meget gode brikker til en uslåelig pris ? :) bedre timings har de og :)

8596124[/snapback]

Men blir det ikke veldig varmt med fire brikker da?

 

Jeg har ikke selv erfaring med dette, men har hørt av flere jeg kjenner at varme blir et stort problem når du har fire brikker...og er jo litt kjedelig å ha enda en vifte i kabinettet...

Lenke til kommentar
Hva med 4 Gail brikker til kr 1670 . Meget gode brikker til en uslåelig pris ? :) bedre timings har de og :)

8596124[/snapback]

Men blir det ikke veldig varmt med fire brikker da?

 

Jeg har ikke selv erfaring med dette, men har hørt av flere jeg kjenner at varme blir et stort problem når du har fire brikker...og er jo litt kjedelig å ha enda en vifte i kabinettet...

8597441[/snapback]

 

Jo det blir varmt, men det er bare å sette en 80 eller 92mm vifte over dem. Den kan du sette på laveste hastighet, og du hører den ikke. Bare det at luften rundt minnebrikkene beveger seg litt er nok til at de kjøles ned felre titalls grader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...