Gå til innhold

Oppgradering AMD, ~10k, Kommenter delene! :)


Anbefalte innlegg

Hei, tenkte det var på tide å oppgradere mitt gamle system! :)

 

Har satt opp en handleliste med deler;

http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...18-F37EE6148324

 

PCen skal brukes til spilling og endel videoredigering i Vegas etc.

 

Kom gjerne med forslag og forbedringer hvis dere har noen, hvis ikke, så bestiller jeg sansynligvis ikveld ;)

 

Kjøpte nytt kabinett og nye harddisker for noen måneder siden, så det trengs ikke å byttes ut. ( http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307580 )

 

Har mus, tastatur, headset, musematte osv også ^^

 

Takk for hjelpen på forhånd :love:

Endret av quickbeck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med du skal spille mye også. Hvis ikke så kaster du bort penger på skjermkort. Både hovedkortet og minnet er mye dyrere enn nødvendig. Praktisk talt like gode alternativer er billigere.

 

Ellers så kan det nok lønne seg å vente på AMDs neste prosessor K10 som blir lansert i sommer.

 

Skal du forresten overklokke?

Lenke til kommentar
Regner med du skal spille mye også. Hvis ikke så kaster du bort penger på skjermkort. Både hovedkortet og minnet er mye dyrere enn nødvendig. Praktisk talt like gode alternativer er billigere.

 

Ellers så kan det nok lønne seg å vente på AMDs neste prosessor K10 som blir lansert i sommer.

 

Skal du forresten overklokke?

8557999[/snapback]

Skal nok ikke overklokke, nei.

Lenke til kommentar
Skal nok ikke overklokke, nei.

8558322[/snapback]

Da gir AMDs nåværende X2-serie omtrent like mye for pengene som Intels Core 2 Duo-serie. Smak og behag altså.

8558384[/snapback]

Er det jeg har blitt fortalt før også. Du mener jeg burde gå for oppsettet jeg har datt opp, eller?

 

Alle svar mottas med takk! :)

Lenke til kommentar

Du må nok opp på en X2-6000 for å få tilsvarende ytelse som ved E6600. Vil tro det både ytelsesmessig og økonomisk er mest hensiktsmessig å gjøre de forandringene jeg foreslår i forrige post. Men det er klart at den virkelige gevinsten med E6600 får du ikke om du ikke overklokker. En liten test finner du Her

 

Dominator minnet er penger ut vinduet. Brikkene jeg foreslo er like bra om ikke bedre. Du kan evt gå for et sett Crucial BallistiX PC2-6400 2 GB

Lenke til kommentar
Du må nok opp på en X2-6000 for å få tilsvarende ytelse som ved E6600. Vil tro det både ytelsesmessig og økonomisk er mest hensiktsmessig å gjøre de forandringene jeg foreslår i forrige post. Men det er klart at den virkelige gevinsten med E6600 får du ikke om du ikke overklokker. En liten test finner du Her

 

Dominator minnet er penger ut vinduet. Brikkene jeg foreslo er like bra om ikke bedre. Du kan evt gå for et sett Crucial BallistiX PC2-6400 2 GB

8559825[/snapback]

Hvorfor er det penger ut vinduet? De brikkene du ga link til er ikke inne på komplett for øyeblikket.. Tenkte jeg skulle ta AMD siden jeg ikke har tenkt på noe overklokking etc.

Lenke til kommentar
Skal nok ikke overklokke, nei.

8558322[/snapback]

Da gir AMDs nåværende X2-serie omtrent like mye for pengene som Intels Core 2 Duo-serie. Smak og behag altså.

8558384[/snapback]

Er det jeg har blitt fortalt før også. Du mener jeg burde gå for oppsettet jeg har datt opp, eller? Alle svar mottas med takk! :)

8558502[/snapback]

Ja, det du har satt opp er helt ok. Gå gjerne for det. Du får som sagt omtrent det samme for pengene ved å gå for Core 2 Duo så det er hipp som happ.

 

Ellers så kan jeg nevne at AMD kommer med nye prosessorer til AM2 i løpet av 3. kvartal og de blir trolig veldig bra. Dvs. at hovedkortet du kjøper får en knallgod oppgraderingsmulighet om du ønsker å oppgradere innen utgangen av 2008.

Lenke til kommentar
Skal nok ikke overklokke, nei.

8558322[/snapback]

Da gir AMDs nåværende X2-serie omtrent like mye for pengene som Intels Core 2 Duo-serie. Smak og behag altså.

8558384[/snapback]

Er det jeg har blitt fortalt før også. Du mener jeg burde gå for oppsettet jeg har datt opp, eller? Alle svar mottas med takk! :)

8558502[/snapback]

Ja, det du har satt opp er helt ok. Gå gjerne for det. Du får som sagt omtrent det samme for pengene ved å gå for Core 2 Duo så det er hipp som happ.

 

Ellers så kan jeg nevne at AMD kommer med nye prosessorer til AM2 i løpet av 3. kvartal og de blir trolig veldig bra. Dvs. at hovedkortet du kjøper får en knallgod oppgraderingsmulighet om du ønsker å oppgradere innen utgangen av 2008.

8560076[/snapback]

Kjekt å vite :) Tror jeg går for oppsettet jeg har satt opp, så kan jeg oppgradere senere om det er nødvendig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...