Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når jeg må ta initiativ til alt...


Gjest Innpåsliten

Anbefalte innlegg

Gjest Innpåsliten

Nå har jeg begynt å se meg lei på forholdet mellom meg og min kjære, det er nemlig jeg som stort sett må ta initiativet til absolutt alt som skjer med oss. Gjelder alt fra kyssing, avtale å møtes, finne på noe, ta kontakt på msn/sms eller uansett hva det enn måtte være. Jeg har sett meg så jævlig lei på akkurat dette og vurderer og bare kutte ut hele greia med oss hvis det er sånn det skal fortsette.

 

Jeg føler meg uønsket, innpåsliten og ikke elsket av henne når hun oppfører seg som hun gjør, men da blir jeg ikke stort klokere når det en gang i blant sniker seg en melding fra henne hvor det står at hun er veldig glad i meg. Vet ærlig talt ikke hva jeg skal tro. Har sagt det til henne, men da sa hun at hun ikke vil være i et forhold hvor man må kysse hele tiden, sende 50 tekstmeldinger om dagen og pule hele tiden. Antall ganger vi kysset denne og forrige uke kan jeg sikkert telle på en hånd, antall tekstmeldinger kan jeg sikkert telle på begge hendene mine og jeg har fremdeles til gode å pule henne etter snart 3 måneder.

 

Blir rett og slett ikke klok på dette forholdet. Hvis jeg ikke tar kontakt så kan det gå 4-5 dager og da gidder jeg ikke sitte å vente på at hun skal ta kontakt lenger, så jeg "taper" hvis man kan kalle det det. Dette kan da ikke være normalt når vi trossalt er i en alder av 21 og 19 år? Hele greia føles som et forhold i 6.klasse og da kan jeg like greit kutte henne ut selv om jeg er forelsket i henne.

 

Noen av jentene her inne som vet hva som kan være på gang her? Jeg blir ikke klok av dette hvert fall. Guttene er også hjertelig velkommen til å skrive hva de mener :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv opplevd det opp til flere ganger. Jævlig plagsomt egentlig. De sier de er glad i deg og alt, men de viser det absolutt ikke.

 

Holder faktisk på med en som er sånn nå. Jeg har bestemt meg for å ikke bry meg så mye om det lenger. Jeg får jo faktisk akkurat hva jeg vil ut av forholdet når jeg alltid får bestemme alt, for altså; hun sier jo aldri nei til noe. Men kan nok ikke se for meg at det skal bli noe seriøst ut av dette her. Bare ha det litt koselig mens jeg venter på min utkårede...aaah.

 

Edit: Trekker tilbake alt sammen. Var med hun i går og hun virket som en helt annen person.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

Jeg føler med deg. Det kan ikke være så gøy det dette her nei.

Jeg vet faktisk ikke helt hva det kan være :(

 

Hvor lenge har dere vært sammen?

Har du tatt dette opp med henne?

Det er viktig at dere snakker sammen om sånt, men det høres ut som hun tar deg får gitt.. Og det er ikke bra!

Endret av Iril
Lenke til kommentar

jeg har det på akuratt samme vis for tiden, er dritt lei av det. Og jeg har prøvd og snakke til henne om det, og prøvd og la henne være en liten stund for og se om hun var lei av meg..

 

Det du kan prøve er og gjøre noe nytt :) ikke bare de samme gammle kose, sende sms pule osv.. Prøv og gjøre noe med henne som dere ikke har gjort før..

Hvist ikke er det ikke noe og samle på dessværre, en fortjener og være i et forhold der begge vil møte hverandre..

Lenke til kommentar

Har selv vert i nesten samme forhold.. Bare at det var motsatte som ikke tok kontakt.. Ja nettopp "meg".

 

Hun gjorde det slutt mellom oss to ganske fort. Den største grunnen til det at det ikke var noe kommunikasjon mellom oss, å at jeg var for opptatt med andre ting..

 

Du må selv finne u t av hvilken verdier du velger ovenfor andre, men ikke spar deg for tom kjærlighet hvis det er sånn. Det er hardt =/

Lenke til kommentar

Trådstarter: Helt utrolig, var eksakt samme situasjon som deg. Utrolig vondt dette. Nå er det slutt mellom meg og henne, og det eneste rådet jeg kan gi deg er vel å slutte av fortest mulig igrunn etter du har snakket med henne. Jeg gjorde ikke det, og ble veldig forelsket i henne til slutt... Og det ble veldig smertefult å avslutte forholdet da. Har gått 1 måned nå.. sitter fremdeles å tenker på henne.. Er noe helvetes dritt dette!

Lenke til kommentar

Jeg var mer eller mindre sammen med ei som va samme opplegget. Det starta jo med at vi prata mye, hun var flink å ringe meg, hvis jeg starta å sende meldinger først. Når vi treftes ellers var det bare dumt, vi var på en måte sammen men jeg brøyt med henne ganske fort, det var ikke akkurat vellykket.

Lenke til kommentar

Kanskje det er som hun sier, hun har vært i forhold hvor dem alltid er sammen, hvor dem alltid kysser, alltid puler, alltid sender tekstmeldinger, alltid er oppi hverandres tryner. Kanskje hun er redd for at det skal ta livet at forholdet, det høres nemlig ut som om hun er livredd for det ja. Enten det, eller så er du bare en reserve for henne.

Lenke til kommentar

Det som er interesant her er hvor lenge dere har vært sammen? Dersom dette forholdet har vart ganske kort tid ville jeg kastet inn håndkleet ganske så raskt. Ligger det så dårlig ann ganske tidlig i et forhold blir det neppe bedre etterhvert.

 

Jeg opplevde noe lignende for mange år siden, men det var helt på slutten av et langt (3 år) forhold. Det som gjorde saken enda verre var at hun var svært sjalu, og om jeg ikke hele tiden sende meldinging, ringte o.l. ble hun sint og sikker på at jeg hadde et forhold, men hun tok _aldri_ initiativet selv.

Lenke til kommentar
Gjest Innpåsliten
Hvor lenge har dere vært sammen?

Har du tatt dette opp med henne?

Vi har vært sammen i snart 3 måneder og jeg har tatt det opp med henne. Det har i grunn vært sånn siden vi ble sammen sett bort i fra det 2 første ukene eller der omkring og det har ført til at jeg har spurt 2 ganger om hun virkelig vil være sammen med meg.

Har fått ja til svar begge gangene, men når situasjonen er som den er så kan jeg ikke la være å tenke på at hun kanskje egentlig ikke vil dette.

Første gangen jeg spurte så lurte hun på hvorfor og da sa jeg det med initiativ. Husker ikke helt om hun sa noe om det der og da, men tror ikke det. Andre gangen så var det under en småheftig diskusjon vi hadde og det var da hun sa at hun ikke ville være i et forhold hvor vi var rundt hverandre hele tiden. Det har jeg ingen problemer med for i mine øyne ser vi ikke hverandre så ofte.

 

Siden det er jeg som må ta initativet hele tiden så må jeg dra til henne, hun har vel bare vært hos meg en gang siden vi ble sammen, men det ligger flere grunner bak akkurat det som jeg ikke har tenkt å nevne hvis det ikke er absolutt behov. Tipper jeg er hos henne 3 ganger i uken og det er i mine øyne ikke mye siden vi skal være kjærester. Antall tekstmeldinger/ringetid i løpet av en uke er heller ikke mye, skriver mer med enkelte kompiser enn henne. Snart 3 måneder sammen og vi har heller ikke hatt sex, så jeg skjønner ikke helt hvor hun drar inn at hun ikke vil være i et forhold hvor man puler hele tiden. Det er akkurat det her jeg ikke skjønner, er jo nesten såvidt vi ser hverandre og likevel så skal vi være sammen?

 

Men så bør det nevnes at hun har det ikke så lett her i verden. Få venner, småkjedelig situasjon hjemme med familien, vanskelig barndom(spiseforstyrrelser/selvskading) og flere triste ting. Dette visste jeg ikke noe om da jeg forelsket meg i henne, så på en måte forelsket jeg meg i en annen jente enn den som viste seg fram etter at jeg kom litt mer inn på henne, men følelsene er fremdeles der. Hun har sagt at hun er redd for å miste meg og siden hun ikke har det så bra så kvier jeg meg litt for å eventuelt såre henne, for hun har det ille nok fra før av. Tør påstå at jeg har vært en tålmodig sjel når det gjelder henne, men begeret er ikke uendelig og jeg føler sånn smått at det begynner å bli fullt snart.

Lenke til kommentar
Jeg føler meg uønsket, innpåsliten og ikke elsket av henne

Hva får du ut av forholdet her, bortsett fra skyldfølelse? Dump henne skånsomt.

 

Sikkert greit at dere er venner, og kanskje litt mer også; men vær klar på at dere ikke er sammen, og drit i å ta initiativ til noe som helst.

 

Edit: litt dårlig ordvalg i første setning...

Endret av Frank2004
Lenke til kommentar
Jeg blir ikke klok av dette hvert fall. Guttene er også hjertelig velkommen til å skrive hva de mener :)

8543143[/snapback]

 

 

Å prøve å forstå hva som rører seg oppe i topplokket på kvinner er dødfødt. Det vil vi mannfolk aldri klare. Kvinnesinnet må være universets største enigma. Har vært sammen med samme dama nå i 9 år, og jeg skjønner fortsatt ikke hva som foregår mellom øra hennes enkelte ganger.

 

I ditt tilfelle er nok dessverre bare et spørsmål om tid før hun bryter ut. Har sett det så mange ganger med venner, når partneren ikke tar initiativ lenger, ryker forholdet. Så vær en kynisk jævel og, på godt norsk, "ditch the bitch".

Lenke til kommentar

Er dere noe spes grunn til at dere ikke har hatt sex enda?

Jeg er enig med deg i at dere ikke ser hverandre så mye, dere burde jo sett hverander litt mer med mindre dere begger er veldig opptatt.

Det er stor forskjell på å se hverandre hele tiden og det dere holder på med..

 

Personlig syns jeg du er får tolmodig.. Jeg hadde ikke giddet det der.. Du får som sagt før ikke noe ut av forholdet, annet enn dårlig samvittighet :(

Lenke til kommentar

"4-5 dager før hun kontakter deg" er jo egentlig helt sinnsykt hvis dette er noe som skjer støtt og stadig. Greit som det ble sagt over at man kan være opptatt, men man er aldri så opptatt at man ikke kan kontakte den man er sammen med.

 

Hva sier hun hvis du ber henne ut på middag? Ang. at du har til gode å pule henne, hehe. Synes du 3 mnd er lang tid? Kanskje hun vil vente med sex til etter ekteskapet :p Men mest sannsynlig vil hun bare prøve å unngå å bli lei deg og du lei henne. Hun må jo være ekstremt usikker på forholdet, siden hun ikke tør å ta initiativ til noenting. Det kan ikke være noe annet enn usikkerhet da, det er "matematisk umulig" :p

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Kanskje hun venter på at du skal ta initiativet til å ha sex også? Slik som med alle andre ting?

En slik forhold er min mareritt, jeg tror ikke jeg ville klare å bli i et sånn forhold i så lenge. Kanskje det er det som Databamsen sier at hun er usikker, men hvis det er ikke det som er problemmet, så er ikke dette her noe bra forhold å være i.

"You have to get out man!" Kanskje dere blir bedre som venner? Men selv venner pleier å ha bedre vennskap enn det du har i forholdet ditt.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hvor lenge har dere vært sammen?

Har du tatt dette opp med henne?

Vi har vært sammen i snart 3 måneder og jeg har tatt det opp med henne. Det har i grunn vært sånn siden vi ble sammen sett bort i fra det 2 første ukene eller der omkring og det har ført til at jeg har spurt 2 ganger om hun virkelig vil være sammen med meg.

Har fått ja til svar begge gangene, men når situasjonen er som den er så kan jeg ikke la være å tenke på at hun kanskje egentlig ikke vil dette.

Første gangen jeg spurte så lurte hun på hvorfor og da sa jeg det med initiativ. Husker ikke helt om hun sa noe om det der og da, men tror ikke det. Andre gangen så var det under en småheftig diskusjon vi hadde og det var da hun sa at hun ikke ville være i et forhold hvor vi var rundt hverandre hele tiden. Det har jeg ingen problemer med for i mine øyne ser vi ikke hverandre så ofte.

 

Siden det er jeg som må ta initativet hele tiden så må jeg dra til henne, hun har vel bare vært hos meg en gang siden vi ble sammen, men det ligger flere grunner bak akkurat det som jeg ikke har tenkt å nevne hvis det ikke er absolutt behov. Tipper jeg er hos henne 3 ganger i uken og det er i mine øyne ikke mye siden vi skal være kjærester. Antall tekstmeldinger/ringetid i løpet av en uke er heller ikke mye, skriver mer med enkelte kompiser enn henne. Snart 3 måneder sammen og vi har heller ikke hatt sex, så jeg skjønner ikke helt hvor hun drar inn at hun ikke vil være i et forhold hvor man puler hele tiden. Det er akkurat det her jeg ikke skjønner, er jo nesten såvidt vi ser hverandre og likevel så skal vi være sammen?

 

Men så bør det nevnes at hun har det ikke så lett her i verden. Få venner, småkjedelig situasjon hjemme med familien, vanskelig barndom(spiseforstyrrelser/selvskading) og flere triste ting. Dette visste jeg ikke noe om da jeg forelsket meg i henne, så på en måte forelsket jeg meg i en annen jente enn den som viste seg fram etter at jeg kom litt mer inn på henne, men følelsene er fremdeles der. Hun har sagt at hun er redd for å miste meg og siden hun ikke har det så bra så kvier jeg meg litt for å eventuelt såre henne, for hun har det ille nok fra før av. Tør påstå at jeg har vært en tålmodig sjel når det gjelder henne, men begeret er ikke uendelig og jeg føler sånn smått at det begynner å bli fullt snart.

8546322[/snapback]

 

Hm, sikker på at hun ikke sliter fortsatt? Tror kanskje hun er forsiktig fordi hun enten har hatt dårlige forhold før og vil ikke oppleve det igjen eller å bli for glad i deg, for så å miste deg. Spør henne om det har noe med de psykiske problemene hennes å gjøre. Kan ikke se for meg en person si at man bryr seg om en annen i flere mnder når man ikke gjør det.

Lenke til kommentar
mnd er drøyt.. Men når jeg leser gjennom tenker jeg på meg selv og jenta jeg driver med..

 

er det noe kyssing, kosing, sending av meldinger, ALT , er jeg som gjør. Jeg har spørt om hun vil, å det vil hun veldig.

Dump

8552820[/snapback]

 

Slik var det i mitt tilfelle og...

 

 

Snakk med henne om det en siste gang, bare si at du ikke orker å holde på sånn når du er det som må ta alt initiativet, sende alle meldingene og slikt. Si at du føler deg innpåsliten og ikke elsket! Hvis hun er redd for å miste deg vil hun gjøre noe med saken, hvis ikke er det ikke verdt å satse på.

Endret av Kramstogen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...