Gå til innhold

hva tjener du som lærling?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
til dere som er eller har vært lærlinger.

hva tjente dere i mnd/timen?

hvordan var prosent-satsene gjennom lærlingperioden?

 

hva er/var du lærling som?

 

post her.....

trenger litt "veiledning"

8542087[/snapback]

 

 

Hadde 30 % første halvår, så 40, 50 og nå 80%, hadde ca 5500 på 30% og har 15290 med 80% dette er da før skatt

Lenke til kommentar
til dere som er eller har vært lærlinger.

hva tjente dere i mnd/timen?

hvordan var prosent-satsene gjennom lærlingperioden?

 

hva er/var du lærling som?

 

post her.....

trenger litt "veiledning"

8542087[/snapback]

 

 

Hadde 30 % første halvår, så 40, 50 og nå 80%, hadde ca 5500 på 30% og har 15290 med 80% dette er da før skatt

8544958[/snapback]

 

Dette er sivil lærlinglønn. Denne skal være lik for alle såvidt jeg vet. Som lærling i militæret får du 127,- kr per dag første året fordi du avtjener førstegangstjenesten. Som 2. års lærling får du 10250,- brutto hver måned hele året. I gjengjeld får du gratis kost og losji, muligheter for befalsmesse, gratis helsetjeneste, tilbud fra Voksenopplæringen osv.

 

Men er selvfølgelig muligheter for overtid.

Lenke til kommentar

Jeg skal gå 3 år som lærling nå. Begynner på 60 kr timen, og går opp hver halvår. Vet ikke helt hvor mye. Hadde læretiden min vart 2 år tror jeg at jeg hadde begynt på 80 og noe i timen. Dette er som anleggsgartner.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

det som er "regelen" er at man tjener 50% av full lønn pr år...

er mange som har fast lønn gjennom hele perioden, mens de fleste øker dette etterhvert...

 

det er også valgfritt å gi 50% lønn i private bedrifter, de lønner deg gjerne med hvis de vil det...

Lenke til kommentar
Jeg skal gå 3 år som lærling nå. Begynner på 60 kr timen, og går opp hver halvår. Vet ikke helt hvor mye. Hadde læretiden min vart 2 år tror jeg at jeg hadde begynt på 80 og noe i timen. Dette er som anleggsgartner.

8565040[/snapback]

 

Jobber du som anleggsgartner lærling i privat eller offentlig virksomhet? Hva er 100% timeønnen din når du er ferdig da? (kunne sikkert regnet meg til det, men litt sent på kvelden til det)

Lenke til kommentar
En fetter av meg påstår at en kamerat av han tjener rett over 1 mill i året som tannlegelærling, kan dette stemme?

8623690[/snapback]

Tannleger ligger vel på lik linje med leger lønnsmessig. Så selve læretiden har han nok godt under halvparten av det han skryter på seg. Men om han tar masse vakter(natt osv) så kan han nok nærme seg denne summen,men da vil jeg tro han jobber farlig mye.

Kanskje han er medeier i en privat praksis eller noe,da kan han ta ut en del lønn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...