Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ethernet internetten funker ikke


Anbefalte innlegg

Lurer på hva som er galt siden jeg ikke får ethernet tilkoblingene på hovedkortet mitt til å fungere, trådløs fungerer greit men ikke ethernet. Har reinstallert windows etter formateringen av hardisken med operativsystemet. Har 2 andre disker med ting på.

 

Kan det være at ethernet motakerne har blitt ødelagt etter evt overklokking?

 

Har ett Asus Striker Extreme btw.

 

Har installert chipset drivere og oppdatert bios men no luck...

 

Internetten fungerer også på laptopen med ethernet kablen jeg bruker

Endret av kimern9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Det fnnes kun et internett :p

2. Hva mener du med at ethernet ikke funker, vær spesifik

3. Ethernet-brikkesettet blir ikke påvirket av overklokking av andre kretser.

8538071[/snapback]

 

De greiene man putter internett ledningen inni virker ikke som greier å få inn internet signaler, til og med etter windows, bios og driver reinstalleringer. Internett tilkoblingen fungerer ettersom jeg har testet den på laptopen men stasjonære vil ikke ta inn signaler. Den sier den har begrenset eller ingen tilgang til internet, og det er det sistnevnte siden jeg ikke har internett. Snakker dessverre ikke fagspråket så hvis du ikke skjønner hva jeg sier så vet jeg ikke hvordan jeg skal forklare.

Lenke til kommentar
Tommelfinger-regelen er å ta en ipconfig før du spør om hjelp :cool:

 

 

 

Mvh

AndersL

8538811[/snapback]

 

Ok, jeg gjorde det nå, den skjermen kommer opp med noe på men så blir den lukket med en gang automatisk...

 

nvm vent litt. laster opp bilde.

 

untitled-12.jpg

 

Håper disse kan hjelpe mer

 

untitled-13.jpg

 

untitled2.jpg

Endret av kimern9
Lenke til kommentar

En ting er i hvert fall sikkert - du får ikke IP fra gatewayen.

 

- Har du forsøkt PC-en på andre lokalnett med kabel?

- Har du forsøkt andre PC-er på gatewayen?

 

Prøv også å sett IP-adresse manuelt. Husk å deaktiver det trådløse, så du ikke skaper noen konflikter der.

 

 

Mvh

AndersL

Lenke til kommentar
En ting er i hvert fall sikkert - du får ikke IP fra gatewayen.

 

- Har du forsøkt PC-en på andre lokalnett med kabel?

- Har du forsøkt andre PC-er på gatewayen?

 

Prøv også å sett IP-adresse manuelt. Husk å deaktiver det trådløse, så du ikke skaper noen konflikter der.

 

 

Mvh

AndersL

8539244[/snapback]

 

Prøvde laptopen, funka på den. Hvordan setter jeg IP adresse manuelt, isåfall hva skal jeg putte den som?

Lenke til kommentar
Går forøvrig utifra at du har sjekket enhetsbehandling, så det ikke er noen gule varselstrekanter der.

 

 

Mvh

AndersL

8539303[/snapback]

 

Hva mener du med gule varseltrekanter.. bruker engelske versjonen så det blir ikke kalt enhetsbehandling. Mener du Windows Task Manager?

 

Er en gul varseltrekant ved siden av den internettkoblingen som ikke vil fungere.

 

Angående det TCP/IP greiene så er det samme problem, ingenting i internet connections mappa har noe TCP/IP alternativ når jeg høyreklikker dem.

 

Fant forresten ut IP adressen min ved å logge inn på rutern hvis det er den riktige ip adressen men internetten vil enda ikke fungere.

 

Edit:

 

Ingen nettverks enheter som har noen feil på seg i "Device Manager" hvis det er enhetsbehandling

Endret av kimern9
Lenke til kommentar

Så det er garantert ikke noe feil med hovedkortet? Dette skjedde etter at pc-n nektet å starte etter en overklokk. Lot den hvile seg mens jeg gikk på jobb, når jeg kom tilbake, startet pc-n så var internetten borte.. Kan det være noen av de andre hardiskene som forhindrer internetten? De inneholder bare filmer o.l. så skulle ikke tro det.

 

Det lar seg fikse uten å reklamere på den?

Endret av kimern9
Lenke til kommentar
Så det er garantert ikke noe feil med hovedkortet? Dette skjedde etter at pc-n nektet å starte etter en overklokk. Lot den hvile seg mens jeg gikk på jobb, når jeg kom tilbake, startet pc-n så var internetten borte.. Kan det være noen av de andre hardiskene som forhindrer internetten? De inneholder bare filmer o.l. så skulle ikke tro det.

 

Det lar seg fikse uten å reklamere på den?

8540034[/snapback]

 

 

Nå har jeg prøvd alt som står på denne siden: http://support.microsoft.com/kb/892889/en-us

 

men ingen flaks..

Lenke til kommentar
Så det er garantert ikke noe feil med hovedkortet? Dette skjedde etter at pc-n nektet å starte etter en overklokk. Lot den hvile seg mens jeg gikk på jobb, når jeg kom tilbake, startet pc-n så var internetten borte.. Kan det være noen av de andre hardiskene som forhindrer internetten? De inneholder bare filmer o.l. så skulle ikke tro det.

 

Det lar seg fikse uten å reklamere på den?

8540034[/snapback]

 

 

Nå har jeg prøvd alt som står på denne siden: http://support.microsoft.com/kb/892889/en-us

 

men ingen flaks..

8541642[/snapback]

 

 

 

 

Sjekka kabelen? Ingen som har nevnt det viktigaste av alt :p

Sjekket at den ikkje er putta i UPLINK porten på routeren/switchen.

Lenke til kommentar
Så det er garantert ikke noe feil med hovedkortet? Dette skjedde etter at pc-n nektet å starte etter en overklokk. Lot den hvile seg mens jeg gikk på jobb, når jeg kom tilbake, startet pc-n så var internetten borte.. Kan det være noen av de andre hardiskene som forhindrer internetten? De inneholder bare filmer o.l. så skulle ikke tro det.

 

Det lar seg fikse uten å reklamere på den?

8540034[/snapback]

 

 

Nå har jeg prøvd alt som står på denne siden: http://support.microsoft.com/kb/892889/en-us

 

men ingen flaks..

8541642[/snapback]

 

 

 

 

Sjekka kabelen? Ingen som har nevnt det viktigaste av alt :p

Sjekket at den ikkje er putta i UPLINK porten på routeren/switchen.

8541755[/snapback]

 

Som sagt så fungerer kabelen på andre pcer (laptopen min) så det må være noe med pc-n min.

Lenke til kommentar

Første du kan prøve er:

Gå på Controll Panel - Network conenctions - Local Area Connection 1 (eller noe sånt)

Høyre klikk - velg properties - Finn TCP/IP på den lista, velg den å trykk Properties. Der skal det stå Obtain an ip automaticly

 

Gå til cmd (Start - Run - skriv cmd, og trykk enter

 

skriv:

ipconfig /release

ipconfig /renew

 

Virker ikke dette. Kan du prøve å sette ip manuelt ved å gåtilbake på Local Area Conenction og velg Use the following ip adress:

 

IP: 192.168.0.145

Subnett: 255.255.255.0

Gateway: 192.168.0.1

 

DNS kommer litt ann på: men du kan prøve med 192.168.0.1 der også

Lenke til kommentar
Første du kan prøve er:

Gå på Controll Panel - Network conenctions - Local Area Connection 1 (eller noe sånt)

Høyre klikk - velg properties - Finn TCP/IP på den lista, velg den å trykk Properties. Der skal det stå Obtain an ip automaticly

 

Gå til cmd (Start - Run - skriv cmd, og trykk enter

 

skriv:

ipconfig /release

ipconfig /renew

 

Virker ikke dette. Kan du prøve å sette ip manuelt ved å gåtilbake på Local Area Conenction og velg Use the following ip adress:

 

IP: 192.168.0.145

Subnett: 255.255.255.0

Gateway: 192.168.0.1

 

DNS kommer litt ann på: men du kan prøve med 192.168.0.1 der også

8541781[/snapback]

 

Siste du sa funka, nå står det connected, men jeg sender bare packets og får ingenting tilbake igjen, hvis jeg kobler fra wireless så får jeg ikke internett i det hele tatt.. så den er ikke connected alikevel :hmm:

 

Når jeg har den på samtidig som wireless så får jeg ikke packets fra wireless. Når jeg skrur av wireless og ikke ethernet så får jeg ikke internett. Bare når jeg skrur av ethernet og lar wireless stå på får jeg internett nå.

Endret av kimern9
Lenke til kommentar
får du til å pinge f.eks vg.no

 

(Run - ping vg.no)

 

Du bør også prøve å resette ruteren/modemet ditt. Det ser ut som det er det som er problemet, ikke pcen din(den skal få ip automatisk når alt virker)

8542015[/snapback]

 

Det fungerte ikke, fortsatt ikke noe på pc-n min og nå funker ikke trådløst lenger

Lenke til kommentar
Gjelder trådløs problemet bare for problem pcen eller for alt i nettverket?

 

Hva annet har du gjort? Jeg begynner å gå tom for ideer om hva som kan være galt, men jeg holder en knapp på at det er noe med modemet/ruteren som skal dele ut ipadresser/dns som er synderen.

8542612[/snapback]

 

Hele trådløse nettverket gikk ned etter jeg restartet rutern, kanskje jeg kom borti noen ledninger eller no, skal sjekke det senere. Viktigste er jo at ethernet internetten fungerer på laptopen min nå, men ikke på stasjonære.

 

Jeg har gjort alt som står i denne tråden... men det vil enda ikke funke, står bare connected og sending packets men får ingen tilbake igjen, går ikke an å pinge vg.no heller.

 

Synes det er rart siden dere har jo sagt at det ikke kan være hovedkortets feil. Det har jo funket før, funket da jeg koblet til pc-n, da kom jeg på nett med en gang, men nå så vil den ikke av en eller annen grunn. En ting jeg også har funnet ut er at på ethernet tilkoblingen på den stasjonære så lyser det bare oransje mens på laptopen lyser det oransje og grønt.

 

oransje = kablen er tilkoblet grønt = at den får internett tilkobling?

 

Er så frustrerende dette her...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...