Gå til innhold

Erfaringer med Sigma 100-300 F4 EX DG?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvekjørt en gang, Men kjøpte Canon 70-200 F4L. Noe jeg har lurt litt på senere om var like smart.

 

Den er knallskarp på hele brennvidden, du kan fint henge på en 1.4 extender uten tap av kvalitet.

 

Det jeg ikke likte med den var at til å være "bare" en 300mm var den litt uhåndterlig . Den jeg prøvde var ikke "DG" noe som gjore at kontrasten var litt rar. Men det kan også bare ha vært det ekseplaret jeg prøvde.

 

Sigma 100-300 F4 EX er kanskje ett av sigmas beste objektiver, og denne regnes som nr 3 på lista av mange flyfotografer jeg kjenner som bruker zoom optikk.

Endret av Scanor
Lenke til kommentar
Prøvekjørt en gang, Men kjøpte Canon 70-200 F4L. Noe jeg har lurt litt på senere om var like smart. 

 

Den er knallskarp på hele brennvidden, du kan fint henge på en 1.4 extender uten tap av kvalitet.

 

  Det jeg ikke likte med den var at til å være "bare" en 300mm var den litt uhåndterlig . Den jeg prøvde var ikke "DG" noe som gjore at kontrasten var litt rar. Men det kan også bare ha vært det ekseplaret jeg prøvde.

 

Sigma 100-300 F4 EX er kanskje ett av sigmas beste objektiver, og denne regnes som nr 3 på lista av mange flyfotografer jeg kjenner som bruker zoom optikk.

8565094[/snapback]

 

Hvilke er de to første på lista?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Prøvekjørt en gang, Men kjøpte Canon 70-200 F4L. Noe jeg har lurt litt på senere om var like smart. 

 

Den er knallskarp på hele brennvidden, du kan fint henge på en 1.4 extender uten tap av kvalitet.

 

  Det jeg ikke likte med den var at til å være "bare" en 300mm var den litt uhåndterlig . Den jeg prøvde var ikke "DG" noe som gjore at kontrasten var litt rar. Men det kan også bare ha vært det ekseplaret jeg prøvde.

 

Sigma 100-300 F4 EX er kanskje ett av sigmas beste objektiver, og denne regnes som nr 3 på lista av mange flyfotografer jeg kjenner som bruker zoom optikk.

8565094[/snapback]

 

Etter litt testing, kan jeg trygt anbefale den.

Bildene bil utrolig skarpe, og skumringsbilder er ikke lenger noe spesielt problem, da denne suger til seg lys som et svart hull.

 

Jeg kan legge ut et eksempel med samme bildet tatt med den gamle linsa senere.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...