Gå til innhold

Mybook med raid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg vurderer å kjøpe en 500 gig MYBOOK essential, men vil gjerne vite om disse eksterne diskene støtter raid, eventuelt hvilke type raid det støtter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er veldig vanskelig å få til raid med en harddisk. (Les: umulig)

edit: Jo, det er mulig, men helt poengløst, da man kan lage et raid av flere partisjoner på disken.

Endret av clvn
Skrevet

Jeg mente da selvfølgelig at jeg allerede hadde en og vurderer å kjøpe 1 eller 2 ekstra, og hvis de støtter raid så har jeg en ekstra grunn til å kjøpe 2 ekstra.

Skrevet

Det er jo bare å kjøre sw RAID i Windows, men jeg ser ikke helt vitsen. Da hadde jeg heller kjøpt et diskkabinett med RAID-støtte eller, hvis du har stort kabinett, en intern ramme til 3-4 disker og en kontroller.

Skrevet
Skjønner fortsatt ikke hvorfor... :no:

8560588[/snapback]

For å begrense antall logiske disker i Windows? Selv bruker jeg slike løsninger.

Skrevet

Setter du opp JBOD da? I så fall en helt grei løsning. Jeg har gått for interne disker i RAID5 på en skikkelig hardware-kontroller, men da blir det jo fort ganske dyrt.

Skrevet
Setter du opp JBOD da? I så fall en helt grei løsning. Jeg har gått for interne disker i RAID5 på en skikkelig hardware-kontroller, men da blir det jo fort ganske dyrt.

8566096[/snapback]

JBOD er en kjekk løsning jeg lurer på om jeg skal teste, men du kan jo mounte opp NTFS-drives i Windows under samme logiske disk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...