Gå til innhold

MANGLER RAM godkjennelse av mitt system.er alt ok?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
hvis jeg følger den guiden her vil jeg da klere meg fint når jeg skal bygge dataen. er det noen andre kontakter en vist i den guiden som jeg bør være oppmerksom på?

8543806[/snapback]

burde gå fint etter den guiden der :)

EDIT: ser at guiden er skrive i 2003, få ting har forandra seg i forhold til byggingen, men eit par ting som du kanskje veit er at dei fleste skjermkort i dag skal i PCI-Express x16 slot, og ikkje i AGP. Andre ting er at dei fleste PSU'ar i dag blir levert med 20+4 ATX strømkontakt. I tilleg må du feste ein +12v. kontakt. Eller P4 som mange vil kalle den. Ellers ein bra guide, følg den og du vil gjere LITE eller ingen feil :)

8545349[/snapback]

Følger også den guiden. Men sier du her at jeg ikke trenger å bry meg om strømforsyningen er på 20 eller 24 pins/watt(?)

Og hva mener du med at en måte feste en +12v. kontakt? Jeg er litt noob:)

Skrevet
hvis jeg følger den guiden her vil jeg da klere meg fint når jeg skal bygge dataen. er det noen andre kontakter en vist i den guiden som jeg bør være oppmerksom på?

8543806[/snapback]

burde gå fint etter den guiden der :)

EDIT: ser at guiden er skrive i 2003, få ting har forandra seg i forhold til byggingen, men eit par ting som du kanskje veit er at dei fleste skjermkort i dag skal i PCI-Express x16 slot, og ikkje i AGP. Andre ting er at dei fleste PSU'ar i dag blir levert med 20+4 ATX strømkontakt. I tilleg må du feste ein +12v. kontakt. Eller P4 som mange vil kalle den. Ellers ein bra guide, følg den og du vil gjere LITE eller ingen feil :)

8545349[/snapback]

Følger også den guiden. Men sier du her at jeg ikke trenger å bry meg om strømforsyningen er på 20 eller 24 pins/watt(?)

Og hva mener du med at en måte feste en +12v. kontakt? Jeg er litt noob:)

8560505[/snapback]

de siste strømforsyningene på markedet i dag har i likhet med hovedkortene som regel 24 pins atx strømkontakt. Men det er alltid lurt å sjekke før du bestiller. +12v. kontakt som mange kaller "P4" er ein ekstra 4 pins kontakt(ligner på eit kvadrat) skal festest i hovedkortet i tillegg til atx kontakten. Den ligger som regel like ved atx kontakten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...