Gå til innhold

bygge bærbar maskin mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

bygge bærbar maskin av privatperson mulig?

hvor kan man kjøpe det?

hadde jo vært litt smart å putte sin egen valgte deler inn der...

Endret av Xneon
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er mulig. Du kjøper en barebone og setter i resten selv. Ser ikke hvor mye du vil tjene på dette, hvis det er noe. Både Netshop, Dell og Multicom har maskiner som du selv kan bestemme innhold i, og som de setter sammen, hvis dette kunne være interessant.

Skrevet

linken din er død zonko, men det er bare å gå inn på netshop.no og søke på barebone. PSdata har også noen, der er søkeordet 'barebook'.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Desktop CPU i den da. Blir mye vifter og lite batteri kapasitet. Men skikkelig ytelse da om du klarer å vente til et m7800 eller m8800 blir tilgjengelig :-)

Skrevet

Det står i lanserings guiden til hardware at Asus C90 skulle bli lansert i Juli men at det ikke har kommet i butikkene enda...

Det kan sikkert fåes kjøpt i utlandet...

• 1 måned senere...
Skrevet
hvor kan jeg kjøpe komponenter til min bærbare egentlig?

9612650[/snapback]

prosessor, harddisk, minnebrikker, CD/DVD-brenner, og WLAN-kort kan du kjøpe i de fleste norske nettbutikker. Batteri og lader beregnet spesielt på din maskin får du som oftest hos leverandøren/importøren av din maskin, i hvertfall hvis det er av de større merkene. Noen butikker selger også reservetastaturer til maskinene. På ett utvalg maskiner får du også kjøpt nye skjermkort, disse er vanskelig å få tak i, gode steder å lete (hvis din maskin støtter dette) er siden jeg linker til eller ebay.

Hvilke komponenter er det du tenker på?

Skrevet

Det er ikke samme komponenter som i stasjonær nei :)

prosessorer - mange forskjellige, i nyere bærbare er det AMD Turion 64 X2 (TL-serie), AMD Sempron mobile, Intel Core 2 Duo (T2xxx, T5xxx og T7xxx modellnummer samt X7900) og Intel Celeron M (M420, M440, M520) som er mest vanlig.

Harddisker - 2,5" IDE eller SATA

Minnebrikker - SO-DIMM DDR eller SO-DIMM DDR2

CD/DVD-brenner av "slimline" type (12,5 mm)

WLAN-kort - mini-PCI eller mini-PCIe

Skrevet

jeg har venta så ufattelig lenge på den forbaskede asus c90 at jeg er møkk lei. står <7 dager på alle nettbutikker (altså at di skal få den inn iløpet av 7 dager....har aldri hatt grepet på di der krokodille tegnene....) den er jo å finne i utlandet...men....:/

Skrevet

Det står >7 dager, altså at det er minst 7 dager til de får den inn på lager.

De fleste nettbutikkene venter å få den inn 19. oktober.

Skrevet

prosessorer - mange forskjellige, i nyere bærbare er det AMD Turion 64 X2 (TL-serie), AMD Sempron mobile, Intel Core 2 Duo (T2xxx, T5xxx og T7xxx modellnummer samt X7900) og Intel Celeron M (M420, M440, M520) som er mest vanlig.

9614914[/snapback]

Takk :)

Hvilket skjermkort til denne da?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332368

Skrevet

Har betsilt meg Asus C90 nå, så de har den i alle fall på Amentio til ca. 12k. Samme på Komplett koster nesten 14k. Denne skal det visst være mulig å bygge endel inni ;)

Skrevet

9614914[/snapback]

Takk :)

Hvilket skjermkort til denne da?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332368

9626983[/snapback]

integrert skjemkort i den.. styr unna hvis du skal ha deg en gamer maskin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...