Gå til innhold

Hund i saltvann


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen hunder er disponert for våteksem, og får dette lett dersom de bader i saltvann og går med dette på kroppen uten å bli skylt etterpå. Så for å ikke ta noen sjanser, er det jo anbefalt at du skyller hunden etter at den har badet i saltvann. Men, noen hunder tåler det og trenger ikke å bli skylt..

Uansett er det vel bare å spyle nuffen din med hageslangen ;)

Lenke til kommentar
Noen hunder er disponert for våteksem, og får dette lett dersom de bader i saltvann og går med dette på kroppen uten å bli skylt etterpå. Så for å ikke ta noen sjanser, er det jo anbefalt at du skyller hunden etter at den har badet i saltvann. Men, noen hunder tåler det og trenger ikke å bli skylt..

Uansett er det vel bare å spyle nuffen din med hageslangen ;)

8525960[/snapback]

Var i grunn slik jeg også tenkte,så da prøver vi det.Skal hente Nuffen i dag,så vi tenkte å gi den en tidlig innføring i det våte element,men er litt usikker når vi kan begynne. Men er kanskje bare å la den gå uti om den selv vil?

Takk for raskt svar

Lenke til kommentar
La den gå uti hvis den vil. Hundin min har badet i to uker enda, og hvis hun hadde blitt kald og uvel av det ville hun ikke gjort det.

 

Men; kanskje ikke la vovsen holde på så altfor lenge siden det enda er endel kaldt ;)

8526139[/snapback]

Får la den begrense seg litt ja. Får håpe hun blir glad i vannet i hvertfall.

Mistenker at det blir en tidlig badesesong for min del Brrr...........

Lenke til kommentar

Gradvis er ordet her, som med alt annet. Noen velger å kaste hundene sine ut fra en brygge e.l., men det kan jo resultere i at hunden blir redd. Min badet ikke det første året, måtte vente ett år før hun ble trygg nok til å følge med meg utti. Det er jo ikke en vannrase, så det kan jo vært noe med det. Bare lek i vannkanten og gjør hunden trygg der, så ordner det seg nok :)

Lenke til kommentar

Min har nektet til nå. Prøvde rolig å friste han ut ved å både kaste leker han digger uti i vannet og legge selv på svøm så han skulle følge etter men nothing. Eg prøvde denne "lempe uti" metoden og den var det verre med. Han ble skeptisk til å være i nærheten av meg så lenge eg sto like ved vann en stund. Han digger å leke i vann og vasse rundt men det er ikke snakk om å svømming. Nå har eg ikke prøvd å se om han er trygg nok på det så kanskje det kommer i år. Har hørt om hunder som har nektet til 5-6år alderen for å så plutselig synes at det er kult å svømme. :)

 

Ontopic: Eg pleier å skylle på vofsen etter å lekt i saltvann dog de gangen eg ikke har hatt muligheten har det ikke vært noe problem borsett fra at han då har luktet som sjøvann.

Lenke til kommentar
SnowDOG_ kanskje hunden din enkelt og greit ikke kan å svømme? :)

8527585[/snapback]

Trodde eg og men så løftet eg har rolig og gikk utover vannet et stykke og lot han rolig ned for å se om han da ville svømme og han svømte fint som bare det inntil land. :!:

 

Jaja. Det er ikke krise at han ikke vil svømme men litt kjedelig er det. :p

Lenke til kommentar

Ja det er kjempekjekt å ha en "badegal" hund. Hun elsker å svømme om kapp og hente pinner i vannet.

 

Det negative er at hun ofte svelger mye saltvann og det kommer opp senere :dontgetit:

 

Det er og lurt å skylle bikkje i vann etterpå fordi den ikek skal klø! Når saltvannet tørker og saltet ligger i gjenn i pelsen/huden så klør det no sinnsykt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...