Gå til innhold

PS3 - Ingen lyd med komponentkabler


Anbefalte innlegg

Har nettopp fått de offisielle Sony komponent kablene(har ikke HDMI på TV'en). Har fått bilde og det ser fint ut, men får ingen lyd. Tenkte jo først at det må være noe med Audio Settings, men der er det bare tre valg og jeg har testa de. Ingen fungerer.

 

Har ikke optisk kabel heller så jeg kan ikke teste det, så jeg må bruke Audio Left & Right kablene som er på komponentkablene. De går inn i Audio Left & Right på TV'en på samme sted hvor de tre andre komponentkablene går inn.

 

Har lyd om jeg bruker RGB kabler f.eks, men da har jeg jo ikke HD så hele poenget er jo borte.

 

Hjelp, er litt småfrustrert. Har gledet meg til å endelig kunne frese opp BR filmene i full HD og så funker det ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nettopp fått de offisielle Sony komponent kablene(har ikke HDMI på TV'en). Har fått bilde og det ser fint ut, men får ingen lyd. Tenkte jo først at det må være noe med Audio Settings, men der er det bare tre valg og jeg har testa de. Ingen fungerer.

 

Har ikke optisk kabel heller så jeg kan ikke teste det, så jeg må bruke Audio Left & Right kablene som er på komponentkablene. De går inn i Audio Left & Right på TV'en på samme sted hvor de tre andre komponentkablene går inn.

 

Har lyd om jeg bruker RGB kabler f.eks, men da har jeg jo ikke HD så hele poenget er jo borte.

 

Hjelp, er litt småfrustrert. Har gledet meg til å endelig kunne frese opp BR filmene i full HD og så funker det ikke.

8522450[/snapback]

 

tror ikke den tv'en din er 1080p(som er full hd) hvis den ikke har hdmi ingang

Lenke til kommentar

Jeg har testet min PS2 med samme kabler på samme TV, og da får jeg lyd og bilde, så det er nødt til å være noe med PS3'en. (Kopla de nye Komponent kablene mellom PS2'en og TV'en, endra fra RGB til det andre alternativet og da funka lyden og bildet)

Endret av Lsnake
Lenke til kommentar
Jeg har testet min PS2 med samme kabler på samme TV, og da får jeg lyd og bilde, så det er nødt til å være noe med PS3'en. (Kopla de nye Komponent kablene mellom PS2'en og TV'en, endra fra RGB til det andre alternativet og da funka lyden og bildet)

8522575[/snapback]

 

 

Hold nede av/på-knappen i 5 sekunder. Hører da pip-nr.2. Start PS3en på nytt. Gå inn på menyen og velg både lyd og bildeutgang på nytt.

 

Det er flere lydutgangvalg på PS3, så maskinen kan være helt ok selv om du får kabelen til å fungere på PS2.

Endret av Sunndal1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...