Gå til innhold

Gran Turismo 4 1080i Problem (Ps3)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk min playstation nå i helgen, og i mangel på gode spill heller jeg tilbake på det godeste Gran Turismo 4 til Ps2. Jeg har lest at det skal ha støtte for 1080i, men kan ikke få det til å virke på noen måte.

Jeg har lest litt forskjellige guider og en hvor det står "choose the third buttom from the left, and take the dropdown menu at det bottom". Det blir da "display", men jeg har ingen sånn "dropdown menu" i bunnen der.

Jeg kjører det nå via HDMI, og jeg lurer på om det er det som er problemet.

Kan noen bekrefte/avkrefte dette, eller komme med innspill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såvidt jeg vet er 1080i kun med i NTSC utgaven. Dette ble av en eller annen grunn fjernet i PAL utgaven akkurat som de har gjort med hd mode i God of war 2, progressive scan i god of war(1) og mange andre spill.

Hvorfor vet jeg ikke.. med mindre videoer på 5 forskjellige språk tar opp all plassen.

Skrevet

Forbanna møkk da. Jeg lider av mangel på gode spill til ps3, da jeg ikke synes noe særlig om MotorStorm eller F1, og jeg liker heller ikke FPS spill, så da må jeg tilbake til gode gamle gran turismo. Jeg får koble opp med component når jeg kommer hjem i dag å teste da..

Noen som vet om det går ann å spille "ps2-backups" på playstation 3?

Skrevet

Forresten, det er HD-component kabler som følger med i pakken til ps3? Sånn at det er mulighet for over 480i over component.

Skrevet

Jeg har nå fått bekreftet at det er muligheter for 1080i på EU versjonen også, så om noen med både PS3 og GT4 kunne testet dette for meg så ville jeg blitt sjeleglad!

Skrevet

Sjekket litt på forum rundt omkring nå. PAL GT4 støtter ikke 1080i slik som NTSC utgaven, men visstnok skal 1080i se ganske dårlig ut (man tynner jo PS2'en veldig med såpass høy oppløsning). Det positive er at PAL utgaven er godt optimalisert da, med korrekt bildeoppdatering og full PAL oppløsning (ikke svarte striper over og under bilde osv.).

Absolutt et veldig bra bilspill du burde kjøpe om du ikke eier det allerede. :)

Skrevet

Hehe, har nå funnet ut at den kompisen som bekreftet at det var 1080i, var en som hadde chippet ps2, derfor NTSC versjon. Jeg låner da et PAL spill av en annen kompis, og kommer nok til å spille igjennom det i løpet av de nærmeste månedene.

Når det gjelder 1080i, så er det ganske mye bedre enn PAL standaren, jeg vet at det blir skrevet på forskjellige forum at det blir skalert ned/opp slik at bilde blir seende dårlig ut, men dette er ikke tilfelle. Når man stiller inn det, så rendrer faktisk PS2/3 spillet i 640/1080, istedenfor 640/480, og det sier seg selv at det blir merkbar forskjell..

Skrevet

Jepp, men spillet tegner opp grafikken kortere opp i distansen og detaljenivået på bilene er bare pent når de er nærme har jeg hørt om 1080i, ettersom den høye oppløsning går utover de lave specsene til PS2.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...