Gå til innhold

for høy temperatur på bærbar (duo2)


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en Compal Multinote HEL80 med 2 ghz duo2 cpu for et par måneder siden.

 

Nå når sommeren begynner å komme blir maskinen under tunge arbeidsoppgaver veldig varm. Til de grader at den plutselig slår seg av og ikke vil på igjen før etter ca 10-15 sekunder.

 

Nå vet jeg ikke hvor varm cpu'en er når maskinen slår seg av, men jeg har målt over 75° på begge core'ene med SpeedFan, og opp til 55-60° på harddisken.

 

Litt sjipt å jobbe eller spille dersom maskinen plutselig slår seg av...

 

Noen som vet hvor mye temp. CPU og HD skal tåle, og om det er noen måter å komme utenom dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kan det komme mye støv i vifta på 2-3 måneder?

8515751[/snapback]

 

Synes det var litt rart jeg og, men vasker du ikke rommet ditt så ofte sniker det gjerne seg inn en elefantflokk der :p. Spøk til alvor, det kan samle seg støv der ganske fort, avhengig av miljøet. Hørt om folk som setter maskina på ultepper, som garantert river til seg en del fjoner da.

 

Er det ikke støv kan det være andre, kanskje mer alvorlige ting, så støvet er greit å få skjekka først.

Lenke til kommentar
Nei det går i XP. Når jeg sitter å surfer på nettet, ser film, msn o.l. så ligger CPU'kjernene mellom 27-34 grader. Men når jeg spiller spill har jeg sett opp til 79 grader på cpu'en...

8519730[/snapback]

 

 

Kanskje litt høyt d ja....

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...