Gå til innhold

Hva formateres om jeg bruker HP Recovery


Anbefalte innlegg

Jeg har vurdert å kjøre HP Recovery med formateringsopsjonen for å gjenopprette maskinen, en HP DV9085 med XP MCE.

 

Denne maskinen har to harddisker, og det jeg vil være sikker på før jeg starter opp er om den nøyer seg med å formatere c:

 

På harddisk 1 ligger C:\ (OS) og E:\ (HP_RECOVERY)

På harddisk 2 ligger D:\ (Data)

 

Jeg regner med at kun C: partisjonen blir formatert, og at jeg kan kopiere det jeg vil ta vare på til D: under operasjonen.

 

Noen som kan bekrefte om det stemmer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har vurdert å kjøre HP Recovery med formateringsopsjonen for å gjenopprette maskinen, en HP DV9085 med XP MCE.

 

Denne maskinen har to harddisker, og det jeg vil være sikker på før jeg starter opp er om den nøyer seg med å formatere c:

 

På harddisk 1 ligger C:\ (OS) og E:\ (HP_RECOVERY)

På harddisk 2 ligger D:\ (Data)

 

Jeg regner med at kun C: partisjonen blir formatert, og at jeg kan kopiere det jeg vil ta vare på til D: under operasjonen.

 

Noen som kan bekrefte om det stemmer?

8512359[/snapback]

 

D: er ingen egen harddisk, men den blir ikke berørt om du tar Recovery :)

Men du burde ta annet sikkerhetskopi av viktige filer på c:

Lenke til kommentar

Jeg vet forskjellen på disker og partisjoner, så det er er er liten vits i å påstå at d: ikke er en egen harddisk. HP DV9085 har to 80GB harddisker, og den ene har en partisjon kalt d:. Jeg har ikke opprettet den selv. Diskoppsettet er som når maskinen var ny, men jeg vil slette recovery partisjonen snart siden jeg har tatt backup av den på DVD plater.

 

Jeg tar en ekstra kopi av dokumenter og div. før jeg starter recovery, men jeg vil tro det går bra med å legge det på d: disken. Sannsynligvis blir kun c: partisjonen formatert.

 

Grunnen til at jeg vurderer å kjøre recovery ar at webkameraet sluttet å funke etter at jeg la inn Vista på D: i påvente av at jeg skal få Vista tilsendt fra moduslink som er usedvanlig trege. Ser på diverse forum at mange har problemer med webkameraet, og det kan se ut som noen av driverne jeg lastet ned fra HP til Vista har overskrevet ting på c: partisjonen. Siden jeg uansett skal legge inn Vista som eneste OS på maskinen snart kan det være like greit å rydde litt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...