Gå til innhold

Skal kjøpe nye dilldall-deler, alt skal bli stille


Anbefalte innlegg

Som du forhåpentligvis forstod fra emnetittelen min, er jeg ute etter å kjøpe deler til min datamaskin, som gjør den stille. Har kjøpt et vifteløst skjermkort (XFX Geforce 7950GT), så nå mangler jeg bare ny:

 

* PSU

* Kabinett

* Div vifter

 

Men jeg har egentlig ikke så stor peiling, og ønsker veldig gjerne noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du vil ha harddisker i strikkopphenge er Antec P150 et bra valg, du kan også velge P180-modellen som kjøler strømforsyninga adskilt fra resten av systemet, dette hjelper ganske mye på temperatur, speisielt når du har et vifteløst skjermkort i systemet.

8510828[/snapback]

 

har p180 selv, er utrolig stille.

Lenke til kommentar
Dette Lian Li kabinettet er hakket bedre syns jeg, her har du alle viftene du trenger også.

MIST har noen av de stilleste og beste PSU'ene. Du kan velge mellom 500 og 600W med eller uten avtagbarekabler.

8510875[/snapback]

har du begge, eller antar du det?

8510940[/snapback]

 

Har ingen av de, men vurdere å kjøpe meg det selv. Hørt og lest mye bra om det og derfor anbefaler jeg det til han.

Lenke til kommentar
Dette Lian Li kabinettet er hakket bedre syns jeg, her har du alle viftene du trenger også.

MIST har noen av de stilleste og beste PSU'ene. Du kan velge mellom 500 og 600W med eller uten avtagbarekabler.

8510875[/snapback]

Lian Li er skranglete aluminumsplater som aldri kommer til å bli stille, ikke like stille så P180. Jeg har sammenlignings grunnlag.

 

Uansett hvordan du vrir og vender på det så er Lian Li ekstremt utsatt for vibrasjon som følge av vifter som slår over på de tynne aluminiumsplatene. Ikke engang med gummi på viftene så blir det stille. Ikke gummi noen andre steder heller for den slags skyld.

 

Lian Li er og blir oppskrytt. Det er gode kabinetter, men ikke hvis du vil ha en stille pc.

 

Angående MIST PSU: 600W bråker mer enn 500W, 500W holder lenge til f.eks C2D, flere disker, 7950 og mer. =)

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar

den North-Q PSUn kan du iallefall bare glemme.. den er mildt sagt noe forbanna herk. vifta på den er virkelig musestille, men den gir fra seg så mange rare pipelyder og høyfrekvent gnelling at det halve kunne vært nok. kjøpte meg en slik en for en stund siden, med nevnte symptomer, venta en måned på å få erstattet den med en ny.. fikk den nye og den hadde akkurat samme symptomene, men dog ikke like ille (men alikevel ille.. hehe), så jeg tenkte at å sende tilbake enda en for så å få en som kanskje var enda værre igjen, ikke var noe vits i.. 7 mnd senere døde den psun også.. så north-q er ute av dansen for min del :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...