jeditimi Skrevet 5. mai 2007 Skrevet 5. mai 2007 men kan noen fortelle meg hva som er vitsen med og va er en dubbel forgasser, på foreksempel en 125 8537490[/snapback] Det betyr vell dobbel forgasser ( bokstavelig talt ) 2 i 1 forgasser, og vist du har funnet dette på en 125 så vil jeg gjerne at du viser meg det Vitsen med dette er at det gir mere "gass" in enn en vanlig forgasser, hva er vitsen med dobbelturbo? den gir mere luft in seff, er logisk dette gutten min <3
A14 Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Skrevet 5. mai 2007 Fines det i de hele tatt dobble forgassere på lett sykler?
-Shark- Skrevet 5. mai 2007 Skrevet 5. mai 2007 Fines det i de hele tatt dobble forgassere på lett sykler? 8540661[/snapback] Tviler sterkt på det.!
-Petter- Skrevet 5. mai 2007 Skrevet 5. mai 2007 Powerfilter er noe drit synes jeg, er faen ikke mye effekt å få ut av det. Og det tar til seg dritt og vann.. Blir fetere lyd ja, og den får mer luft, men modd det orginale filteret om du sårt trenger mer luft, ofte trenger du ikke mer enn det orginale kan gi
HondaOlav Skrevet 5. mai 2007 Skrevet 5. mai 2007 Fines det i de hele tatt dobble forgassere på lett sykler? 8540661[/snapback] Finnes på mange 2-sylindra 125ccm choppere
HondaOlav Skrevet 5. mai 2007 Skrevet 5. mai 2007 Jeg har dårlig erfaring med powerfilter! Sykkelen min(honda mt5) gikk i MAX 5 km/t med powerfilter (samt trimsylinder, trimpotte, trimgasser) Da jeg tok av filteret, gikk sykkelen i 90km/t ++
sedsberg Skrevet 5. mai 2007 Skrevet 5. mai 2007 Satt power-filter på min forrige Yamaha DT50R (DT80-motor med fullt trimsett). Med power-filter fikk den rett og slett ikke nok luft. Og etter en bitteliten tur på støvete veier ble det enda værre. Og regnvær skal jeg ikke begynne å snakke om en gang. Men UNI-filter derimot er MYE bedre! Dette er av samme materialet som de bruker på crossere, er mykere og lettere å plassere enn power-filtre, tåler vann(!), er tykkere og filtrerer MYE bedre enn power-filtre, tetter seg på langt nær så fort og gir MASSE luft! Ulempene er, som med power-filter, at det bråker mere.
joakim-hammer Skrevet 31. desember 2010 Skrevet 31. desember 2010 eg har ein derbi senda/drd er vertfall SDR ramme har mye trim og skal velge annet luft filter enn orginale.. men eg tenkte å bygge eit under sete slik som på Cross/MX nokon som har erfaring med dette?
sedsberg Skrevet 31. desember 2010 Skrevet 31. desember 2010 eg har ein derbi senda/drd er vertfall SDR ramme har mye trim og skal velge annet luft filter enn orginale.. men eg tenkte å bygge eit under sete slik som på Cross/MX nokon som har erfaring med dette? Har gjort det på en '94 Yamaha DTR. Fungerte helt knall. Fjerna oljedunken og brukte en slags støvsugerslange fra forgasser og inn under salen. Festa også noen biter av gummimatte slik at det ikke spruta fra dekket og inn.
joakim-hammer Skrevet 1. januar 2011 Skrevet 1. januar 2011 hehe... blei det fetare lys... slik som med eit powerfilter?
sedsberg Skrevet 1. januar 2011 Skrevet 1. januar 2011 Lyden ble litt dempa siden det satt under salen og bak dekslene men det ble definitivt mere lyd enn med originalfilteret. Lyden ble ganske lik crosserlyd. Dog hadde jeg ganske stort trimsett (93ccm) og ikke et sånnt fislete skrikesett.
joakim-hammer Skrevet 4. januar 2011 Skrevet 4. januar 2011 tenkte å kjøpe bilfilter... lukket powerfilter
Markelure Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Lyden ble litt dempa siden det satt under salen og bak dekslene men det ble definitivt mere lyd enn med originalfilteret. Lyden ble ganske lik crosserlyd. Dog hadde jeg ganske stort trimsett (93ccm) og ikke et sånnt fislete skrikesett. tør jeg spør om komplett oppsett? fant dere ingen eldre tråd å dra opp?
sedsberg Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Lyden ble litt dempa siden det satt under salen og bak dekslene men det ble definitivt mere lyd enn med originalfilteret. Lyden ble ganske lik crosserlyd. Dog hadde jeg ganske stort trimsett (93ccm) og ikke et sånnt fislete skrikesett. tør jeg spør om komplett oppsett? fant dere ingen eldre tråd å dra opp? Mitt oppsett? Yamaha DT50R, DT80 motor, Malossi 93ccm sylinder, Malossi høykomp-topp, Giannelli eller Proma effektanlegg (husker ikke helt), 24mm mikuniforgasser (165-dyse), schwært Uni-foam-filter, høyeffektcoil og gull-palladium-tennplugg. Tror jeg hadde ca. 38/14-dreving.
Markelure Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 ja du har bytta motor ja, da er jeg med er bare så lei av dem så skryter på seg trim her som ikke finnes lite tips, ville satsa på litt større forgasser. får å få det optimalt. hadde en formel for det her, men mistet den nå. husker værtfall 28mm var anbefalt på ca 80ccm. så hadde nokk ikke hatt vondt av 28-30mm pwk om du har plass i ramma. men fin forgasser den mikunien ellers da om det er en TM.
Dufen Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Er ikke bestandig motoren liker powerfilter så godt, har en venn som ødela bilmotoren sin når han brukte et sånt, pga. at motoren ikke fikk nok motstand. Tenk og rådfør dere med folk som vet hva dem gjør først. Mopeder derimot har bestandig godt av et powerfilter. Når skal 4taktsmotorer ha motstand??????????????????
Hårek Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Her svares det på innlegg som er skrevet for nesten 4 år siden. Det frarådes å lage et innlegg i en gammel tråd slik det ble gjort her. Man bør starte en ny tråd.
Anbefalte innlegg