Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

feil innstillinger i mitt trådløse nett?


Anbefalte innlegg

Se bildet for hvordan den trådløse ruteren er satt opp. Har store problemer med at nettet detter ut, gjerne flere ganger om dagen, og at jeg må trekke ut kontakten for å nettet tilbake igjen.

 

Lurer derfor på om det er noe merkelig med innstillingene nedenfor som kan forårsake dette, evt om det er noe andre som opplever det samme?

 

Dette problemet har vart i mange måneder og det virker som problemet bare blir verre og verre!

 

 

Har internett fra nexgentel, og tpkabelen herfra er koblet til ruteren.

post-9437-1177848828_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har oppgradert firmware på den trådløse routern din, kan det være at det er firmware som er ustabil eller noe i den duren. Evt. at den trådløse routern er defekt.

 

Personlig liker jeg ikke billige routere, og kjører som oftest stort sett bare på linksys grunnet personlige erfaringer vare disse lengre og er noe mer stabile.

 

Hva er det du lurer på WAN (eksternt nettverk) og LAN (intern nettverk) settings ?

Lenke til kommentar
192.X.X.X høres veldig ut som en ip 192.168.x.x som meget sansynligvis blir delt ut fra modemet ja.

 

Har du prøvd å koble deg direkte til modemet til NGT med kabel, da tar du iallefall å utelukker feil der.

8502609[/snapback]

 

ja det virker. så da er det noe rart som skjer med ruteren. Jeg finner den på listen over trådløse nett, men får ikke til å koble til den. det virker som om den slutter å svare på pakker.

Lenke til kommentar

Ser at "security" er disabled. Gå inn på "Security" under "Wireless" og velg "PMA-PSK". Lag deg et laaangt passord eller en liten setning skrevet i et ord. Enable også "MAC adress filtering", Under "MAC adress", som igjen ligger under "Internet WAN". Prøv også å endre kanal. Kan hjelpe hvis det er mange andre trådløse nett i nærheten. Default er vel kanal 11 tror jeg. Prøv 12.

 

MAC Adressen finner du ved å trykke "Start-> kjør, Skriv: CMD og trykk enter/ok.

 

Skriv: "ipconfig /all" (uten") og trykk enter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...