Gå til innhold

Harddisk er flaskehals?!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis det går treigt å åpne programmer, tror jeg ikke du har så mye å hente på en ny harddisk.

 

Hvis du har prøvd alt annet (defragmentering, bytte antivirusprogram og brannmur, reinstallasjon av OS osv) og du fortsatt er "plaget" av at det tar lang tid å åpne programmer, kan du kanskje (ikke sikkert) hente et par sekunder ekstra på å kjøpe 2-8 10k/15krpm-disker og kjøre dem i RAID0.

 

Hva slags operativsystem og antivirus bruker du? Har du en softwarebrannmur?

8499511[/snapback]

 

 

Der kan jeg ikke holde med. Vil nok heller si at vis det går treigt å åpne programmer så er det hardisken du bor bytte! I hvertfall hvis du har nok med ram (det har du).

Når du åpner et program spors det jo hvor lang tid det tar for hardisken å lade spillet/programmet til ram'en. Processorn burde vaere noe problem i ditt fall.

Lenke til kommentar
Hvis det går treigt å åpne programmer, tror jeg ikke du har så mye å hente på en ny harddisk.

 

Hvis du har prøvd alt annet (defragmentering, bytte antivirusprogram og brannmur, reinstallasjon av OS osv) og du fortsatt er "plaget" av at det tar lang tid å åpne programmer, kan du kanskje (ikke sikkert) hente et par sekunder ekstra på å kjøpe 2-8 10k/15krpm-disker og kjøre dem i RAID0.

 

Hva slags operativsystem og antivirus bruker du? Har du en softwarebrannmur?

8499511[/snapback]

 

 

Der kan jeg ikke holde med. Vil nok heller si at vis det går treigt å åpne programmer så er det hardisken du bor bytte! I hvertfall hvis du har nok med ram (det har du).

Når du åpner et program spors det jo hvor lang tid det tar for hardisken å lade spillet/programmet til ram'en. Processorn burde vaere noe problem i ditt fall.

8528312[/snapback]

 

Om en merker nevneverdig forskjell på tiden det tar å åpne et program fra en harddisk til en annen, så er den ene enten delvis defekt eller bare delvis funskjonell av andre årsaker (setting el.l.). Det finnes ikke en eneste harddisk på markedet i dag som ved normal ytelse gir slike utslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...