Gå til innhold

tvkort til digital kabel tv

Grokster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp, drivere som støtter de ukrypterte MPEG-4-kanalene såvidt jeg har fått med meg. Det blir vel ikke akkurat mange av dem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jepp, drivere som støtter de ukrypterte MPEG-4-kanalene såvidt jeg har fått med meg. Det blir vel ikke akkurat mange av dem.

8735373[/snapback]

Ganske nöyaktig 3 kanaler. NRK1, NRK2 og så den nye barnekanalen til NRK, husker ikke navnet.

Skrevet

Jajja, vi får se. Men la nå det fare, denne tråden er jo egentlig om digital kabel-TV. Jeg får snart fiberlinje uttafor kåken, og i den pakka inngår det digital-TV. Imidlertid har det seg slik at det ikke er noen vanlig TV-kabel man får ut fra "hjemmesentralen," men en nettverkskabel, som skal kobles i en dekoder som igjen kobles på TVen. Greit nok, men dekoderen har ikke digital utgang, bare SCART og sånt ræl. Som vanlig: HTPC to the rescue! Så vidt jeg har skjønt så kan VideoLAN VLC Player ta imot DVB-signaler via nettverksplugg, er det det jeg trenger? Hvordan bør jeg gjøre dette? Anyone?

Skrevet

Sansynligvis er IP-tilkoblingen til TV-sentralen kryptert hvor bare den ene dekoderen har kortet som kan dekryptere det. Eneste mulighet er nok å bruke en overgang fra SCART-kontakten (analog tilkobling) til PCen.

Skrevet (endret)

Agh, faen heller... men om jeg demonterer dekodern og tar ut den dingsen som gjør at den kan brukes og setter den inn i PCen da? :p

EDIT: åkæi, ser ut som man kan få inn signalene, men bare noen kanaler er ukryptert. Hva gjør jeg med de krypterte? Piratdekrypterer (?) dem?

Endret av G.G.
  • 4 måneder senere...
Skrevet

Noen som vet noe mer om dette her? Regner med at det kommer til å finnes løsninger, både offisielle og uoffisielle etterhvert....men dette ødelegger jo litt av poenget med en stuepc....

Skrevet

Gravedig 2k! :p

Er det det digitale bakkenettet du prater om? I så tilfelle er jeg redd det bare er å glemme ATM. Nærmeste du kommer er å ha en dekoder, sende signal til TVen med HDMI og til PC-en i SD over komponent og ta opp med en Sweedspot PDI Deluxe, + bruke IR etc for å styre dekoderen. Det er min medtode i alle fall (ikke testa enda).

-G.G.

Skrevet (endret)

Har ikke allverdens greie på teknologien, men det blir noe ala capturing? Trenger ikke for min egen del å ta opp i HD men å ikke kunne bruke PC-en til opptak blir litt latterlig

Endret av ulin
Skrevet

Det blir opptak ja. Men du får ikke EPG (Elektronisk Program Guide - ja, det er orddelt og nei, jeg liker det ikke) og sånne ting på PC-en, bare opptak. Tror jeg. Eller kanskje man får EPG også? Men da må man jo ha TV-kort bare for det, og det er teit. Det er jo EPG på dekoderen uansett. Og APG (Analog ProgramGuide) i avisa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...