Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp kjøpt ny prossesor av type E4300. Kjører den sammen med et Abit AB9 PRO, og Corsair Value S. PC5300. Når jeg skal klokke den kommer jeg til 235fbs, og når jeg restarter, begynner maskinen og pipe, den klarer heller ikke og boote. (Feilmelding på kortet er C1). Først tengte jeg det var tempraturen som var høy, men i BIOS står det 37 grader. Memory= 4-4-4-12. Noen som vet hva jeg gjør galt?=s

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du har vel satt divider på rammen fra 667mhz ned til 533mhz, rammen tweakes ikke mer på fsben, fordi den ikke klarer det hvis du ikke øker clen ra 4-4-12 til 5-5-15

dvs 4-4-4-12 til 4-5-5-15, eller 5-4-4-12 / 5-5-5-15, ta forbehold, men er det jeg ville prøvt. men du har dividier å gå på fremdeles.

så sett ram til 533mhz så vil det gi deg 50 fsb å gå på. dvs 250fsb så går rammen på 667mhz igjen og etter det så må du nok opp i timmings.

Skrevet

Når jeg ligger på 3GHz, 1.3250v. Får jeg plutselig blue-screen, og en melding om "dumping av minne" eller noe i den dur. Hva er galt?=s

Skrevet
øk spenning på cpu?

8552371[/snapback]

ja, eller gi minnet mere, selv om minnet er oppgitt til en hastighet er nok den hastigheten med 2,1V eller mere. så prøv 2,1

hvilket minne har du forresten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...