grimjoey Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 (endret) hei jeg lurer på om noen kan gi meg en perfekt regexp for å validere: "hvasomhelst","hvasomhelst","tilogmed " og sånn"," ","",""","ikke:--->",","<---og ikke:--->",,sdfs, altså streng begynner med " så hvasomhelst inntil "," ubestemt antall ganger så ender det med " fant ikke ut hvordan jeg kan negativere strenger. kun character classes "([^(",")]*",")*[^(",")]*" (",") skulle te seg som en streng. ikke som " og/eller , Endret 27. april 2007 av grimjoey
stiber Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 Negativere Bra ord! Jeg er fortsatt ikke helt sikker på hva resultatet skal bli. Et eksempel på resultat hadde nok vært bedre enn en forklaring. Men jeg forsøker anyway: PHP <?php$string = '"hvasomhelst","hvasomhelst","tilogmed " og sann"," ","",""","ikke:--->",","<---og ikke:--->",,sdfs,'; preg_match_all("/"((?:[^"]|"(?!,"))*)"(?:,(?=")|$)/",$string,$match); print_r($match[1]); /* [0] => hvasomhelst [1] => hvasomhelst [2] => tilogmed " og sann [3] => [4] => [5] => " [6] => ikke:---> */
jorgis Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 Er du sikker på at beste måten å løse problemet på er å bruke en regex? Det ser ut til at du i praksis har en CSV (Comma separated values), med komma som skilletegn og " som innkapslingstegn. "verdi1","verdi2","verdi3" osv. Ta en titt på fgetcsv() og fputcsv().
grimjoey Skrevet 27. april 2007 Forfatter Skrevet 27. april 2007 (endret) Jeg vil validere en string som kommer fra bruker og skal settes direkte inn som en linje i en csv fil uten fputcsv. Edit: Takk stiber. Nice Endret 27. april 2007 av grimjoey
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå