Gå til innhold

C2D E6420, hvilken batch(er) er bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet ikke, men har ett lite spørsmål.

 

Er det noen forskjell på denne CPU'en klokket til 3Ghz (hvis det er mulig og gjøre lett og stabilt med ny kjøler) og en E6600 som kjører på 3Ghz?

 

Hørt at de har like mye Cache osv.. så bare lurer..

8478693[/snapback]

 

du det aner jeg ikke:P dette er min første selvbygde pc og jeg har ikke turt å tukle med megaherzer og multipliere ol. enda:P

 

Edit: eller når jeg tenker meg om. multiplieren er 8 på E6420, og 9 på E6600. dvs. hvis begger er klokket til 3ghz vil fsb være anderledes, det kan være både bra og dårlig.

Endret av schoolbus1337
Lenke til kommentar
Vet ikke, men har ett lite spørsmål.

 

Er det noen forskjell på denne CPU'en klokket til 3Ghz (hvis det er mulig og gjøre lett og stabilt med ny kjøler) og en E6600 som kjører på 3Ghz?

 

Hørt at de har like mye Cache osv.. så bare lurer..

8478693[/snapback]

Så vidt jeg har kan forstå er det ingen forskjell nei.

 

Til trådstarters spørsmål så har vel disse prossesorene vært for kort på markedet til at noen har fått gjort seg opp noen mening om hvilken batcher som er bra.

Endret av ptta
Lenke til kommentar

Spekulasjoner:

 

Kan være lurt å kjøpe av de første prosessorene som kommer ut av en ny modell så i dag er dagen for 6420.

 

Jeg frykter da at 6420/6320 bare er CPUr som ikke passerte som E6600 (selvfølgelig ubegrunnet)

E6600 ble slik jeg forstår det bare dårligere og dårligere OC og varme messig.

 

Høyere FSB er vel ikke akkurat en ulempe om hovedkortet takler det.

Lenke til kommentar
Vet ikke, men har ett lite spørsmål.

 

Er det noen forskjell på denne CPU'en klokket til 3Ghz (hvis det er mulig og gjøre lett og stabilt med ny kjøler) og en E6600 som kjører på 3Ghz?

 

Hørt at de har like mye Cache osv.. så bare lurer..

8478693[/snapback]

Så vidt jeg har kan forstå er det ingen forskjell nei.

 

Til trådstarters spørsmål så har vel disse prossesorene vært for kort på markedet til at noen har fått gjort seg opp noen mening om hvilken batcher som er bra.

8480287[/snapback]

 

Det er en liten forskjell. Siden E6420 har lavere multiplier, må man kjøre høyere FSB for å nå 3 Ghz enn med en E6600. Derfor vil faktisk E6420 være litt bedre enn en E6600 på samme frekvens med samme multiplier. Til gjengjeld kan jo du som oftest klokke en E6600 lengre pga. den har høyere multiplier.

Lenke til kommentar
Vet ikke, men har ett lite spørsmål.

 

Er det noen forskjell på denne CPU'en klokket til 3Ghz (hvis det er mulig og gjøre lett og stabilt med ny kjøler) og en E6600 som kjører på 3Ghz?

 

Hørt at de har like mye Cache osv.. så bare lurer..

8478693[/snapback]

Så vidt jeg har kan forstå er det ingen forskjell nei.

 

Til trådstarters spørsmål så har vel disse prossesorene vært for kort på markedet til at noen har fått gjort seg opp noen mening om hvilken batcher som er bra.

8480287[/snapback]

 

Det er en liten forskjell. Siden E6420 har lavere multiplier, må man kjøre høyere FSB for å nå 3 Ghz enn med en E6600. Derfor vil faktisk E6420 være litt bedre enn en E6600 på samme frekvens med samme multiplier. Til gjengjeld kan jo du som oftest klokke en E6600 lengre pga. den har høyere multiplier.

8480745[/snapback]

 

Da beklager jeg at jeg ga feil opplysninger. Mente E64** og E6600 hadde lik multiplier og E63** lavere jeg :blush:

Lenke til kommentar

Noen som vet om hvilke butikker som evt. har L651B? Og er fortsatt da E4300 det beste klokkevalget, eller er de gode utgavene nå borte.

 

Det er kun 2-300,- forskjell på E6420 og E6600, dermed ser jeg ingen grunn til å kjøpe en potensielt dårligere(2/3.sortering) kjerne.

 

EDIT:

Så langt har vel de beste klokkerne under E6600 vært E4300 og E6300, begge er 2MB L2 alternativer og jeg tror det har med å gjøre at den nettopp har 2MB L2.

 

Ellers er det ingen prisforskjell mellom E6300/E6320 og E6400/E6420, så man kan spørre seg hva denne cachen er verdt, når den i tillegg klokker dårligere.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Noen som vet om hvilke butikker som evt. har L651B? Og er fortsatt da E4300 det beste klokkevalget, eller er de gode utgavene nå borte.

 

Det er kun 2-300,- forskjell på E6420 og E6600, dermed ser jeg ingen grunn til å kjøpe en potensielt dårligere(2/3.sortering) kjerne.

 

EDIT:

Så langt har vel de beste klokkerne under E6600 vært E4300 og E6300, begge er 2MB L2 alternativer og jeg tror det har med å gjøre at den nettopp har 2MB L2.

 

Ellers er det ingen prisforskjell mellom E6300/E6320 og E6400/E6420, så man kan spørre seg hva denne cachen er verdt, når den i tillegg klokker dårligere.

8510021[/snapback]

 

sett mman ikke skal klokke er jo E6420 et godt valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...