Gå til innhold

Oppgradering av gaming pcen!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nå funnet ut at jeg vil oppgradere litt igjen :dribble:

 

Jeg har nå: Asrock Dual VSTA S775 hovedkort, Intel Core 2 Duo E6300 og et pci-express nVidia Geforce 7800GTX kort.

 

det jeg har tenkt på er å kjøpe dette hovetkortet: Asus P5N-E SLI

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=329410&s=sc

og denne rammen:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312023

 

Å så har jeg tenkt å lete litt på bruktmarkedet etter et 7800GTX til, så jeg kan kjøre de i SLI! Hovrdan vil ytelsen på dette bli, og må kortet være av samme merke som det jeg allerede har? (evga).

har også tenkt å klokke prossesoren en del, og da må jeg vel ha en ny kjøler, noe jeg absolutt ikke har peil på, så der må noen hjelpe meg. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
den trenger ikke være lagd av samme produsent nei...

8484212[/snapback]

 

Okei, takk for svar, har nemlig fått tilbud om å kjøpe et asus 7800gtx til 800kr!

Vil da få en grei ytelse i de fleste spill da, hvis jeg klokker prossesor til ca. 3ghz også?..

8484279[/snapback]

 

Noen som kan gi meg et svar på sånn ca. hvor mye ytelsen vil gå opp hvis jeg kjører 2 stk 7800gtx i sli + en pen overklokk på prossesoren? :hmm:

Lenke til kommentar
den trenger ikke være lagd av samme produsent nei...

8484212[/snapback]

 

Okei, takk for svar, har nemlig fått tilbud om å kjøpe et asus 7800gtx til 800kr!

Vil da få en grei ytelse i de fleste spill da, hvis jeg klokker prossesor til ca. 3ghz også?..

8484279[/snapback]

 

Noen som kan gi meg et svar på sånn ca. hvor mye ytelsen vil gå opp hvis jeg kjører 2 stk 7800gtx i sli + en pen overklokk på prossesoren? :hmm:

8515897[/snapback]

Du får mye bedre ytelse av 2 ennn 1. Kommer annpå hva du mener med ytelse. Benchmark, spill, eller generel ytelse?

 

En kompis hadde 2 x 6800gt i SLI, han fikk 13 000 i 3dmark 05. Det er relativt mye. Da mitt 7800gt klarte drøyt 8000. Og ditt ene klarer mere. Så jeg ville kjøpt det til 800!

Lenke til kommentar
den trenger ikke være lagd av samme produsent nei...

8484212[/snapback]

 

Okei, takk for svar, har nemlig fått tilbud om å kjøpe et asus 7800gtx til 800kr!

Vil da få en grei ytelse i de fleste spill da, hvis jeg klokker prossesor til ca. 3ghz også?..

8484279[/snapback]

 

Noen som kan gi meg et svar på sånn ca. hvor mye ytelsen vil gå opp hvis jeg kjører 2 stk 7800gtx i sli + en pen overklokk på prossesoren? :hmm:

8515897[/snapback]

Du får mye bedre ytelse av 2 ennn 1. Kommer annpå hva du mener med ytelse. Benchmark, spill, eller generel ytelse?

 

En kompis hadde 2 x 6800gt i SLI, han fikk 13 000 i 3dmark 05. Det er relativt mye. Da mitt 7800gt klarte drøyt 8000. Og ditt ene klarer mere. Så jeg ville kjøpt det til 800!

8517600[/snapback]

 

Tenker vel egentlig mest på spillytelse og benchmarks..

Men er det sånn at jeg i enkelte tilfeller vil få dobbel ytelse? :hmm:

Lenke til kommentar
den trenger ikke være lagd av samme produsent nei...

8484212[/snapback]

 

Okei, takk for svar, har nemlig fått tilbud om å kjøpe et asus 7800gtx til 800kr!

Vil da få en grei ytelse i de fleste spill da, hvis jeg klokker prossesor til ca. 3ghz også?..

8484279[/snapback]

 

Noen som kan gi meg et svar på sånn ca. hvor mye ytelsen vil gå opp hvis jeg kjører 2 stk 7800gtx i sli + en pen overklokk på prossesoren? :hmm:

8515897[/snapback]

Du får mye bedre ytelse av 2 ennn 1. Kommer annpå hva du mener med ytelse. Benchmark, spill, eller generel ytelse?

 

En kompis hadde 2 x 6800gt i SLI, han fikk 13 000 i 3dmark 05. Det er relativt mye. Da mitt 7800gt klarte drøyt 8000. Og ditt ene klarer mere. Så jeg ville kjøpt det til 800!

8517600[/snapback]

 

Tenker vel egentlig mest på spillytelse og benchmarks..

Men er det sånn at jeg i enkelte tilfeller vil få dobbel ytelse? :hmm:

8517755[/snapback]

 

Du får nok ikke dobbelt ytelse nei. Mener å ha lest at det vanlige er rundt 30-50%, men ikke skyt meg hvis jeg tar feil...

Lenke til kommentar
Ytelsesøkningen varierer veldig mellom 90% i de beste tilfellene og helt ned mot ca 10% i de mest ugunstige tilfellene.

 

Noen spill er laget for å ta full utnyttelse av SLI mens andre passer dårlig.

8518396[/snapback]

 

Okei, men synes dere det er verdt å kjøpe nytt hovedkort og ram+ et stk brukt 7800gtx?..

Lenke til kommentar

du må iså tilfelle kjøpe plus versjonen fordi det asus 650 vanlig har kun 8x 8x på 2 og 16x på enkelt

 

til samme pris lurer jeg på om du får msi og ABIT med x16 x16 .

 

så til sli ikke kjøp det kortet men heller plus versjonen eller ovenenvte, kansje abit versjonen hvis den har 2x16

www.tomshardware.com

vga charts nede til høyre så kan du se ytelsesforskjeller. lite å hente på sli , men til den prisen mener jeg det er verdt å prøve det, absolutt. fordi du får solgt det kortet til 1000kr anyways.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...