Gå til innhold

Dream Theater i Spektrum, 29. september


Herr Brun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Konserten var fantastisk. Jeg fikk orgasmer og indre gleder da alle ved meg sang på "I walk beside you". :D Lyden og alt var herlig i kveld, og stemmen til LaBrie var ikke så verst den heller!

 

Symphony X imponerte meg veldig! Synd de hadde så dårlig lyd!

 

Fantastisk kveld var det, uten tvil. Jeg skal på Dream Theater en gang til, for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Sinnsjukt bra konsert av DT! Langt bedre enn den forige (Octavarium tour) - og den var konge den òg. 10/10 i mine auge, den konserten her kunne ikkje ha vore betre. Låtvalg, lyd, stemning - alt var sinnsvakt bra i kveld. Digg.

 

Symphony X derimot, levde ikkje opp til forventingane. Har aldri høyrd dei før, men folk snakka om at det var bra. Men, det som ødela for dei var truleg dårlig lyd, så eg skal ikkje dømme ut i frå det eg såg i kveld.

 

Uansett, deilig kveld i Spectrum. DT :woot:

Lenke til kommentar

Jeg må også si at konserten var konge!! :w00t:

 

Er ikke *blodfan* av Dream Theater, men jeg har en 4 - 5 skiver og liker de jo veldig bra, for det.. Så, jeg var vel der like mye for Symphony X, som for Dream Theater.. men, selv om jeg synes de spilte jævlig bra de også, så ble jeg litt skuffet over lyden.. de var litt uheldige der..

 

Dream Theater derimot, var slikt sett perfekt.. en FRYD for øret!!

 

GRISEDYKTIGE musikere!!

 

 

Favorittskiva mi er Images and Words, og jeg hadde et ønske om å få høre noe av "Pull Me Under", "Anohter Day", eller "Wait for Sleep" ..men, de spilte de ikke.. litt "skuffet" sånn sett, men i den store sammenhengen ville det bare ha satt prikken over i'en.. for konserten var FANTASTISK slik som den var..

 

Personlig var jeg ikke SÅ gira for de keyboard -soloene (tenker ikke på de som er I sangene, men de som ble spilt når han var "helt alene")..

 

Vil allikevel gi konserten terningkast 6! De gjorde en utmerket jobb! Og SYKT samspilte!!

 

:)

Lenke til kommentar

Setlist:

Oslo, Norway - 9/29/07

 

(Intro Video / 2007: An Ant Odyssey)

IN THE PRESENCE OF ENEMIES

STRANGE DEJA VU

BLIND FAITH

SURROUNDED '07

CONSTANT MOTION

THE DARK ETERNAL NIGHT

KEYBOARD SOLO /

LINES IN THE SAND

I WALK BESIDE YOU

TAKE THE TIME

 

Encore:

THE MINISTRY OF LOST SOULS

MEDLEY:

I. TRIAL OF TEARS

II. FINALLY FREE

III. LEARNING TO LIVE

IV. IN THE NAME OF GOD

V. OCTAVARIUM

 

Fra Dtnorway.com

 

Edit: så at noen andre hadde postet setlisten. :roll:

Endret av Liquidgum
Lenke til kommentar

Sinnsjukt bra konsert, ja! :D

 

Symphony X var veldig bra, men lyden kunne nok vært bedre. Paradise Lost var fantastisk.

 

Men Dream Theater - de overgikk seg selv og alle andre i går. For en konsert! Til og med sanger jeg ikke har likt så godt (som Blind Faith) var helt konge på konserten. Eneste de kunne droppa var den keyboardsoloen til Rudess, den var kul nok den, men 4-5 minutter ble ganske kjedelig. Men det er bare småpirk, for ellers var det nærmest perfekt! Syns Surrounded var helt fantastisk, med ekstra intro og hele pakka :cool:

 

Og spesiell kudos til James LaBrie, som har hevet seg veldig fra tidligere år. Nå er han blant de beste live-vokalistene, det beviste han i går :thumbup:

 

Så det blir nok Dream Theater på meg neste gang også ;)

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som ikke la merke til at det ikke var noe galt med lyden til symphony x?

Sympony X var geniale! Det tok av når de spilte sea of lies!<3

Og stemmen til russel er sjuk :D Synd de ikke spilte lenger :(

 

Men det var jo dt som var hovedattraksjonen! Bra de og, selv om jeg ikke kan så mye av tekstene dems.

Lenke til kommentar

Eg har aldri høyrd på Symphony X før, og hadde fått vete dei skulle vere bra. Eg har liksom ikkje lyst å dømme dei ut i frå det eg såg i går pga. elendig lyd.

 

La du faktksi ikkje merke til at alt dei gav av lyd var sammensmelta og utydelig? :O

 

Merka du ikkje forskjellen når DT kom på scena, kor enormt mykje meir punch det var i lyden deira?

Lenke til kommentar

Konserten var syk, syk, syk! :cool: Beste jeg noen gang har vært med på! Synes også det var noe rart med lyden til X, men det funka fett allikevell! Håper alle folka hørte på Trial of Tears at LaBrie sang: It's raining, it's rainig, on the streets of Oslo City, istedet for It's raining, it's rainig, on the streets of New York City! Var fett!

Lenke til kommentar

Dette er den RÅESTE konserten ever! Symphony X rocka hardt, og jeg var allerede utstlitt i stemmen før de var ferdig :p Er enig i at SXs lyd kunne vært litt bedre, men det gjør ikke noe. Russel eier live, jeg bare digger han. Dream Theater spilte helt FORJÆVLIG BRA! Stemmen til LaBrie var på topp, og alt var konge. Jeg digget også at Rudess var så happy, gikk rundt og smilte og lo. Soloene hans var orgasmiske, samme med Petruccis. Jeg stod helt framme (:w00t:), og senere fikk jeg snakket med LaBrie! Jeg fikk dessuten tusenvis av Petrucci-blikk som ga meg frysninger langt nedover ryggraden.

 

Digget hva de gjorde med Constant Motion, btw,

 

Fikk også tak i trommestikken til trommisen i SymX, men en jævelnabb snappet den så hardt ut av meg at det gjorde vondt. :mad:-REP TIL DEG!

 

Eneste låten jeg savnet var Prophets of War -- den EIER live!

 

Jeg kommer aldri til å glemme dette.

Endret av loathsome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...