Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk novelle kan jeg få noen idéer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg husker 10 år tilbake var vel ofte en vri på novellene at de hadde en litt overraskende vending, gjerne på slutten.

 

Mulig dette temaet er voksent for 10klasse, ikke sikker, men fikk en idè om noe slikt

 

Jeg-personen sitter i en park og nyter godværet. Han sitter og tenker på hvordan han liker denne årstiden og gode minner han har fra den. Han begynner å mimre ettpar-2-3-4 år tilbake om gode minner fra en gang han traff en dame i mai.

Mimrer litt om treffet de hadde, snakker litt om hva som har skjedd med henne siden, at hun har fått se barn og mann, hele tiden med en liten undertone av at han følte at han angrer litt på at han ikke fulgte denne vår-flørten videre.

Så spaserer han seg en tur fra benken han sitter på og treffer tilfedligvis denne jenten med en sønn og ektemannen. De har en mer eller mindre overfladisk, litt småpinlig samtale (gitt at ikke mannen vet om deres fortid og det ikke er noe de nevner) og de går fra hverandre. I det de går fra hverandre kan han se at hun snur seg mot ham, ser på gutten og sier "vår" uten å lage lyd.

 

Fini.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...