Gå til innhold

Tastaturet har låst seg i PClinuxOS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøvde å installere noen ati drivere på laptopen min og det gikk til h...... Trykka da litt vilt rundt på tastaturet uten å oppnå stort og restarta dermed maskina. Når jeg så får starta den igjen, funker ikke tastaturet. Alle hurtigtaster funker, men jeg får ikke skrevet en bokstav ellers. Jeg lurer derfor på om det er en "hurtigtast" som låser tastaturet. Har søkt litt rundt men har ikke funnet noe.

Tar imot hjelp med takk.

Mvh Drelas.

(dette er skrevet på den stasjonære pcen) :blush:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være et hardware-problem, kanskje? Funker det å skrive med tastaturet fra den stasjonære (koble til via USB?) på laptopen? Fungerer det dersom du booter et annet OS / en live-CD e.l. (slik at du vet det er kun i PCLinuxOS problemet er)?

Dersom det er et software-problem, og det ikke retter seg av seg selv, må du enten bruke et ekstern tastatur (om det virker) eller boote en annen OS-installasjon (om tastaturet virker der) for å få rettet det opp igjen. Uten fungerende tastatur så får er du jo ganske hjelpeløs mtp innlogging etc, vil jeg tro.

Skrevet (endret)

Har ikke hørt om noe låsing av tastaturet i PCLinuxOS. Men seff kan jo alt skje. Prøv å brenn en Live cd med en eller annen distro som sagt over, og se om det er låst der også. Da kan du se om det er hardware eller software

Endret av Xpi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...