Gå til innhold

7900GS til AutoCad?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg og en venn av meg er veldig fristet til å kjøpe Inspiron 9400, som er på ganske bra tilbud for tiden. (2GHz C2D, 2GB Ram, +++) Men kompisen min vil bruke AutoCad en god del, og er usikker på om skjermkortet gjør susen. Alternativet er å kjøpe en M90 med Quadro FX 1500M, men det blir jo fryktelig dyrt med tilsvarende specs på resten av PCen..

 

SÅ: noen som har erfaring med 7900GS til AutoCad? Andre som vil våge seg på en kvalifisert gjetning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer jo litt an på hvor tungt han kommer til å bruke AutoCad. En del større prosjekter og funksjoner vil kreve mer. Er det på hobbybasis klarer han seg sikker mer enn godt nok med 7900GS.

 

Det er allikevel verdt å merke seg at et kort myntet på dette (Quadro /FireGL) vil yte langt bedre. En billig versjon av disse kortene til 2500 kroner banker et 8800GTX til 6000 kr ned i støvlene.

Lenke til kommentar
Tidligere har det vært mulig med custom-quadrodrivere som kan brukes til vanlige nvidia-kort.

8452918[/snapback]

Interessant.. Det må jeg finne ut mer om! Noen som har noen detaljer om dette? Såvidt jeg forstår er 7900-kortene basert på samme arkitektur som Quadro, så det er definitivt fysiske likheter.

 

Er klar over at Quadro-kort definitivt er det beste for ham. Det kjipe er at det er umulig å sette et slikt kort i Inspiron-chassiset, så da må man bruke M90-modellen. Den er 4-5000 kroner dyrere med de samme spesifikasjonene.. :no: Her er det visst ikke mye slingringsmonn heller, jeg har snakket med Dell. Så det blir nok en Inspiron på ham.

Lenke til kommentar
Du kan vell få opptil 3-dobbel ytelse i f.eks autocad og 3Dstudiomax med quadrodriverne sammenlignet med vanlige, vet ikke om det fremdeles lages, men husker jeg hadde et geforce4-kort som jeg gjorde om til et quadrokort for å bruke i 3Dstudiomax. Prøv å søk på nettet eller se f.eks på sider som www.guru3d.com

8457426[/snapback]

Kult! Skal kike litt rundt. Har du noen tips til søkeord i google?? Litt usikker på hva jeg skal lete etter (hva det kalles..) :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...