Gå til innhold

7900GS til AutoCad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg og en venn av meg er veldig fristet til å kjøpe Inspiron 9400, som er på ganske bra tilbud for tiden. (2GHz C2D, 2GB Ram, +++) Men kompisen min vil bruke AutoCad en god del, og er usikker på om skjermkortet gjør susen. Alternativet er å kjøpe en M90 med Quadro FX 1500M, men det blir jo fryktelig dyrt med tilsvarende specs på resten av PCen..

SÅ: noen som har erfaring med 7900GS til AutoCad? Andre som vil våge seg på en kvalifisert gjetning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo litt an på hvor tungt han kommer til å bruke AutoCad. En del større prosjekter og funksjoner vil kreve mer. Er det på hobbybasis klarer han seg sikker mer enn godt nok med 7900GS.

Det er allikevel verdt å merke seg at et kort myntet på dette (Quadro /FireGL) vil yte langt bedre. En billig versjon av disse kortene til 2500 kroner banker et 8800GTX til 6000 kr ned i støvlene.

Skrevet
Tidligere har det vært mulig med custom-quadrodrivere som kan brukes til vanlige nvidia-kort.

8452918[/snapback]

Interessant.. Det må jeg finne ut mer om! Noen som har noen detaljer om dette? Såvidt jeg forstår er 7900-kortene basert på samme arkitektur som Quadro, så det er definitivt fysiske likheter.

Er klar over at Quadro-kort definitivt er det beste for ham. Det kjipe er at det er umulig å sette et slikt kort i Inspiron-chassiset, så da må man bruke M90-modellen. Den er 4-5000 kroner dyrere med de samme spesifikasjonene.. :no: Her er det visst ikke mye slingringsmonn heller, jeg har snakket med Dell. Så det blir nok en Inspiron på ham.

Skrevet

Du kan vell få opptil 3-dobbel ytelse i f.eks autocad og 3Dstudiomax med quadrodriverne sammenlignet med vanlige, vet ikke om det fremdeles lages, men husker jeg hadde et geforce4-kort som jeg gjorde om til et quadrokort for å bruke i 3Dstudiomax. Prøv å søk på nettet eller se f.eks på sider som www.guru3d.com

Skrevet
Du kan vell få opptil 3-dobbel ytelse i f.eks autocad og 3Dstudiomax med quadrodriverne sammenlignet med vanlige, vet ikke om det fremdeles lages, men husker jeg hadde et geforce4-kort som jeg gjorde om til et quadrokort for å bruke i 3Dstudiomax. Prøv å søk på nettet eller se f.eks på sider som www.guru3d.com

8457426[/snapback]

Kult! Skal kike litt rundt. Har du noen tips til søkeord i google?? Litt usikker på hva jeg skal lete etter (hva det kalles..) :blush:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...