Gå til innhold

Store Ati 9700Pro Problemer!


TaLo

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Oppgraderte nettopp Pc'en min og valgte følgende komponenter:

 

Abit AT7-Max2, Amd XP 2400+, 512MB DDR PC3200 (Twinmos) og

Hercules Radeon 9700PRo.

 

Valgte å installere hele windows på nytt (win Xp Pro), og merket ved første oppstart at noe var rart, maskinen sto i windows bootscreen i sikkert 3-4 minutter (det gjør det under hver eneste oppstart).

Valgte derfor å oppdatere til siste bios versjoen i håp om at dette problemet ville forsvinne men det gjorde det overhodet ikke, prøvede også VIA sine siste 4in1 drivere men uten hell.

 

Så gikk jeg videre for å teste kortet i windows, lastet da ned DX9 final og catalyst 3.0 driverne og fulge innstruksene som sto på ATI sine sider, installasjonen gikk smertefritt men så oppsto der nye problemer, da jeg prøvde å starte 3d mark 2001 (build 330) ble hele skjermen svart og jeg måtte reboote får å komme inn i windows igjen, valgte etterpå å prøve en av ATI sine demoer men det samme skjedde med dem ,skjermen ble svart og jeg måtte reboote hele windows.

Tenkte da at jeg skulle prøve hercules sine egne drivere og brukte system restore for å fjerne catalyst 3.0 og DX9, da fikk jeg riktinok starte 3d mark men det hakket veldig under benchmarken og scoren endte på 10200 poeng som jeg synes er svært lite med dette oppsettet, prøvde også Medal of honor Spearhead og der hakket det også en del i 1280*1024 oppløsning.

Alle innstillingene i ATI kontrollpanelet står forøvrig på default.

 

Hadde satt veldig stor pris på om noen kan hjelpe meg med dette

problemet.

 

Hele maskinen min består av:

 

Abit AT7-Max 2

Hercules 3d prophet 9700pro

512 MB DDR Twinmos PC3200

AMD Xp 2400+

Soundblaster Audigy

2x WD 80GB 8MB

Pioneer 16x DVD

Plextor 40X

Chieftec Midi (340w)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle justere texture og lingnede til performance nå og merket da at AGP sto på off i smartgart, prøvde å sette det på 8x men det gikk til off igjen etter reboot, prøvde da å velge 4 x men den gikk på off da også etter reboot, Hovedkortet støtter agp 8x så jeg fatter ikke at den velger "off".

Jeg har lest at mange har problemer med å kjøre disse kortene på 8 x så jeg skulle sette AGP ned til 4x i bios men det gikk ikke an å velge??

Slo opp i manualen og der sto det følgende:

If you installed the AGP adapter that supports AGP 3.0 specifications this item will disapear.

 

Så da vil jeg med andre ord ikke kunne velge AGP mode i bios.

Lenke til kommentar

Nei jeg får ikke engang se hva AGP modus skjermkortet står på, men jeg vet at det sto på 8x i smartgart med engang jeg installerte driverne men nå står det kun på OFF, og nå klikker 3d mark også med disser driverne, skjermen blir helt svart og maskinen må rebootes, noe som tar ekstremt lang tid da den står i bootscreen i laaaaange tider.

 

Jeg har oppdatert biso til siste versjon.

Lenke til kommentar
Ligger ikke DX8.1b inne som default under windows XP SP1?

Nå skjønner jeg hva problemet ditt er. Du la inn directx 9.0 og drivere som passer til. Men de driverne du la inn senere støtter ikke directx 9.0. Så du må legge inn directx 8.1b. Skjønner ?

 

1. legg inn directx 8.1b

2. legg inn herkules sine drivere

 

ps. husk å slette gamle drivere og ikke bruk drivere som er på Ati sine sider. De driverne er kun til "Built By ATI" kort. Herkules har egne drivere.

www.hercules.com/

Lenke til kommentar
Avinstallerte nå alle drivere og la inn DX8.1B og installerte hercules sine nyeste drivere.

 

Fikk nå kjørt 3d mark og fikk 12758 poeng, er dette en bra score med mitt oppsett?

 

Oppsettet står i min første post.

 

Ja, jeg synes ihvertfall det :wink:

 

Du husket å deaktivere vsync og sette ned performance greiene ? ( det stod hva du måtte gjøre for å få høyrere score i den tråden jeg linket til tidligere )

Lenke til kommentar
Avinstallerte nå alle drivere og la inn DX8.1B og installerte hercules sine nyeste drivere.

 

Fikk nå kjørt 3d mark og fikk 12758 poeng, er dette en bra score med mitt oppsett?

 

Oppsettet står i min første post.

 

Hmm.. Det virker lite! Se sig!

 

Lite nei. Det er så liten forskjell at du ikke merker det i spillene. Dere burde ikke være så veldig opptatt med 3d mark poengene.

Lenke til kommentar
Avinstallerte nå alle drivere og la inn DX8.1B og installerte hercules sine nyeste drivere.

 

Fikk nå kjørt 3d mark og fikk 12758 poeng, er dette en bra score med mitt oppsett?

 

Oppsettet står i min første post.

 

Hmm.. Det virker lite! Se sig!

 

Lite nei. Det er så liten forskjell at du ikke merker det i spillene. Dere burde ikke være så veldig opptatt med 3d mark poengene.

Er så enig, så enig :wink:

Lenke til kommentar

Jeg har også en del problemer med mitt kort, har et sapphire 9700pro kort. Og det hakke jevnt når jeg spiller SOF2 i 1024x768, eller det henger seg i alt fra 1-3sek jevnlig. Og dette er mildt sagt veldig irriterende! Har lagt inn de nyeste driverne og direct x9. Har ikke prøvd det i noe benchmark program enda.

Lenke til kommentar
Har nettopp testet kortet i 3D Marks 2001 SE, og der fikk jeg 10962 poeng. Virker ikke dette litt lavt?

 

Har følgende specs:

 

P4 2.0 GHz NW

Sapphire Radeon 9700 PRO

512MB DDR

 

veit ikke helt.... når jeg kjørte min cpu på 1.8(std), så fikk jeg knapt 11000p. den lille forskjellen kan ligge i småting som ramhatighet(kjørte DDR400) og forskjellige drivere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...