Gå til innhold

Hjelp! Jeg har 2 harddisker som har krasjet!


Anbefalte innlegg

Men ikke totalt..

Da jeg startet opp maskinen min etter å ha flyttet (mener maskinen aldri fikk noen støt, eller var "iskald" eller "for varm" på turen...) så jeg at mange kataloger og filer var borte. Noen filer har dukket opp senere, men de er "ubrukelige". Bilde feks. står bare oppført som en "fil" og når jeg klikker på et bilde kommer det ingenting opp. Noe har skjedd. Jeg aner ikk hva, men jeg vil fikse opp i dette hvis mulig. Litt kjedelig å miste filer jeg har spart på i mange år. JA, jeg er en idiot som ikke har tatt backup tidligere. "den tid den sorg" tenker man helt til noe faktisk skjer! :p

 

Hvilket "disk doktor" program er best? jeg trenger diagnose for deretter å gjennopprette/reparere filer og harddisker.

 

Huff... :\

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv som sagt det med kontakter.

 

Deretter kan du prøve programmet: Get data back.

8449292[/snapback]

 

GetDataBack for NTFS har fungert for meg i 100% av tilfellene av datakræsj. Det koster noen kroner, men det er virkelig verdt pengesummen. Har aldri vært borti enklere og bedre program før. Pluss at det virker ;)

Lenke til kommentar

Jeg er verken en newbie eller en ekspert, men jeg vet da at jeg må sjekke om kablene sitter skikkelig i. Det gjør de! :) Diskene er av merkene WD og Seagate (IDE, 8MB versjonene.., henholdsvis 200 og 320 GB)

 

- Men det MÅ nevnest at jeg har hørt den fryktede mekaniske "klunke" lyden fra en av disse to diskene, de gangene jeg har startet pc'en med de koblet til. Fabrikkfeil, eller har jeg behandlet diskene for røft fysisk? Kan ikke huske å ha kastet de i bakken, så, det må være fabrikkfeil evt. Sikkert dette som gjør at diskene nå oppfører seg merkelig, og filer/kataloger er borte.

 

Jeg får prøve GetDataBack, fordi ingenting annet virker.

Endret av ThomasWH
Lenke til kommentar

Dette skjedde med meg en gang. En mappe full av private filmer-bilder ble plutselig bare til en fil. Ikke fikk jeg gjort den om til en dir igjen (skal kunne gjøres ved å endre noen bytes. Fikk ikke det til). Var jo så lur at jeg kjørte checkdisk eller chkdsk. Endte opp med en skjult mappe kalt "FILEFOUND" eller noe slikt med 900 filer kalt FILE0000 - FILE0900. Måtte rename samtlige til de opprinnelige navnene. Tapte ikke data men det var en kjip opplevelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...