Gå til innhold

Bytte av vifte i PSU skadelig?


Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å bytte ut vifta i PSU'en med en 92mm Papst vifte. Papst vifta er egentlig laget for å kjøre på 24V, men tåler 12V. Den er ikke så veldig effektiv, men gjør jobben. Det jeg lurer litt på, kan andre komponenter i PC'n bli ødelagt om PSU'en brenner opp pga. overoppheting? Det kan jo skje, men er det sansynlig? Noen erfaringer ?:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo kjøre vifta på 17 volt hvis du kobler den svarte ledninga på vifta til -5V på ATX-pluggen og den røde til +12V. De eneste komponentene i PC-en som bruker -5V er ISA-kort så det skal ikke ha noe å si. :smile:

 

Jeg husker ikke hvo du finner oversikten over ATX-pluggen. Det er sikkert mange andre her som vet.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-26 19:01, tahustvedt skrev:

Du kan jo kjøre vifta på 17 volt hvis du kobler den svarte ledninga på vifta til -5V på ATX-pluggen og den røde til +12V. De eneste komponentene i PC-en som bruker -5V er ISA-kort så det skal ikke ha noe å si. :smile:


Jeg husker ikke hvo du finner oversikten over ATX-pluggen. Det er sikkert mange andre her som vet.



 

Så den 17V modden en plass for lenge siden, men ledningene på min PSU er så jævlig tynne. Tar ikke sjansen på å stikke ei nål gjennom :smile:

Har du ULR til den modden?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-05 18:08, JenkaRiPS skrev:

Quote:


On 2002-01-05 12:48, Stonescream skrev:

Bytta ut originalvifta mi i en cwt300 til en papst 19" sak.


 

Åssen power var det du hadde sa du? Ikke mange power som har plass til en 19" vifte
:lol:

 

--

Tommy H.

 

 

Jeg brukte dremel til å lage hull på undersiden. Ca. samme plass som der sprinklene for luft-inntak er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...