Gå til innhold

Beta av ny EPG-kilde satt i drift


Anbefalte innlegg

Lar det seg gjøre å legge inn IMdb star ratings inn i EPG dataene? :dribble:

Jeg bruker nå et script for å gjøre dette http://www.mythtv.org/wiki/index.php/Adding_IMDb_ratings.

I forhold til xmltv.dtd skal dette kunne gjøres.

<star-rating>

<value>3/3</value>

</star-rating>

 

Jeg leste også i xmltv.dtd dette:

Date should be the date when the listings were originally produced in

whatever format; if you're converting data from another source, then

use the date given by that source. The date when the conversion

itself was done is not important.

Kunne det være at f.eks TV2 data er to timer frem på grunn av dette? Jeg synes det er litt rart at tid på server skulle påvirke bare noen få EPG og ikke alle.

Jeg er forøvrig ikke noe ekspert på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm... Jeg gjorde noe rart og nå virker ikke Viasat importeren. Jeg holder på å prøve å få den opp igjen.

 

Når den til slutt kommer opp, så skal også Viasat 4 være inne, som et lite plaster på såret...

 

(Nei jeg brakk den ikke når jeg la inn Viasat 4, det var de derre jæ*la tidssonene)

 

-C-

9369946[/snapback]

Støtte post. Du har min sympati. Jeg vet slik er til å rive seg i håret av.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg tømte programdata fra Mythtv databasen og importerte den inn på ny med tv_grab_no_gfeed. Det jeg ser er at TV2 viser riktig tidspunkt på programmene nå. Du har også fikset den feilen som gjør at det siste TV2 programmet for kvelden vises helt frem til morgen ser jeg.

Men denne feilen er fortsatt på noen andre kanaler som TV 2 Zebra, Disney (muligens) og NRK1. Jeg bruker ikke de andre kanalene så jeg får ikke sjekket de. Hvis du trenger å få bekreftet dette så kan jeg legge de inn i Mythtv for å få sjekket de også.

 

Ønskelisten min er å få lagt inn Eurosport, Discovery, National Geographic, BBC World, Animal Planet, Voice, CNN, Travel, MTV. Lar det seg gjøre?

Hva med EPG data for radiokanalene? Lar det seg gjøre

 

Til sist må jeg takke for en meget god jobb.

Lenke til kommentar

Radiokanaler kan jeg vurdere, men det kommer i tilfelle ikke før jeg har fått inn mesteparten av tv-kanalene. Resten kommer fortløpende som jeg får laget importere og får kontakt med kanalene. De virker som om de overser meg litt.

 

Alle TV2 kanalene behandles av samme importør, så det skal ikke være noen feil der...

 

 

-C-

Lenke til kommentar
Da er Discovery og AnimalPlanet inne. Disse er basert på en scraper fordi Discovery ignorerer epostene mine.

 

har muligens også noen utf8 konverterings issues med den, så si ifra hvis den ser rar ut.

 

-C-

9383927[/snapback]

Bra. Men klarer du å skille tittel med subtitle?

 

Slik det er nå, vil det bli vanskelig å ta record series på eksempel "Jungelnetter: Den siste dammen"

 

Jeg skulle gjerne hatt "Jungelnetter" som tittel, og "Den siste dammen" som subtittel.

 

Gidder du å grabbe de andre discovery kanalene også?

Lenke til kommentar

Skal sjekke opp det med subtitle på Discovery. De andre discovery kanalene er straks oppe. Fikk litt problemer med Discovery HD som plutselig brukte engelsk i tabellen sin. Det brakk min funksjon som søkte på "TID" og "TITTEL" :)

 

NRK3 grabbes med samme grabber som NRK og NRK2, så evt. feil i grabberen skal reproduseres på alle kanalene.. Men skal sjekke det opp.

 

Er det episode-nummer og sesong-nummer du tenker på?

 

-C-

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...