Gå til innhold

Beta av ny EPG-kilde satt i drift


Anbefalte innlegg

TVNorge er underveis nå men jeg har et stort problem.

 

Måten TVNorge distribuerer data på gjør at jeg går tom for minne når jeg skal parse fila. (Jeg leier et bittelite VPS i UK en plass)

 

Jeg skulle derfor hatt en sponsor. Jeg skulle hatt en litt større VPS eller en pent brukt dedicated en plass. Serveren vil ikke bli brukt til annet enn Guidefeed-tjenesten.

 

Jeg har ikke råd til noen større VPS selv.

Hvis du eller noen du kjenner har mulighet til å donere bort litt datakraft til tjenesten så hadde ting gått mye bedre.

Jeg må ha root-tilgang pga. installering av en del perl-moduler.

 

Kan noen hjelpe meg?

 

(Vennligst ingen hjemmeservere ;) )

 

-C-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

GENIALT!!!

 

Du aner ikke hvor mye jeg stresset for å få til å lage en XMLTV fil med alle kanalene jeg ønsket. Jeg har prøvd et utall forskjellige programmer i tillegg til å modifisere configfilen til XMLTV.EXE. Heldigvis fant jeg denne tråden til slutt og da løste alt seg.

 

Jeg bruker DvbViewer hvor jeg laster inn XML fila fra XMLTV.EXE ved hjelp av en plugin til DvbViewer som heter myXMLTV. Alt dette er automatisert ved hjelp av en AutoIt fil (Se Vedlegg) som kjøres annenhver natt. Dette fungerer utmerket.autoit_xml.txt

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg skal se om jeg klarer å lage en litt enklere klient for Windows. XMLTV er ikke akkurat spesiellt nybegynnervennlig.

 

-C-

9123789[/snapback]

For Vista MCE blir bladerunner tingen. Problemet med denne er arbeidet som krever med å lage en grabber, men med din kilde, kan en forenkle dette vesentlig. Jeg bistår gjerne i arbeidet med å lage en guide.

 

Hvordan går det med Discovery kanalene?

Lenke til kommentar
Jeg har ikke fått noe svar... Jeg må purre på litt mer :)

 

Jeg regner med at kanaler som Fem og NRK3 kommer automagisk inn i feeden fra hhv. TVNorge og NRK når de kommer.

 

Det er Discovery som er høyest pri på lista nå.

 

-C-

9178432[/snapback]

Kjempe bra. Fikk du orden på TV Norge også nå?

 

Oppdaterer du guiden hver dag? Jeg opplever titt og ofte at tv selskapene endrer guiden, slik at det som står i dag skal vises om 1 uke, blir endret.

Lenke til kommentar

TvNorge har jeg ordnet med rettigheter. Men jeg får nesten en hel måned i _en_ xmlfil. Det likte ikke min lille VPS og feiler med out of memory :)

 

Når jeg får migrert tjenesten over på den nye serveren så vil den nok komme opp og gå ganske kjapt.

 

Når det gjelder oppdateringer så oppdateres alle kanalene flere ganger om dagen for 2 dager framover, og en gang i døgnet for full grab (alt de leverer). Eventuelle oppdateringer blir lagt inn i databasen umiddelbart. Jeg er derimot mer usikker på hvordan de forskjellige mediasentrene håndterer endringer i data.

 

Når det er sagt så er cachefunksjonaliteten til tjenesten og tv_grab_no_gfeed såppas god at det er ingenting i veien for å kjøre oppdatering hver dag. Hvis ingenting er endret, så blir ingenting lastet ned...

Og jeg har 1,5Tb/mnd trafikk å ta av ;)

 

-C-

Lenke til kommentar

Meget bra!

 

Det jeg savner er:

 

1) ikoner til alle kanaler

2) Rettelse av xml tag <title lang="nb">....</title> Tipper dette skal være "no"

3) Bruk av UTF-8 tegnsett: <?xml version='1.0' encoding='ISO-8859-1'?> står i filen, men du har øæå tegn med. UTF-8 er å foretrekke.

4) EPG info for

 

TV Norge

Discovery *

Animal planet

BBC

MTV

The Voice

CNN

Jetix

 

For å nevne noen.

 

5) Instruksjon for bruk ved Vista MCE.

 

Nå har jeg satt opp din feed, og merger denne med TVxb programmet som henter de manglende kanaler og pakker det hele til en xmltv.xml fil. Dermed har jeg så og si all info samlet. Allikevel ser jeg helst at jeg kan hente alle kanaler hos deg, fordi dette vil forenkle det meste for folk flest.

Lenke til kommentar

For å ta ting i rekkefølge:

 

1.

Ikoner kommer etter hvert. Jeg har hittil fokusert på å få opp dataene. Jeg har ikke helt oversikten over hvilke lover som gjelder ved gjengivelse av disse ikonene siden de er varemerker. Men jeg ser swedb gjengir alle sine, så hvis lover og sånt er greit så får jeg sikkert kopiere hans.

 

2.

Her er jeg mer usikker... "no" er landkoden for Norge. Men "nb" betyr Norsk/Bokmål og "nn" betyr "Norsk/Nynorsk". Jeg skal spørre litt nærmere hvilken vi skal bruke i XMLTV formatet.

 

3.

Den skal jeg høre med Mattias om (utvikleren av NonameTV, rammeverket rundt tjenesten). Såvidt jeg vet bruker han svenske tegn, så hvorfor det er iso-8859-1 er jeg usikker på.

 

4.

Kanaler kommer som nevnt etter som jeg får svar på forespørslene fra selskapene. Discovery og Voice har jeg ikke fått svar fra, TVNorge kommer etter migrering til ny server. De andre må jeg finne presse-epost til først.

 

5.

Den fins vel på engelsk, så det vil være bare å oversette denne. Kan i tillegg høre med han som utvikler bladerunner (er det fortsatt det som brukes?) om han evt. kan bygge inn support for NonameTV baserte tjenester automatisk.

 

 

Jeg planlegger også å få opp en frekvensdatabase etter hvert. Slik at alt man trenger å gjøre er å starte opp en enkelt applikasjon, velge hvor man bor og hvilken leverandør man har, og vips så er mediasenterapplikasjonen ferdig konfigurert med kanaler koblet til rett frekvens og rett xmltvid og legger seg inn i Windows scheduler uten å tulle med manuell konfigurering osv. Denne applikasjonen skal støtte alle de store (MCE, MP, Myth) til slutt håper jeg.

 

-C-

Lenke til kommentar
Ikoner kommer etter hvert. Jeg har hittil fokusert på å få opp dataene. Jeg har ikke helt oversikten over hvilke lover som gjelder ved gjengivelse av disse ikonene siden de er varemerker. Men jeg ser swedb gjengir alle sine, så hvis lover og sånt er greit så får jeg sikkert kopiere hans.

9180053[/snapback]

Enig med din prioriering på dette. Data tilgjengelighet og kvalitet er viktigst.
Her er jeg mer usikker... "no" er landkoden for Norge. Men "nb" betyr Norsk/Bokmål og "nn" betyr "Norsk/Nynorsk". Jeg skal spørre litt nærmere hvilken vi skal bruke i XMLTV formatet.

9180053[/snapback]

OK. Kan være greit å sjekke. For mange av oppslagene er jo språket på englesk. Egentlig burdet dette sjekkes fra entry til entry.
Den skal jeg høre med Mattias om (utvikleren av NonameTV, rammeverket rundt tjenesten). Såvidt jeg vet bruker han svenske tegn, så hvorfor det er iso-8859-1 er jeg usikker på.

9180053[/snapback]

Jeg får feil når jeg parser xml filen gjennon xml lesere ved bruk av xmltv.dtd filen. Så vidt jeg kan se, benyttes UTF-8 allerede.
Kanaler kommer som nevnt etter som jeg får svar på forespørslene fra selskapene. Discovery og Voice har jeg ikke fått svar fra, TVNorge kommer etter migrering til ny server. De andre må jeg finne presse-epost til først.

9180053[/snapback]

Lykke til med denne prosessen. Det er bra du prøver å gjøre de riktige tingene. Grabbing av info fra eksempel TV Guiden hos Dagbladet er helt sikkert regulert av lover ol.
Den fins vel på engelsk, så det vil være bare å oversette denne. Kan i tillegg høre med han som utvikler bladerunner (er det fortsatt det som brukes?) om han evt. kan bygge inn support for NonameTV baserte tjenester automatisk.

9180053[/snapback]

Jeg har sett flere, men synes at kvaliteten på dem er så som så. Kunne godt tenkte meg en mer tydelig sak.
Jeg planlegger også å få opp en frekvensdatabase etter hvert. Slik at alt man trenger å gjøre er å starte opp en enkelt applikasjon, velge hvor man bor og hvilken leverandør man har, og vips så er mediasenterapplikasjonen ferdig konfigurert med kanaler koblet til rett frekvens og rett xmltvid og legger seg inn i Windows scheduler uten å tulle med manuell konfigurering osv. Denne applikasjonen skal støtte alle de store (MCE, MP, Myth) til slutt håper jeg.

9180053[/snapback]

Dette er et bra initiativ, men vil nok kreve mye arbeid. Jeg har en del kontakter i Microsoft systemet som sikkeret er interessert i din innsats. PM om du vil at jeg skal formidle kontakt info.
Lenke til kommentar

Synes dette virker veldig interessant, og ser nå at jeg kanskje kan få tv-guide på de kanalene jeg i utgangspunktet mangler for.

 

Men savner en guide på hvordan dette gjøres, og siden http://www.gfeed.info/ kommer jeg ikke inn på.

 

Ellers, om det ikke alt finnes vil jeg ha med diverse barnekanaler som disney, cartoon og jetix,samt få lagt inn eurosport og tv1000.

Lenke til kommentar

Nei. Har litt problemer med den nye serveren. Må få den opp før det blir gjort noe mer. Var også en feil i xml-fila fra TVNorge som brakk grabberen. Har ikke sjekket det igjen de siste dagene.

 

Er midt i en flytteprosess og har ikke fått opp stasjonærpc'n i den nye heimen enda. Men det blir forhåpentligvis snart.

 

-C-

Lenke til kommentar
Nei. Har litt problemer med den nye serveren. Må få den opp før det blir gjort noe mer. Var også en feil i xml-fila fra TVNorge som brakk grabberen. Har ikke sjekket det igjen de siste dagene.

 

Er midt i en flytteprosess og har ikke fått opp stasjonærpc'n i den nye heimen enda. Men det blir forhåpentligvis snart.

 

-C-

9234646[/snapback]

 

kunne jeg fått tilgang slik at jeg kan hjelpe deg med skriptene? Har skrevet flere skript på min pc for de manglene kanaler..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...