Gå til innhold

EVGA 680i SLI, E6600, OCZ, 8800 GTS


Anbefalte innlegg

Gjelder dette både EVGA 680i versjon AR og A1? Jeg holder på med en RMA (garantisak) med Netshop nå på et EVGA 680i versjon AR i et forsøk på å få et versjon A1. Dette skyldes dalende ytelse og fordi versjon A1 er bedre enn versjon AR.

 

Har lest mye om EVGA 680i kort som dreper minne pom man bruker 2.3v eller høyere på minner. Har akkurat fått sånt minne nå og håper verjson A1 ikke dreper det.

 

EDIT: Teskje versjon ordnet

Endret av hifiking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjelder dette både AR og A1? Jeg holder på med en RMA med Netshop nå på et AR i et forsøk på å få et A1. Dette skyldes dalende ytelse og fordi A1 er bedre enn AR.

 

Har lest mye om 680i kort som dreper minne på 2.3v og høyere. Har akkurat fått sånt minne nå og håper A1 ikke dreper det.

8615437[/snapback]

 

 

Ehh....snakk norsk, ellers blir du piska med ei norsk-ordbok :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Gjelder dette både EVGA 680i versjon AR og A1? Jeg holder på med en RMA (garantisak) med Netshop nå på et EVGA 680i versjon AR i et forsøk på å få et versjon A1. Dette skyldes dalende ytelse og fordi versjon A1 er bedre enn versjon AR.

 

Har lest mye om EVGA 680i kort som dreper minne pom man bruker 2.3v eller høyere på minner. Har akkurat fått sånt minne nå og håper verjson A1 ikke dreper det.

 

EDIT: Teskje versjon ordnet

8615437[/snapback]

Har Evga kortet selv. Ikke merket noe. Riktig nok kjører jeg RAM på 1,95V for å være på den sikkre siden. Gidder ikke ta noen sjanser før jeg vet ting sikkert.

 

EDIT: Sjekket hvilken versjon jeg hadde. Det var "AR".

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Har egentlig ikke klokket så mye da den funker utmerket godt på stock frekvenser. Klokket min E6600 lett opp i 3,0Ghz uten å forandre V. Det gjorde jeg egentlig bare for å teste litt, ikke noe seriøs klokking.

Lenke til kommentar
Har egentlig ikke klokket så mye da den funker utmerket godt på stock frekvenser. Klokket min E6600 lett opp i 3,0Ghz uten å forandre V. Det gjorde jeg egentlig bare for å teste litt, ikke noe seriøs klokking.

8617894[/snapback]

 

DU får den nok opp i 3.3 med volten på auto :- )

Lenke til kommentar

Har nå klokket min E6600 til 3,6GHz med EVGA 680i SLI A1. Satte CPU-volt til 1,4 og det virker stabilt. Ellers har jeg Geil Ultra 4-4-4-12 som jeg kjører Linked på 800MHz med 1,9 volt.

 

Ligger på 44 grader idle nå, men satser på at den nye Thermalright ultra-120 eXtreme skal klare å presse ned tempen noen grader. Bruker nå Thermaltake Big Typhoon.

 

Er det forresten noen som vet hvorfor multiplieren i BIOS viser 8X når E6600 har 9X?

 

Jeg vet at den "girer" seg ned til 6X i windows uten load, men skjønner ikke 8X :dontgetit: Hvorfor kan jeg ikke stille multiplieren i BIOS? Har ikke tilgang til den ser det ut til.

 

Ellers skjønner jeg heller ikke helt verdiene på minnet i BIOS når jeg kjører Unlinked, så hvis noen kan forklare meg denne funksjonen setter jeg stor pris på det :yes:

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar
Har nå klokket min E6600 til 3,6GHz med EVGA 680i SLI A1.  Satte CPU-volt til 1,4 og det virker stabilt.  Ellers har jeg Geil Ultra 4-4-4-12 som jeg kjører Linked på 800MHz med 1,9 volt.

 

Ligger på 44 grader idle nå, men satser på at den nye Thermalright ultra-120 eXtreme skal klare å presse ned tempen noen grader.  Bruker nå Thermaltake Big Typhoon.

 

Er det forresten noen som vet hvorfor multiplieren i BIOS viser 8X når E6600 har 9X?

 

Jeg vet at den "girer" seg ned til 6X i windows uten load, men skjønner ikke 8X :dontgetit:  Hvorfor kan jeg ikke stille multiplieren i BIOS?  Har ikke tilgang til den ser det ut til.

 

Ellers skjønner jeg heller ikke helt verdiene på minnet i BIOS når jeg kjører Unlinked, så hvis noen kan forklare meg denne funksjonen setter jeg stor pris på det  :yes:

8619019[/snapback]

 

Unlinked, da skriver du selv inn hastigheten til minnet, og HK bruker alle mulige FSB:RAM verdier, så det nærmer seg din oppgitte verdi mest mulig.

 

MP stiller du i den øverste menyen. Der du velger mellom volt, FSB osv.

Lenke til kommentar
Har nå klokket min E6600 til 3,6GHz med EVGA 680i SLI A1.  Satte CPU-volt til 1,4 og det virker stabilt.  Ellers har jeg Geil Ultra 4-4-4-12 som jeg kjører Linked på 800MHz med 1,9 volt.

 

Ligger på 44 grader idle nå, men satser på at den nye Thermalright ultra-120 eXtreme skal klare å presse ned tempen noen grader.  Bruker nå Thermaltake Big Typhoon.

 

Er det forresten noen som vet hvorfor multiplieren i BIOS viser 8X når E6600 har 9X?

 

Jeg vet at den "girer" seg ned til 6X i windows uten load, men skjønner ikke 8X :dontgetit:  Hvorfor kan jeg ikke stille multiplieren i BIOS?  Har ikke tilgang til den ser det ut til.

 

Ellers skjønner jeg heller ikke helt verdiene på minnet i BIOS når jeg kjører Unlinked, så hvis noen kan forklare meg denne funksjonen setter jeg stor pris på det  :yes:

8619019[/snapback]

 

Unlinked, da skriver du selv inn hastigheten til minnet, og HK bruker alle mulige FSB:RAM verdier, så det nærmer seg din oppgitte verdi mest mulig.

 

MP stiller du i den øverste menyen. Der du velger mellom volt, FSB osv.

8619371[/snapback]

Tusen takk for oppklarende svar :thumbup:

Lenke til kommentar

Du kan jo se på en faq jeg har lagd(se sign)

Nå er den for p5n32 men det meste er likt på 680i kort.

 

A1 kort ble lagd for og fixe quad core fbs problemer.

Minnekontroller er den samme,så hold så lav

volt som mulig på minnet.

 

Nå trenger ikke 680i høy volt for og kjører høy mzh

Har kjørt mine crucial ballistix 6400 på 1200mzh [email protected]

Hold 2.1v max så går det bra.

 

Dette eva2000 kjører her burde være en grei 24/7 opsett

for core 2,viss du har brukbar kjøling.

http://www.xtremesystems.org/forums/showth...ighlight=qx6700

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...