Gå til innhold

In Flames - Albumguide 1994-2006


Wollan

Anbefalte innlegg

Den nyeste skiva deres var en gedigen skuffelse. Ihvertfall etter min smak. Det var ett par låter som jeg klarte å fordøye uten å kjede meg, men for det meste av skiva satt jeg og håpte og ventet på at den snart skulle være ferdig.

What he said ^^

Sitter og venter på at sangene skal ta slutt.

Et par lyspunkt da i mine øyne: The Chosen Pessimist, Alias, Drenched in Fear, men langt fra bra nok.

 

Har lenge vandret rundt og hørt på det nyeste av In Flames, som i mine ører inneholder altfor mye svak pinglestemme-skriking som gjør det slitsomt å høre på i lengden. Albumene bærer på ikke fullt så velkomponerte sanger, dog er de melodiske og fengende å høre på.

 

Har funnet mye gull ved å anskaffe meg The Jester Race, som byr mye, mye tyngre musikk enn de gir ut nå til dags. Skal definitivt fortsette med å utforske gamle album fra svenskene.

 

Verdt å nevne: Moonshield, The Jester Race, The jester\'s dance, Gyroscope, Acoustic medley og Arctifacts of the Black Rain. Hele forbanna albumet, egentlig; det beste eg har hørt av de, hittil ihvertfall.

 

Er skeptisk til det nyeste albumet, når jeg leser nedover siden her. Jaujau...

Oppdaget akkuratt det samme :>

Er deilig heavy det gamle, og fant min absolutte favoritt i Clayman, og deretter Whoracle. Clayman for hvert eneste spor, og Whoracle og The Jester Race. Sanger som Jotun, Worlds Within the Margins, Jester Script Transfigured, Goliaths Disarm their Davids, Acoustic Medley, Moonshield, The Jester Race... - In Flames, jeg takker dere for slike kunstverk. Og hvorfor må dere høres så kjedelige ut idag? :<

Men det er vel smak og behag, og IF har nå selv valgt sin vei.

 

Ta også en titt på Dark Tranquillity du. :>

Endret av art3mis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha gitt albumet en ny sjanse etter en ukes pause, kan jeg konkludere med at jeg liker ÈN låt fra hele skiva; Move Through Me, resten er middelmådig på sitt beste. Syns det hele høres så veldig uinspirert ut, og har ikke "det" jeg lytter etter når jeg hører på In Flames.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ta også en titt på Dark Tranquillity du. :>

 

Har hørt på albumet Damage Done, det var i og for seg veldig bra, selv om eg konstant lar meg irritere over den vokalbruken - som gjelder masse av det jeg hører på til daglig (det må vel bare være slik; melo-death metal impliserer vel growling fra ende til annen. Synd, spør du meg, men jeg har nok vendt meg til det i løpet av årene). Uansett, sangene: (....)

 

# "Hours Passed in Exile"

# "Monochromatic Stains"

# "The Treason Wall"

# "The Enemy"

 

... er alle herlige låter. Tror jeg tar mot til meg og utvider DT-spekteret i løpet av de nærmeste dagene.

 

Tilbake til det som er topic, nemlig In Flames; jeg uttrykte min misnøye over det nyeste albumet ved en tidligere anledning i tråden her. Det er dog én sang som jeg har blitt enormt glad i: "The Chosen Pessimist". Her har Anders Fridén luket vekk growlingen, noe som scorer høy hos undertegnede, og legger seg istedet på et helt annet tonenivå, den raspete halsharken er fraværende (!). Samtidig kommer det fram i det som må sies å være et vellykket eksperiment gjennomført av svenskene, en roligere og mer (og bedre?) komponert sang. Skjerper man øret innimellom når man hører på In Flames, merker man at musikken deres ofte er et sammensurium av instrumenter som banker på i full vigør. The Chosen Pessimist stiller seg tvert imot dette, og det er faktisk behagelig å høre på den forholdsvis enkle, men fengende, guitaren akkompagnert av rolige toner i bakgrunnen. De drøye åtte minuttene passerer fort! Mer av dette, gutan!

 

Anbefaler alle å virkelig sjekke ut nevnte låt, og gjerne fortelle hva dere mener.

Endret av excel
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Ta også en titt på Dark Tranquillity du. :>

 

Har hørt på albumet Damage Done, det var i og for seg veldig bra, selv om eg konstant lar meg irritere over den vokalbruken - som gjelder masse av det jeg hører på til daglig (det må vel bare være slik; melo-death metal impliserer vel growling fra ende til annen. Synd, spør du meg, men jeg har nok vendt meg til det i løpet av årene). Uansett, sangene: (....)

 

# "Hours Passed in Exile"

# "Monochromatic Stains"

# "The Treason Wall"

# "The Enemy"

.....

Anbefaler alle å virkelig sjekke ut nevnte låt, og gjerne fortelle hva dere mener.

Jeg synes The Chosen Pessimist er en fantastisk låt :)

Hva angår vokal så må jeg nok si at jeg foretrekker f.eks. Stanne/Friden (DT/In Flames) framfor for eksempel han i Pagan's Mind. Jeg ble anbefalt sistnevnte av en kompis, men syntes det stort sett var søppel :<

 

Anbefaler på det sterkeste at du så snart som mulig tar en titt på Fiction (det nyeste albumet til DT) om du ikke allerede har gjort det :>

Ellers er jo også Character og Haven også ufattelig digg.

 

Er det noen som vet om noe lignende musikk? Jeg har ikke funnet noe ennå som for meg kan måle seg :< Opeth falt forresten også i smak :p

Lenke til kommentar
At the Gates er vel den melodiøse døds-metallens fedre, sammen med Dark Tranquility?(

Ja, du hører tydelig at mye av den Melodiøse Death Metalen og Metalcore er inspirert av At The Gates. Anbefaler alle som liker Dark Tranquillity og In Flames å lytte til "Terminal Spirit Disease" og "Slaughter of the Soul". Alle disse bandene kommer fra samme plass (Göteborg) - og her snakker vi skikkelig kvalitets MeloDeath :thumbup:

Endret av dir3
Lenke til kommentar

Må si meg enig i at Come Clarity er et vannvittig bra album. In Flames desidert beste plate, period.

 

Den nye derimot (A sense Of Purpose) må jeg kunne si at er i forhold til de andre platene; søppel

 

Det er TO gode låter og det er The Mirrors Truth og Alias (The Mirrors Truth er heller ingen ordentlig god in flames låt, det er bare noe fete gitarharmonier der)

 

håper den synker litt bedre inn etterhvert

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg tror nok aldri jeg kommer til å bli noen stor In Flames fan etter det jeg har hørt til nå, men man skal vel aldri si aldri. Begynte liksom med Metal for litt over ett års tid siden, så jeg er jo fortsatt ganske ny innen sjangren kan du si.

Nå er jeg liksom litt på utkikk etter Band eller spesifikke låter som jeg bør høre litt nærmere på, og jeg kan si så mye som at jeg Digger In Flames' Pinball Map. Har også hørt noen av de mer populære som Crawl Through Knives, og Only For The Weak, helt ok låter, men liksom ikke det helt ultimate. Liker vel egentlig best Metal med klare melodiske linjer, (hvis noen forstår hva jeg mener) og en del synth har jeg heller ikke noe imot.

Så litt utifra dette, noen som kan gi meg et par tips om hva jeg bør høre litt nærmere på?

Endret av FredrikUG92
Lenke til kommentar
Jeg tror nok aldri jeg kommer til å bli noen stor In Flames fan etter det jeg har hørt til nå, men man skal vel aldri si aldri. Begynte liksom med Metal for litt over ett års tid siden, så jeg er jo fortsatt ganske ny innen sjangren kan du si.

Nå er jeg liksom litt på utkikk etter Band eller spesifikke låter som jeg bør høre litt nærmere på, og jeg kan si så mye som at jeg Digger In Flames' Pinball Map. Har også hørt noen av de mer populære som Crawl Through Knives, og Only For The Weak, helt ok låter, men liksom ikke det helt ultimate. Liker vel egentlig best Metal med klare melodiske linjer, (hvis noen forstår hva jeg mener) og en del synth har jeg heller ikke noe imot.

Så litt utifra dette, noen som kan gi meg et par tips om hva jeg bør høre litt nærmere på?

 

 

 

Da må du høre Jotun, The Jester race, Artifacts of the black rain, Gyroscope, og the jester script transfigured.

 

PS: ta deg også tid til Wayfaerer, man made god, og Dialogue with the stars.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 år senere...
  • 7 måneder senere...

har hørt gjennom sounds of a playground fading maaaange ganger nå, aner ikke hva jeg skal si om den egentlig, men det går rett vei igjen etter a sense of purpose, ikke nødvendig vis tilbake til røttene til in flames men det er et godt album i mine øyne (les: ører).

 

men jeg må si at mine favoritt låter av in flames er framdeles fra de første platene og om det er en låt jeg aldri blir lei av er det dead eternity fra lunar strain

Endret av weebl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...