Gå til innhold

Hvilket spill var det første du spilte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det aller første spillet jeg prøvde et par ganger var PONG! Søskenbarnet mitt i sverige hadde fått maskinen av sin bestemor til bursdagen sin. Så det var noen runder der.

Det første jeg virkelig ble hekta på var Super Mario Bros. Jeg fikk NES til min 5 eller 6 årsdag i 1990-1991 :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det første spillet jeg kan huske å ha spilt tror jeg het aqua. Et breakout lignende spill :)

Eller's husker jeg de gode gamle mattespillene som kjørte på win 3.11 PC'r på barneskolen :!:

8417584[/snapback]

Du tenker helt sikkert på Arkanoid

Skrevet

det var::::::: MUMMITROLLET! :)

Første dagen vi fikk datan skjønte eg ingenting. Dagen etterpå sto eg opp i 5 tida og fant ut av hvordan dette funket:)Helt alene! Ligger i blodet hehe

Skrevet

Første spillet jeg spilte var ett bowlingspill på Atari 2600 som jeg fikk i gave, første c64 spill var Yie Are Kungfu, første konsollspill, Super Mario Bros på NES.

Skaffet meg PC ganske seint men første spill jeg spilte på den var Champipship Manager 96 tror jeg det var.

Gjest Slettet-UUbruw
Skrevet

Det første jeg spilte var vel Gooftroop på snes :D Herlig spill

Skrevet

Mine første data spill var nok Pacman og Space Invaders på TIKI 100 (en norsk produsert datamaskin faktisk). Og det klassiske og beste spillet jeg spillte da var Defender på en gammel Apple maskin tror jeg det var. Jeg tror jeg spillte Pong og Tetris også ganske tidlig. Dette var tidlig 80 tallet.

Skrevet

Huske mange gammle godspill her nå

Første var vel kansje Giana Sisters på C64 , Ninja Saboutur ( eller hva det hette) på C64

Prince of Persia på pc, test drive 1, Stunts

Skrevet
Det første spillet jeg kan huske å ha spilt tror jeg het aqua. Et breakout lignende spill :)

Eller's husker jeg de gode gamle mattespillene som kjørte på win 3.11 PC'r på barneskolen :!:

8417584[/snapback]

Du tenker helt sikkert på Arkanoid

8652264[/snapback]

Duu do di duuu... do duu di duu... duu do di duu DUU DUU do duu diiii

!!

Skrevet

Det første spillet jeg spilte... Var vel rundt 3-4 år gammel da ^^

Husker ikke nøyaktig hvilket spill, men det var nok på en Atari av et eller annet slag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...