Gå til innhold

kjøp av bue


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dere er vel klar over at dere har bumpet en 9 måneder gammel tråd. :hmm:

det har vel ikkje noe og sei det så lenge folk liker og skrive om det...

Skriv i vei du... selv om ett år gamle opplysninger neppe har nyhetsverdi for trådstarter.

Men før du kritiserer andre sine innlegg, så les forumets retningslinjer og nettikette:

 

9. Bumping og spamming er forbudt. Ulovlig bumping er heller ikke tillatt og kan bli straffet på samme måte som spam.

Hva er "bumping"?

Bumping er posting i gamle tråder, slik at de skal komme lengre opp på lister over de siste postede meldingene.

 

Om dette er ulovlig bumping, se det er en annen sak, bumping er det uansett og det er det jeg gjør oppmerksom på.

Endret av Gaidaros
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei,

Jerg vet svaret kommer sent, men bedre enn aldri. Om du skal kjøpe langbue, bør du sjekke ut sidene til tradbow.no. Han er aktiv bueskytter selv og vet godt hva han prater om. Han er nok den i Norge, som har meste greie på langbue av forhandlere. Prisene hans er det ikke noe å si på. XXL og alt det andre er bare tull å kaste bort tiden på. Du vil få mere glede av å kjøpe en bue fra tradbow.

 

Lykke til!

 

Hold deg langt unna samick sine langbuer. En kjent svensk skytter kalte disse buene for sket båge og det er vel ikke langt unna sannheten.

 

Buejakt er tillat i Norge, men da kun på gjedde!

 

Ingos-

Endret av ingos
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Kanskje et merkelig spoersmaal, men hvordan er det egentlig med baeretillatelse naar det gjelder bue i Norge? Jeg antar at man ikke akkurat kan gaa ned Karl Johan armert med jaktbue, men paa den andre siden finner jeg ikke informasjon om reguleringer naar det gjelder dette. Spoer kun ut av ren nysgjerrighet -- har ikke tenkt aa gi noen en unik doed. ;)

Endret av Capcent7
Lenke til kommentar

Kanskje et merkelig spoersmaal, men hvordan er det egentlig med baeretillatelse naar det gjelder bue i Norge? Jeg antar at man ikke akkurat kan gaa ned Karl Johan armert med jaktbue, men paa den andre siden finner jeg ikke informasjon om reguleringer naar det gjelder dette. Spoer kun ut av ren nysgjerrighet -- har ikke tenkt aa gi noen en unik doed. ;)

Gammel tråd du fant. Men uansett, det er nok ikke nødvendig å måtte søke om tillatelse for å kjøpe pil og bue.

 

I våpenloven står det:

"§ 1. Med skytevåpen forstås i denne lov:

a. våpen som med ladning av krutt eller annet drivmiddel, eller ved en mekanisk innretning kan skyte ut kuler, hagl eller andre prosjektiler,

b. våpen eller apparater for utskyting eller utsending av sprengladninger, gass, signallys, raketter e.l. (herunder flammekastere).

c. våpenimitasjoner o.l. som forholdsvis lett kan gjøres om slik at skarp ammunisjon kan avfyres.

Et våpen anses likevel ikke som skytevåpen dersom det er gjort varig ubrukbart. Det samme gjelder dersom våpenet på grunn av alder eller konstruksjon ikke kan brukes som skytevåpen og heller ikke forholdsvis lett kan utbedres eller gjøres om slik at det kan brukes til å skyte med."

 

Usikker på om bue går inn under dette. Et våpen er det i hvert fall.

 

Du kan også se her: http://www.lovdata.no/for/lf/pv/tv-19511113-3955-001.html

 

§ 6. På eller ut over offentlig sted er det forbudt å skyte med gevær, pistol eller annet skytevåpen, med bue, pusterør, sprettert og liknende, å brenne av fyrverkeri, krutt eller eksploderende gjenstander av noen art eller kaste sten, snøball eller annet som kan skade eller plage dem som ferdes der.

Det er forbudt å bære ladd skytevåpen på offentlig sted uten hjemmel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...