Gå til innhold

Mayhem - Orda Ad Chao - diskusjon


tørrfisk

Anbefalte innlegg

Har fått fingrene på Mayhems nyeste prestasjon i plateform og må si jeg er skuffet. Etter den brilliante, iskalde utgivelsen "chimera" som hadde perfekt produksjon og det jeg vil kalle det ultimat lydbilde for moderne black metal (i motsetning til Satyricons fadese "Now, Diabolical"), så er jeg mildt sagt rystet av å ha hørt igjennom denne platen som får meg til å trekke analogier til deicide og Krisiun enn noe moderne black metal-utgivelse. Syns også maniac gjorde en bedre jobb på vokal.

 

Skal komme med en mer utfyllende omtale når jeg får et mer konkret forhold til plata, men kan foreløpig si så mye som at jeg slett ikke er imponert.

 

Hva syns folket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal kjøpe albumet i morgen, så kan vel ikke uttale meg helt ennå, men jeg må si at hvertfall Anti faller veldig i smak. Så hvis resten av skiva har like bra atmosfære som den, er jeg nesten sikker på at jeg blir fornøyd. Og det er jo så klart tøft å høre Attila igjen også!

Uansett, jeg får se hva jeg synes i morgen...

 

Btw, albumet heter vel Ordo ab Chao?

Lenke til kommentar

Chimera var drit kjedelig, denne er dritfet. Tidvis like mye doom som black, og det liker man. Snodige, disharmoniske riff og jævla sære arrangementer. Lyden er herlig guffen, MYE bedre enn det glætte helvetet fra Chimera og GDOW. Fett å høre skikkelig trommelyd fra Hellhammer. Er vel bare basstrommene som er trigga.

 

Definitivt et av årets beste. Tomlene opp for Mayhem!

 

Band-1-%20Thumbs%20Up.jpg

Lenke til kommentar

Jeg bryr meg lite om hva bandmedlemmene selv synes om det meste siden de er en gjeng oppblåste dobbeltmoralister som lever for å sjokkere, men gifter seg i kirken. (lame)

 

Chimera og Dark night of the soul er låter som redder plata med svært tekniske trommer, interessante brekk og taktskifter og teknisk gitarspill og inspirerte riff.

Lenke til kommentar

Jeg tør påstå at denne skiva har reddet Mayhem fra å drukne i middelmådighet. Endelig er de noe og høre på igjen, sist gang var med De Mysteriis... enkelte lyspunkt har det vært underveis, for all del. Nå er de derimot på riktig kurs igjen.

 

Plastikkproduksjon og trigga trommer kan dere få billig av meg, årntli god gammel blackmetal skal låte STYGT og jævlig. Punktum.

 

Ei skive i denne sjangeren skal gi deg en kald og guffen atmosfære, ikke være ei feit glattpolert partyskive

Lenke til kommentar
Så vidt jeg hører så er dette et typisk "du må la det vokse" album, "if you catch my drift"?

8408700[/snapback]

 

Jeg synes det. Underproduserte svartmetallplater har en tendens til å vokse på deg etterhvert, så jeg kommer til å høre gjennom Ordo Ad Chao et par ganger til.

Lenke til kommentar

etter to konsentrerte gjennomhøringer må jeg si meg mektig imponert. et skittent og vakkert lydbilde, kaotiske sanger, og til tider samme fantastiske stemning som Xasthur og slike bandt. Sist men ikke minst. Attila, god of vocals. Han har en veldig spesiell stemme, og vet å bruke den. får fram noen veldig dystre stemninger men den stemmen.

 

Alt i alt en tung, mørk og jævli plate. hva men kan man vel ønske seg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...