Gå til innhold

Hvilke side quests finnes i final fantasy 7?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, det er 1 ultima weapon og kun en. Men det er flere weapons tilsammen ja. Det er Ultima (som du får siste sverdet til Cloud av), Emerald og Ruby Weapon (som er de vanskeligste) og Diamond Weapon. To av disse inngår i storyen, så du trenger ikke å gjøre noe spesielt for å få tatt dem. Er vel ett weapon til, men vet ikke hva det heter. Det som angriper Junon og alt det der. Sikkert noen andre som vet mer om det.

 

Anyways, om du skal begynne på nytt, er det beste tipset å ikke hoppe over noen kamper eller rømme fra dem. Jeg pleier alltid å gjøre det slik at når jeg kommer til utenfor Corel og skal til Gold Sauces for første gang, pleier jeg å minst være level 30. Som oftest ligger jeg rundt 19-20 på det tidspunktet, så jeg pleier å levle sånn cirka 10 leveler. Dette gjør det mye mye enklere senere når du kommer til Temple of ancient og den bossen der som er utrolig vanskelig dersom du er lav i level.

 

Og selvfølgelig, følg NØYE med på storien! Selv lærer jeg noe nytt hver gang! :)

Lenke til kommentar
Vel, det er 1 ultima weapon og kun en. Men det er flere weapons tilsammen ja. Det er Ultima (som du får siste sverdet til Cloud av), Emerald og Ruby Weapon (som er de vanskeligste) og Diamond Weapon. To av disse inngår i storyen, så du trenger ikke å gjøre noe spesielt for å få tatt dem. Er vel ett weapon til, men vet ikke hva det heter. Det som angriper Junon og alt det der. Sikkert noen andre som vet mer om det.

 

Anyways, om du skal begynne på nytt, er det beste tipset å ikke hoppe over noen kamper eller rømme fra dem. Jeg pleier alltid å gjøre det slik at når jeg kommer til utenfor Corel og skal til Gold Sauces for første gang, pleier jeg å minst være level 30. Som oftest ligger jeg rundt 19-20 på det tidspunktet, så jeg pleier å levle sånn cirka 10 leveler. Dette gjør det mye mye enklere senere når du kommer til Temple of ancient og den bossen der som er utrolig vanskelig dersom du er lav i level.

 

Og selvfølgelig, følg NØYE med på storien! Selv lærer jeg noe nytt hver gang! :)

8412185[/snapback]

 

brukte selv å lvl like før den bossen, på de dragene. kom ofte i 3packs, vist du da brukte demi-all så døde di på et angrep. gikk ganske fort da

 

ellers, side quests, karakterene Yufi og Vincent er vel side quests. Yufi må du sloss mot i en skog i nærheten av RedXII sin by tror jeg. Vincent får du ved å gjøre et quest i byen Cloud kom fra.

 

Chocobo farm, finn en guide på nette for hvordan du kan lage en gold Chocobo.

 

Den slosse konkuransen i golden saucer. hvor du kan vinne en bra materia.

 

Tips:

Få tak i Enemy skill fra noen blekk spruter, tror den heter big guard. veldig bra defansiv buff, denne må du kontrolere fienden selv for å få, da dette er en buff, ikke et angrep. Du finner disse på en strand ikke så langt ute i spillet.

 

Bruke W-item materia til å lage masse elexirs. Bruke disse på magic pots i kratret . Equipe utstyr med best materia growth for å mastre materia så fort som mulig. (litt juks da)

 

Sloss mot monstre i den båten som ligger på hav bunnen, å bruk morph på di. da får items som buffer statsene på karakterene dine permanent.

Endret av JRL
Lenke til kommentar
Vel, det er 1 ultima weapon og kun en. Men det er flere weapons tilsammen ja. Det er Ultima (som du får siste sverdet til Cloud av), Emerald og Ruby Weapon (som er de vanskeligste) og Diamond Weapon. To av disse inngår i storyen, så du trenger ikke å gjøre noe spesielt for å få tatt dem. Er vel ett weapon til, men vet ikke hva det heter. Det som angriper Junon og alt det der. Sikkert noen andre som vet mer om det.

 

Anyways, om du skal begynne på nytt, er det beste tipset å ikke hoppe over noen kamper eller rømme fra dem. Jeg pleier alltid å gjøre det slik at når jeg kommer til utenfor Corel og skal til Gold Sauces for første gang, pleier jeg å minst være level 30. Som oftest ligger jeg rundt 19-20 på det tidspunktet, så jeg pleier å levle sånn cirka 10 leveler. Dette gjør det mye mye enklere senere når du kommer til Temple of ancient og den bossen der som er utrolig vanskelig dersom du er lav i level.

 

Og selvfølgelig, følg NØYE med på storien! Selv lærer jeg noe nytt hver gang! :)

8412185[/snapback]

 

Jah husker flere av weapon dude'sa. Den første er han du slåss mot i lufta som sprenger like ved der fattern til xxii (eller hva han heter). Den andre er den som får hodet blåst av i det han angriper junion, men han er vell dø som død etter det. Den tredje er den som er under vann som angriper midgard på slutten. Og den siste er han røde ved gold saucer. Litt kjipt disse er de eneste side quests etter man bare har gå ned nordpolen og slåss med uberbad guy,en i avataren din( navnet hans er komplisert)

Lenke til kommentar

Han som angriper Midgard heter Diamond Weapon. Han kommer fra sjøen, men man har ikke mulighet for å sloss mot han før han kommer opp og skal angripe Midgard. Han andre som man KAN sloss med under sjøen, heter Emerald Weapon. Og han bad-assen som jeg har som avatar heter Sephiroth. (uttales "seffiroth") Tidenes kuleste bad-guy og navn. :yes:

Lenke til kommentar
Han som angriper Midgard heter Diamond Weapon. Han kommer fra sjøen, men man har ikke mulighet for å sloss mot han før han kommer opp og skal angripe Midgard. Han andre som man KAN sloss med under sjøen, heter Emerald Weapon. Og han bad-assen som jeg har som avatar heter Sephiroth. (uttales "seffiroth") Tidenes kuleste bad-guy og navn. :yes:

8421465[/snapback]

 

jah Sephiroth er badass som pokker. Klart og drepe emerald, men ikke ruby.. hadde level 99 på alle men likevell var han pokkers umulig..

 

Gull fulgen har jeg også fått.. tokk meg sykt mye tid med reiser frem og tilbake hos han mage fyren.

 

I bunn og grunn er det vel bare Chocobo og weapons som er av betydelige side quests.. litt kjipt. :nei: Vincent og hun tyven gjorde jeg som det var en del av main quest. Skulle også sjekke faqs på gamefaqs.com men helvette de filene er store.. gadd ikke lese igjennom alt.

Lenke til kommentar

Trikset for å ta ruby er at kun en av partymedlemmene kan være i live. Hvis ikke bare wiper han deg lett.

 

 

Min favorittsidequest er den som omhandler vincent og lucretia. Den questen er såpass dyp og interessant i forhold til historien at det er utrolig at den var en sidequest. Det er sånne omfattende sidequester som gjør spillet til et av de beste gjennom tidene.

Lenke til kommentar

rekorden min ved å ta emerald er på level 86, og 2 mastered final attacksd og pheonix^^ whipa ca 14 ganger....men ett elelr annet gjorde så at jeg kasta pheonix 2 ganger hver gang^^....

 

Må seff starte med en 2xknights of teh round og 2 mime i starten....og kaste 4xdemi så ofte så mulig.. og spamme knights of teh round om du har den mastra....

 

Uansett....kan huske at det var et par side quest områder som å:

Acapalypse våpnet til cloud

Ultima våpnet til yuffie

Knight of teh round summon

Alexander summon

alle mastered materia ( ikke storyen...bare å skaffe de )

Gold chaboco

Nøkkelen til Sector 6

ultima våpnet til red

Extra story sektor angående cloud

det flyet under vann

W-summon w-item etc etc.....

 

dette er de som jeg kommer på i farten...^^

Lenke til kommentar
Er vel ett weapon til, men vet ikke hva det heter. Det som angriper Junon og alt det der. Sikkert noen andre som vet mer om det.

8412185[/snapback]

Sapphire WEAPON angriper Junon. Du kan ikke sloss mot det selv, så det er vel forsåvidt ikke interessant bortsett fra historien. Navnet fremkommer ikke av spillet, men leste litt om det her for en stund siden, og Square hadde vistnok gitt ut offisielle plastfigurer fra spillet hvor det hadde fått dette navnet.

 

Ellers er disse sidene fine for side-quests og informasjon ellers :yes:

http://www.ffshrine.org/ff7/ff7_sidequests.php

http://www.ffhybrid.net/pages/ff8-sidequests.php

http://www.ffextreme.com/ff7/secrets.html

Lenke til kommentar

Ingen som har nevnt det romantiske "questet" hvis man kan kalle det det, som ender opp når storylinen kommer til Gold Saucer? :) Avhenging av hvem du har vært "snillest" mot blir det date med Cloud og en av de andre karakterene i partyet på det tidspunktet :)

Lenke til kommentar
Ingen som har nevnt det romantiske "questet" hvis man kan kalle det det, som ender opp når storylinen kommer til Gold Saucer? :) Avhenging av hvem du har vært "snillest" mot blir det date med Cloud og en av de andre karakterene i partyet på det tidspunktet :)

8444244[/snapback]

 

Hahah, husker jeg klarte å ende opp på date med Barret og Cait Sith noen ganger :D

Lenke til kommentar

Hadde en unik vri på Weapon encounterene!

 

Yuffie er den karakteren i spillet som har det beste våpenet. Det blir sterkere etter hvor høy level fienden har. Mot Weapons så er man sikra 9999 hits. Så er det bare å hive på 4x attack materiaen på henne, og så fyller du henne opp med counterattack materiaer. Hver gang han gjør litt skade på henne, så svarer hun med å slå tilbake sykt mange ganger for 9999 damage. Ganske kul taktikk imo. Er np å levle materiaer hvis du drar på riktig sted i crater. Lurer på om det var 3k ap per fight.

Lenke til kommentar
Hadde en unik vri på Weapon encounterene!

 

Yuffie er den karakteren i spillet som har det beste våpenet. Det blir sterkere etter hvor høy level fienden har. Mot Weapons så er man sikra 9999 hits. Så er det bare å hive på 4x attack materiaen på henne, og så fyller du henne opp med counterattack materiaer. Hver gang han gjør litt skade på henne, så svarer hun med å slå tilbake sykt mange ganger for 9999 damage. Ganske kul taktikk imo. Er np å levle materiaer hvis du drar på riktig sted i crater. Lurer på om det var 3k ap per fight.

8448570[/snapback]

Man kan få opptil 7200AP om man slåss med de riktige fiendene med materia satt på riktig våpen.

 

De tre fiendene det gjelder er tre hoppende oransje flammeballer som former et triangel. De finner du i det rommet i krateret som er fult av spindelvev. Man får opprinnelig 2400AP av de, men med Cid sitt 3*AP våpen (har dessverre bare to slots) så vil man f.eks få levela Knight of the Rounds ganske fort. Selv brukte jeg taktikken din med Yuffie, sammen med master Knight of the Rounds. Var utrolig effektivt!

Lenke til kommentar

Hmmmmm.....trur jeg har klart å gå forbi W-item hvertfall 13 ganger,

der for blir jeg nødt til å stjele fra black dragons og drepe de for elexir for å levele opp materia, og dissa "røde prikkene" de dukker jo opp ca 1 av 25 000 kamper jeg har hatt der omtrent..:O

 

Og jeg kom på noen av de andre side questa jeg glemete ovenfor:

 

Yuffie "sin" by

Yuffie og detta tårnet

Og det derre beste våpnet og litt historie om han vincent

...

og ja kan jo kalle arena et "side" quest når det gjelder "omnislash" og "final strike"

den "røde ubåten" ( krever at du ikke ødelegger den!!! mister en master materia da..:( )

få alle typene av chobocoer, ( Rank S på hele hurven ^^ )

thyfoon summonen

"neo" bahamud

Bahamud "Zero"

 

 

Er det noe mer jeg har glemt av "side quest" og "cut scenes" nå da?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det er vel ikke direkte en side quest, men du kunne vel få Tetra Elemental ved å stjele det fra en cactuar eller noe sånt, om jeg ikke husker feil?

 

Og et lite easter egg: om du drar tilbake til kirken i Sector 7 slums (det var der den var, ja?), etter at

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Aeris
er død, så ser du gjenferdet
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
hennes
.

 

Spoilertagger lagt til for å ikke avsløre noe for de som kanskje fortsatt ikke har spilt FF7 ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...