Gå til innhold

Hvilken hastighet på internett på NTNU?


bergangster

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er internett over vanlig LAN ja. (TP-kontakter, 10/100Mbit autosense) Alle switchene er tilkoblet 1Gbit-nett som gjen går over et 10Gbit nett mellom studentbyer og de delene universitetet består av. Ut fra hele NTNU går det vel 1Gbit mellom UiTø,NTNU,UiB,UiO og NIX.

 

Snabbhubben er kjempegreier (litt lite aktivitet i ferier og eksamensperioden). Har vært oppe i ca 95Mbit på snabbhubben, men som regel ligger det på 5-30Mbit pr nedlasting.

 

Alt utenfor universitetene har som regel 10Mbit linjer og tregere. Så det kan jo bli litt venting der på store filer.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-19 23:13, skrev B|Real:

Pliz si at du er ironisk nå


Hehe :grin:

 

Jeg har hadd 10/100Mbit i mange år nå. Så jeg bruker en annen skala enn dere.. sekunder i stedet for timer. Når jeg sier venting mener jeg minutter på filmer og sånt, ikke liksom en hel kveld som sikkert mange her er vant med. Jeg er sikker på at hvis jeg vil så kan jeg laste ned en film raskere enn noen klarer å sykle til videosjappa (500m unna), låne en film og sykle tilbake. MMMmmmmm :grin: :grin: :grin:

 

Så er det jo litt godt å more seg på andres bekostning... :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-19 22:32, skrev Simen1:

Det er internett over vanlig LAN ja. (TP-kontakter, 10/100Mbit autosense) Alle switchene er tilkoblet 1Gbit-nett som gjen går over et 10Gbit nett mellom studentbyer og de delene universitetet består av. Ut fra hele NTNU går det vel 1Gbit mellom UiTø,NTNU,UiB,UiO og NIX.


Til Moholt og Voll er det vel 1Gbps, til Steinan og Berg er det vel berre 100Mbps. Dersom dei ikkje har oppgradert i haust, så er det stort sett 1Gbps rundt om på Gløshaugen, mogleg det er litt meir på enkelte linjer. Ellers så er linken til Oslo/NIX på 2,5Gbps. Nordover er eg ikkje sikker på, men noko mindre tippar eg.

 

http://www.itea.ntnu.no/nett/omnettet.html

http://www.uninett.no/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...