Gå til innhold

Oppgradering av PC.......


Anbefalte innlegg

Har planer om å oppgradere min gamle AMD 800 til noe mer moderne.

Har "planlagt" å kjøpe dette:

 

Hovedkort: Asus A7N8X Deluxe

CPU: AMD XP2400+ og en GOD vifte

Skjermkort: Gainward GF4 Ti4600 "GS" eller evt den nye GF FX....

RAM: 1Gb Corsair Memory XMS3500 (2x512mb) (hvis jeg ikke har ekstra god råd da, for da blir det 3x512Mb)

 

Fra før har jeg:

Asus DVD E616

Plextor 40x12x40

WD 80Gb HD

IBM 40Gb

SB Live!

Aopen full tower

etc.

 

 

Er det noe jeg bør forandre eller kjøpe i tillegg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den ser ganske komplett ut for meg. Du har seriøse behov for minne! Jeg ser at du vil ha både mye og rask ram. Men vær oppmerksom på at du kun kan bruke den doble minne-kanal funksjonen om du har to like brikker (og dermed ikke ved bruk av 1 eller 3 minnebrikker) Og om du velger å bruke den doble minnekanal-funksjonen så har du ikke behov for så raske brikker. (FSB'en vil i så fall bli flaskehalsen og du får ikke høyere ytelse enn hvis du bare hadde brukt 2 PC2100-brikker)

 

Hvilken PSU har du? Holder den?

 

Hva skal du ha for det gamle ruklet? (CPU,HK,Kjøler,RAM) Og evt hvilke deler er det snakk om?

Lenke til kommentar

Ooops. glemte det...

 

 

Jeg er klar over at jeg ikke har bruk for mer enn 512mb for spill og div.

Grunnen til at jeg vil ha mer er fordi jeg har begynt med Lightwave og det ELSKER RAM...

Det er også grunnen til at jeg ikke vil ha Radeon 9700. Flere har rapportert om mindre tilfredstillende resultater med dette kortet og Lightwave, Maya ol.

 

Edit: Simen1; Pris-forskjellen mellom Corsair 3200 og 3500 var bare ett par hundre per brikke. Derfor pluss at Anandtech.com rapporterte veldig gode resultater med 3500 er grunnen til at jeg bestemte med for dem. Med veldig "pene" timings: CAS2/2T/4T/2T

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1759&p=10

 

Gammel konfig: AMD 800, Abit KT7-RAID, 3x128mb RAM (1 Apacer og 2 Kingston), husker ikke hvilken vifte akkurat nå... Pris, vet ikke enda...

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Cardinal på 2002-12-19 19:54 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...