Gå til innhold

Hvordan overklokke??

magne30

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har Geforce 256 32 MB SDRAM.. hvordan får jeg overklokket det?? altså hvilke programmer i windows må jeg bruke osv, og hvordan kan jg gjøre noe via biosen på skjermkortet, eller hvordan komme inn på bios der??? jeg har GOD kjøling på kortet og kabinettet slik at det er mulighet for å klokke det langt over streken :razz:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OK!! tusen takk jeg klokka alt på rødt jeg har ikke testa spill enda men det så tøft ut !!!

Momory: 219

Engine: 158

Orginalt var det:

Memory: 166

Engine: 120

Er det smart å klokke det så mye, kjent epå kjøleribba nesten så jeg svei meg når jeg tok på den :razz: det funger nok bra, jeg satte en bordvifte foran skjermkortet oxo :razz:

Skrevet

Det kan være en fordel å klokke i intervaller for deretter å teste om det går. Hvis ikke kan du med litt uflaks steke speilegg på kortet når det er under maks load :smile:

Klokk det litt ned du, prøv så i et spill som er passe krevende. Fungerer det så er det bare kjekt, og du kan klokke litt til. Funker det ikke kan du være glad du klokka litt ned før du prøvde :smile:

Skrevet

jaja, men jonas du kan sikkert trykke på EDIT i steden for å spamma 7082378 posts etter verandre... jaja jeg kjønte på andre siden av kortet (engine) det avr så varmat at jeg brant meg :evil: men, ja jeg satte på en kjøleribbe bakpå der og ja den ble ikke like varm så det hjaøp nok en degl ;) jeg har foresten bygd ny data, 2.4 GHZ p4, Chieftech Grønt miditower 80 GB disk + 20 GB (WDC) og MSI GF 4 TI 4200

Jeg prøvde GF 1 på MAfia, bedre grafikk, det var da det ble en steikepanne på baksiden av "engine"

Jeg klokka et ATI rage 128 pro på max uten kjøleribbe og vifte, tok det av lo, det kortet klikka og ble herpa det var litt gøy... man ser bare streker på skjemen...nLOL :oops:

Skrevet

Må bare si no til jonas karen:

Hvordan får du den PCn til å koste 40.000 a????

Enten har du handla på det dyreste stedet man kan handle noe på eller så har du bytta ut 4 med 1...... jaja sånn kan det gå :D :wink:

• 2 uker senere...
Skrevet
hei DuraN

vet du om noen andre programmer til å klokke cpu'en??

jonas22282460 du må være det DUMMESTE brødet i brødskuffen!!!!!!!!!!!!

Hmmz.. ikke så koselig da.. (men er enig).. hvis du vil lære mer om overklokking foreslår jeg at du går på www.overklokking.no eller andre lignende steder og LES!!! hvis du vil ha et fint prog til å klokke CPU.. gå i notisblokk, skriv CPU>Overclock>(så mange mhz du har nå)>(så mange du vil ha). så trykker du fil, lagre som. der lagrer du denne fila rett i windowsmappa og navnet skal være: overclocking for dummies :) da har du fin hastighet på CPU :D LOL

Skrevet

Jeg er enig. Hvordan få en pc til å koste 40 000...men uansett jeg syns ikke en skal hamre ned på en newbie bare fordi han rett og slett ikke har peiling..Har jo selv vert det en gang!!

Vis hensyn!

• 1 år senere...
Skrevet (endret)

jonas22282460 du må være det DUMMESTE brødet i brødskuffen!!!!!!!!!!!!

Haha.. Den kommentaren var morsom

Edit: Ja. Vet denne tråden er gammel. Men kunne ikke dy meg

Endret av BeFs

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...