Gå til innhold

hvordan "hoppe" til et bestmt sted på siden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Si at jeg har linker på toppen av siden, og nedover(langt) har jeg forskjellige ting.

Hvis jeg vil at linkene på toppen, skal hoppe til en bestemt oppføring på siden lenger ned, hvordan gjør jeg det?

Takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

<a href="#et_eller_annet_sted">Gå til et eller annet sted som finnes lengre ned på siden</a>

<br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br />

<div id="et_eller_annet_sted">
Yay! Du kom deg lengre ned på sida, gratulerer :)
</div>

(Ta bort <br />. De var bare sånn hvis du vil teste og ikke har noe innhold, hvis du skjønner?)

Skrevet
<a href="#et_eller_annet_sted">Gå til et eller annet sted som finnes lengre ned på siden</a>

<br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br />

<div id="et_eller_annet_sted">
Yay! Du kom deg lengre ned på sida, gratulerer :)
</div>

(Ta bort <br />. De var bare sånn hvis du vil teste og ikke har noe innhold, hvis du skjønner?)

8397974[/snapback]

Ja, det kan jeg:P

Takk skal du ha :D

Skrevet
Bortsett fra at <div> er totalt unødvendig der.

En <p> rundt setningen hadde blitt mye mer riktig. Du kan sette id på <p> også vet du.

8397996[/snapback]

Det passer fint med <div> for det er div's jeg skal hoppe til :)

Skrevet

Greia er det at en DIV-tag er ingenting enn en boks rundt. Bruk heller overskrifter som <h2> osv. om du skal hoppe til bestemte punkter.

Ikke sikkert det gjelder ditt eksempel, men det vet man jo ikke uten å ha sett det.

Skrevet
Greia er det at en DIV-tag er ingenting enn en boks rundt. Bruk heller overskrifter som <h2> osv. om du skal hoppe til bestemte punkter.

Ikke sikkert det gjelder ditt eksempel, men det vet man jo ikke uten å ha sett det.

8398192[/snapback]

Jada, jeg kan en del HTML, men jeg har bare aldri vært borti anchors før :)

*Tråd avsluttet*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...